news08.net/ads.txt

פרסום ראשון | מאות אימיילים נשלחו לראש העיר, מאיר יצחק הלוי, בעקבות פגיעה בעורבים על ידי פקחי העירייה

תושבי אילת זועמים בימים האחרונים בעקבות פגיעה בעורבים על ידי פקחי העירייה. התושבים פרסמו מחאה ברשת האינטרנט אשר כותרתה “לחדול ממעשי הזוועה”.

לשון העצומה: “בתאריך ה-23.6.20 זרקו פקחים של עיריית אילת קינים עם גוזלים שאינם יכולים לעוף מגובה 10 מטר לרצפה ליד בית הספר בגין. הגוזלים התרסקו בקול נפץ גדול, פצועים גססו בייסורים למוות לעיני העורבים ההורים שלהם שזעקו זעקות כאב ושבר בחוסר אונים מוחלט בלי כל יכולת להושיע את גוזליהם. תלמידי בית הספר והמורים צפו בטבח ורק לאחר שהם הרימו קול צעקה, המחזה הזוועתי הופסק, עד לפעם הבאה שתתרחש כפי הנראה מחר בסתר. הפקחים חשבו שאין איש בבית הספר בשעה הזאת והבטיחו כי מחר יגיעו מאוחר יותר, כפי הנראה כאשר אין איש לתעד את פשעיהם”.

התושבים ציינו כי המעשים הללו הם בניגוד לדין, התאכזרות ובהתעללות קשה בבעלי חיים, ובגוזלים בפרט. “זה לא היה מרדף אחרי מחבל ולא חיסול חשבונות ב’עולם התחתון אלא הצייד המקומי ירה עורבים כאמצעי לדילולם. חלק מהעורבים אף לא מתו מהירי אלא נפצעו, חלק הותירו אחריהם גוזלים שגססו מרעב. עקב תיקון בחוק העונשין, המשטרה אסרה על המשך הירי אבל 5 שנים מאוחר יותר, ממש עכשיו בשנת 2020 הירי והפגיעה בעורבים חודשו בכל הכוח ובתחילת חודש מאי 2020 בוצע ירי בלתי חוקי בעורבים באילת בפארק קנדה סמוך לבית ספר. אז איך הכשירו את השרץ? קומבינה ארץ ישראל – קבעו כי העורב חיית בר מוגנת, הפרדוקס – לחיית בר מוגנת ניתן להוציא היתרי צידה מכח חוק הגנת חיית הבר”.

“אבל שימו לב, חוץ מהקומבינה, הירי גם לא יעיל. בהתאם לחוות דעת של רשות שמורות טבע והגנים שפורסמה באתר הרשמי שלה, “דילול” עורבים באמצעות ירי הינה שיטה לא יעילה ו”ירי בעורבים לא מומלץ כשיטה לדילול”, כאשר קיימות שיטות אחרות, הומאניות ולא וגזעניות וביניהן שימון ביצים, גיזום ענפים וכו’. אילת עורי קומי – אינך שונה מיתר ערי ישראל, שם המצב אינו שונה, בהן למדו להיות בשלום ודו-קיום על העורבים. ליבינו עם העורבים, ציפורים רגישות וחכמות אשר לא זוהי הדרך לטפל במדינה נאורה בשנת 2020 בכל בעיה או מטרד הנוצרים מנוכחותם. כשהשמיים עדיין סגורים לטיסות לחו”ל, ישראלים רבים מחפשים לנפוש בארץ. שאלו את עצמכם האם זוהי העיר בה אתם רוצים לבלות? האם זוהי העיר בה אתם רוצים לשים את כספיכם? במידה ולא קחו רגע ושלחו מייל לעיריית אילת ודרשו ממנו לחדול ממעשיי הזוועה”.

מעירית אילת נמסר בתגובה: “כבר שנים רבות שעיריית אילת פועלת בכל דרך למגר את תופעת העורבים הידועים בתוקפנותם כלפי בני אדם וחיות בית ומוגדרים כמין פולש הפוגע גם בערכי טבע. הטיפול המתבצע באמצעות היחידה האזורית לאיכות הסביבה והמרכז הבינלאומי לצפרות כולל הצבת מלכודות והפעילות השכיחה – טיפול בקינים באמצעות שימון הביצים והורדת הקינים כדי למנוע התרבות של העורבים. לא מיותר לציין, כי הפעילות האמורה הנעשית באופן מבוקר ועל פי כל דין תוך שיתופי פעולה עם החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה, נועדה להשביח את איכות חיי התושבים והנופשים בה, אשר סובלים עד מאוד מהעורבים הטורדניים וכדי לשפר את המאזן האקולוגי אשר נפגע קשות מכניסתו של מין פולש זה”.

יצוין כי השבוע התירה רשות הטבע והגנים היתר קבוע/רחב המאפשר צידה/פגיעה בעורב ההודי בשל חשש לפגיעה בביטחון הציבור ובטבע המקומי. ההיתר הקבוע, שנכנס לתוקפו ב-1.7.20 ניתן בהמשך להיתר פרטני שקיבלה העירייה בחודש ינואר השנה, בתום הליך משפטי עיקש שניהלה כולל עתירה לבג”ץ בנושא. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי ציין בסיפוק: “מדובר בפעולה צודקת ונכונה שנועדה לדלל מין פולש שעושה שמות בעיר אילת החל מהצקות ופגיעות פיזיות בתושבי העיר תוך שיבוש מתמיד באיכות חיי התושבים והנופשים ועבור דרך פגיעה בציפורים מוגנות ובטבע הייחודי של אילת. אני שמח על שיתוף הפעולה של גורמי הסביבה והאכיפה גם יחד לטובת מיגור התופעה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן