news08.net/ads.txt

פרסום ראשון: מדורות ל”ג בעומר לא יתקיימו ביבנה, הפיקוח העירוני יאכוף

בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות הציבור למפגעי המדורות הפוגעות באיכות הסביבה ובבריאות הציבור. תלונות רבות התקבלו במוקדים השונים, ויבנה מובילה עם רשויות מקומיות נוספות את ההחלטה לפעול לצמצום המפגע ממנו סובלים רבים.

השנה יצוין ערב ל”ג בעומר ביום חמישי (29.4.21) ובעירייה קוראים לתושבים לחגוג אחרת ולא סביב מדורה בוערת. ראש העיר, צבי גוב-ארי הודיע כי החליט למנוע את המפגע של הבערת מדורות בשטחי העיר הגורמות זיהום אוויר כבד ונזק סביבתי ובריאותי. חשוב לציין כי בחלק מבתי-הספר וגני-הילדים כבר חוגגים את ל”ג בעומר, בשנים האחרונות, ללא מדורות מזהמות, והאירועים זוכים להצלחה רבה. הסכנה הבטיחותית והמודעות הסביבתית הביאה יותר ויותר הורים וילדים לחגוג, בשנים האחרונות, את ל”ג בעומר, ללא מדורות.

היום, יותר מתמיד, בשל גידול האוכלוסייה, הצפיפות העירונית, מיעוט השטחים הפתוחים והנוהג ההולך ורווח לקיים מדורות ענק, אנו נדרשים לחשיבה מחודשת ואחראית בנושא מדורות בל”ג בעומר.

למדורות ל”ג בעומר יש לא מעט השפעות סביבתיות שליליות: סכנת שריפות בשטחים הפתוחים- מפגע בטיחותי וסכנת פגיעה במשתתפים (כוויות, שאיפת עשן) – עלייה חדה בזיהום-אוויר כבד, אובך ועשן – פליטת ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים המסוכנים לבריאות האדם- פליטת כמויות גדולות של גז פחמן דו חמצני – התורמים להתחממות גלובלית של כדור הארץ – התחממות מקומית שהשפעתה נשארת מספר ימים – פסולת, לכלוך ופגיעה אסתטית בשטחים הפתוחים שהשפעתה ניכרת זמן רב אחרי החג – תרבות של מדורות ענק ראוותניות, שיוצרות מפגע סביבתי, רעש ולכלוך שאינו מתחשב באחרים.

במקביל נערכים בעירייה וברשת למרכזים קהילתיים לקיום אירועים קהילתיים במתנ”סים ובמרכזים הקהילתיים, סדנאות לילדים ולכל המשפחה (פרטים יפורסמו באתר העירוני ובפייסבוק).

מעיריית יבנה נמסר כי השילוב של הדלקת מדורות ומזג-אוויר יבש, האופייני לתקופת ל”ג בעומר, עלול לגרום לשריפות מסכנות חיים וטבע, בנוסף לזיהום הסביבתי הכבד.

הפיקוח העירוני יפעל לאכיפת ההנחיות ומניעת הבערת מדורות בשטח העיר. חל איסור מוחלט על הדלקת מדורות בכל רחבי העיר כולל בחצרות ובתים פרטיים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן