news08.net/ads.txt

פרסום ראשון: הוועדה המחוזית החליטה לתת תוקף לאצטדיון העירוני

רחמים מלול תמונה חדשה

“אני שמח לבשר לכם כי לאחר שנתיים של דיונים בוועדה המחוזית ולאחר שמיעת המתנגדים כולל נציגי עיריית נס ציונה, הוועדה המחוזית החליטה השבוע לתת תוקף לתוכנית האצטדיון העירוני”  – כך הודיע הבוקר (ראשון) ראש העיר רחמים מלול לחברי מועצת העיר. עוד הודיע כי “בימים אלה עובדים על הכנת המכרז לעבודות ההקמה של האיצטדיון”.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמנהל התכנון, אישרה למתן תוקף את התוכנית של עיריית רחובות להקמת אצטדיון חדש ברחובות, אשר תוכננה ע”י אדריכל יוסי בן נעים. האצטדיון מתוכנן כחלק מפארק נופש עירוני גדול אשר ישתרע על 126 דונם, מתוכם 40 דונם יוקצו עבור שטחי האצטדיון ומגרש אימונים שיוקם בסמוך אליו. האצטדיון יכלול 5,000 מושבים, חדרי הלבשה, חדרי שופטים, חדרי עיתונאים, וכן שטחי מסחר ומתחם חנייה. מתחם האצטדיון ממוקם בחלק הצפוני של העיר, מצפון לדרך מנחם בגין סמוך למסילת הרכבת ברחובות. בנוסף לאצטדיון, במסגרת התוכנית יהיה שטח ציבורי פתוח על כ- 75 דונם הכולל שימור שביל טרזינות היסטורי ששימש קרוניות להובלת פרי, הקמת גשר הולכי רגל מעל מסילת הרכבת, מתקני משחקים, שטחי גינון, נטיעות עצים ומרחבים טבעיים לרווחת התושבים.

ראש העיר רחמים מלול, הציב לו למטרה כבר לפני מספר שנים לבנות אצטדיון כדורגל בעיר רחובות, נוכח קהל שוחרי הכדורגל הגדול בעיר וכן על מנת לקדם את הענף בעיר ואת הכשרת הדור הבא בתחום זה. כזכור, התוכנית המקורית להקמת האצטדיון נועדה לחלק הדרום מערבי בעיר, שם החלו ב-2012 לבנות את התשתית. עקב התנגדות התושבים, הועתקה התוכנית לפארק ת.מ.ר ונערכו בה ההתאמות הרלוונטיות. למרות ריבוי המכשולים בדרך – וההתנגדויות בוועדה גם בסיבוב הנוכחי – חתר ראש העיר להקים אצטדיון לקבוצות הכדורגל בעיר ועקב אחריה מקרוב. בדיון האחרון בטרם החלטת האישור – הוא הופיע בפני הוועדה באופן אישי וטען בדבר חיוניותו של האצטדיון לעיר והצורך באישורו.

כעת מקווים ברחובות כי אצטדיון עירוני ברמה גבוהה יאפשר את קידום ענף הכדורגל בעיר, שכן ההיסטוריה במקומות אחרים מצביעה על כך שתשתיות ברמה גבוהה משמעותית כדי למשוך כוחות חיוביים בתחום זה לעיר. “כעת גם בבירת השפלה יהיה אצטדיון מודרני וחדיש, זהו הישג היסטורי”, אמר מלול. “האצטדיון הוא חיוני לעיר ולכן נלחמנו על הקמתו במשך חמש השנים האחרונות, תוך צליחת קשיים והתנגדויות רבות. תשתית ראויה תקדם את ענף הכדורגל ואת הספורט בכלל, בעיר רחובות. לציבור הגדול של שוחרי הכדורגל בעיר מגיעה חוויית צפייה איכותית במשחקי כדורגל ולדור הבא בכדורגל מגיעה הכשרה במתקן חדשני. עם אישור הוועדה המחוזית, המכרז לבניית המגרש צפוי לצאת בשבועות הקרובים”.

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן ציין: “חשיבות התכנית מתבטאת בכך שלצד הקמת אצטדיון מודרני לרווחת כלל תושבי העיר והאזור, התוכנית נותנת מענה גם עבור פתרונות ניקוז של מי גשמים. כמו כן, התוכנית עושה את האיזון הראוי בין פיתוח ובין שמירה על ערכי הטבע שבמקום”.

תהליך ההקמה צפוי לארוך כשנתיים וחצי. מגרשי הכדורגל הקיימים של קבוצות הכדורגל ברחובות צפויים להפוך למתקני אימונים והקבוצות יערכו את המשחקים הרשמיים באצטדיון. הקמת האצטדיון היא חלק ממהפכת מתקני הספורט שמוביל ראש העיר ברחובות: בשלוש השנים הקרובות צפויה להסתיים בנייתם של שלושה אולמות כדורסל העיר וצפוי להסתיים שיפוץ אולם נוסף, זאת בנוסף להשלמת שני מגרשים סינתטיים לאימוני כדורגל בדרום-מערב העיר. בנוסף, בכוונת עירית רחובות לגשת למכרז משרד התרבות והספורט בבקשה לתמיכה בבניית היכל ספורט ארנה לכדורסל.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן