פרסום ראשון: לאחר החגים ‘מטרומול’ יהפוך למתחם כשר וייסגר בשבת. אמיר ירון: “זו גזירה שאסור לציבור החילוני להשלים עמה”

מתן-דיל-3|‏‏לכידה

המגזר החרדי משתלט על מתחם ‘מטרומול’ הממוקם בסמיכות לרכבת – ובכך נראה כי גם מקומות הבילוי הבודדים שאפשרו לציבור החילוני לבלות בהם במהלך השבת מצטמצמים. חלק מתושבי רחובות מספרים כי חנויות שפתוחות בשבת ינעלו את שעריהם ביום המנוחה – כך לדברי העובדים המועסקים במתחם.

פרשת מטרומול – כך ייקרא מעתה הסיפור אשר חושף היום (חמישי)”רחובות היום”. תושבים רבים מהעיר נדהמו לגלות כי מספר בתי קפה ייסגרו לאחר החגים בשישי בערב ובשבת ובכך למעשה יהפכו לכשרים זאת בהמשך למגמה מתרחבת של מסעדות במתחם שהחליטו על סגירת המסעדות בסופי שבוע.

העובדה כי חוק העזר העירוני איפשר לפתוח את המטרומול לנוחיות תושבי העיר גם בשבת (- על פי החוק, כל העסקים מהמשטרה וצפונה יכולים לפתוח את מרכולתם גם בשבת, ל”ל) גורמת להרים גבה לאור המהלך לפיו מרבית החנויות בשטח של כ-8,000 מ”ר יושפעו מההחלטה לסגור את האזור בשבת.

המדובר למעשה בפעולה שתוצאתה דרישה לחדש את החוזה עם החברה הפרטית שרכשה את המתחם – בעת שהוא נרכש התבקשה החברה בבעלות איש העסקים החרדי שלמה אייזנברג לכבד את החוזה כפי שהוא לרבות פתיחתו של המרכז גם בשבת. כעת, עם חידושו של החוזה, התנה הבעלים כי הוא יעשה כן, בתנאי שייסגר בשבת. התשובה הייתה, כצפוי, חיובית.

חבר המועצה אמיר ירון זכה לגל של טלפונים ופניות בשבועיים האחרונים, מאז שב מחופשה פרטית. “קיימת הסכמה רחבה ברחובות על סטטוס קוו בעיר שמאפשר פתיחת מרכזי הבילוי בצפון העיר בסופי שבוע”.

הוא הוסיף כי: “זו התפתחות חמורה מאוד, הגם שזו זכותו של הבעלים במתחם לא לאפשר פתיחת העסקים בסופי שבוע, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש בכך פגיעה קשה ביותר במרקם העדין שנוצר ברחובות בין דתיים לחילוניים. יש בכוונתי לפעול נחרצות כדי למנוע את רוע הגזירה. זו גזירה שאסור לציבור החילוני להשלים עמה ואעשה את הכל כדי לשמור על הסטטוס קוו בעיר שהייתי שותף בגיבושו, כחבר מועצה”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן