news08.net/ads.txt

פרסום ראשון | צפי לעומסי תנועה: כביש 40 ייחסם לתנועה באזור צומת ביל”ו בעקבות מחאת הנכים

בזמן שתושבי רחובות והסביבה יעשו את דרכם מהעבודה לבתיהם, כביש 40 באזור צומת ביל”ו ייחסם לתנועה ועלול לייצור עומסי תנועה כבדים – כך הכריזו לפני זמן קצר קבוצת “הנכים הופכים לפנתרים”. כאמור, למעלה משנתיים אחרי שהסתיימה, מתכננים היום (חמישי) ארגוני הנכים להחזיר את המחאה לרחובות ולכבישים בטענה שהממשלה לא מכבדת את ההסכמים עימם.  בהודעה שפרסמו לפני זמן קצר ארגוני הנכים הם מסרו כי בכוונתם לקיים הפגנה בצומת ביל”ו החל מהשעה 17:30. דובר ארגון הנכים, לביא נאור אמר לחדשות 08: “פעילים רבים יגיעו לצמתים, יש הענות גדולה מאוד גם מאזור ירושלים”. 

לביא נאור

 

חידוש המחאה היום מגיע אחרי שהמשבר הפוליטי המתמשך, שהביא את מדינת ישראל להתקיים במשך שנתיים ללא תקציב מדינה, גרם לכך שמרבית ההתחייבויות שסוכמו ב-2018 עדיין לא יושמו בשטח. מעבר למשמעות הכלכלית שבכך, רבים בקרב הפעילים הרגישו מרומים.

לטענת משרד האוצר, עם העברת תקציב המדינה, הממשלה תעמוד בכל ההתחייבויות מול ציבור הנכים. בארגוני הנכים טוענים לעומת זאת כי קיים פער משמעותי בסעיף תקדימי ושנוי במחלוקת העונה לשם “שינוי התנהגות” שיגרע עד חצי מיליארד שקלים מהתקציב המיועד ליישום חוק הנכים. בנוסף טוענים הארגונים כי כל התחשיבים שהוצגו להם מחושבים לפי ערכם היום, ולא לפי ערכם בסוף ינואר 2019, כך למעשה משרד האוצר מטיל “קנס ריבית” על ציבור הנכים בגין האיחור ביישום החוק.
בפברואר 2018, לאחר מאבק שנמשך כשנתיים וכלל מאות פעולות מחאה, בהן חסימות של צירים ראשיים למשך שעות רבות, אושר בכנסת החוק להגדלת קצבאות הנכות. חזרתה של מחאת הנכים מהווה חלק בלתי נפרד ממשמעויות הסחבת הפוליטית שאילצה את מדינת ישראל להתקיים במשך שנתיים ללא ממשלה מתפקדת ותקציב מדינה. בשנתיים האחרונות קיימו ראשי המחאה שיחות רבות עם שרי הרווחה והאוצר המתחלפים וקיבלו אינספור הבטחות הנוגעות לקצבאות הנכות, אך אף אחד מהשרים לא התקדם מספיק בקדנציה שלו כדי לקיימן.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן