news08.net/ads.txt

פרסום ראשון | ראש המועצה, גבי גאון השיב למכתב הנהגת ההורים: “היקפי ההשקעות בחינוך חסרי תקדים” – כל הפרטים!

לאחר

שהנהגת ההורים במזכרת בתיה הודיעו כי בכוונתם לערוך שביתת מחאה והזדהות מחר (שישי) בעקבות סגירת גן נוסף בזרם החינוך הממלכתי – ראש המועצה, גבי גאון התייחס לפני זמן קצר למכתב שנשלח ללשכת המועצה המפרט את דבריהם של ההנהגה לביטול ההחלטה: “שמו הטוב של החינוך במזכרת בתיה זוכה לפרגון מקיר לקיר. היקפי ההשקעות בחינוך הם חסרי תקדים בשנתיים האחרונות ויחד נמשיך כל העת לקדם ולחזק כי החינוך נמצא במרכז ובליבת שליחותינו”. כל הפרטים בכתבה!

כזכור, במסגרת היערכות לקראת שנת הלימודים הבאה (תשפ”ב) קיימו הנהגת ההורים במושבה מספר פגישות עבודה עם נציגי הרשות ומחלקת החינוך, מהן עלה, בין היתר, כי בכוונת הרשות להורות גם בשנה הקרובה על סגירת גן נוסף בזרם החינוך הממלכתי. בעקבות כך קראו בהנהגה להצטרף לשביתת מחאה והזדהות ביום שישי הקרוב (4.6) למשך שעה, באופן שבו שהילדים יגיעו למסגרות רק בשעה 09:00. כאמור, החלטה זו, המצטרפת להחלטה משנה קודמת על סגירת גן נוסף בזרם החינוך הממלכתי (ירידה מ-11 ל-9 גנים בשנתיים) מובילה למצב בו מרבית הגנים בזרם חינוכי זה (7 מתוך 9) יהיו מלאים עד אפס מקום (35 ילדים בגן עם שתי נשות צוות), באופן הפוגע בילדים, בצוותי ההוראה וההורים. עמדתם  של הנהגת ההורים היישובית שאף הוצגה בכל דיון הינה שאין מקום לצמצום הגנים והגדלת מספר הילדים בכל גן.

גבי גאון השיב למכתב שהונח על שולחנו מהנהגת ההורים: “כמדי שנה, המועצה נערכת לרישום ושיבוץ הילדים לקראת השנה החדשה בתהליך מסודר ומקצועי. התכנית נערכת ונבנית כל שנה מחדש בהתבסס על נתוני משרד הפנים ונתוני הרישום. לקראת תקופת הרישום, פתחנו לרישום 28 גנים לבחירת ההורים, ו-4 גנים של החינוך המיוחד, סה”כ 32 גנים – ונערכנו לפתיחתם בהתאם.

בתום תקופת הרישום התקיימה פגישה בהשתתפותכם, בה הוצגו נתוני הרישום באותה עת וזאת ע”פ התפלגות בקשות ההורים. מהנתונים עלה כי באחד הגנים, לא נרשם אף אחד. בגן אחר, נרשם תלמיד אחד. ובגן נוסף נרשמו 10 ילדים בלבד. גנים אלה אינם ברי-פתיחה. יש לציין, וכפי שיוצג בהמשך, עדיין קיימים גנים שניתן להירשם אליהם. בפגישה השנייה שקיימנו עמכם, עודכנתם בנתוני הרישום ועלה הצורך בפתיחת גן חמ”ד נוסף, על כן הוחלט על פתיחת גן “שושן”. כפי שידוע, מדיניות המועצה מתבססת על עקרונות חינוכיים ומערכתיים ואנו רואים בחופש הבחירה של ההורים עקרון מוביל וערך רב-משמעות”.

לאור עקרון זה, קיים מנגנון שיבוץ מקצועי המתבסס על הקריטריונים הבאים:

– זרם חינוכי.
– גן המשך – למבקשים להמשיך באותו הגן.
– גיל הילד בהתאם לתאריך הלידה.
– מרחק מהגן לכתובת המגורים.
– גורמי בריאות, משפחה ושיקולים חינוכיים.
– איזון מגדרי וגילאי.
– אחים באותו מתחם.

עוד הוסיף: “מחלקת החינוך עושה מאמץ לשבץ את הילד בהתאם לאחת ההעדפות של ההורים ובהתאם לקריטריונים שנקבעו, אך כמובן שאינה יכולה להיענות באופן מלא ל- %100 מהבקשות. מניסיון רב שנים עולה באופן כללי שביעות רצון רחבה בקרב ההורים.
לאור האמור לעיל, המועצה נאלצת להפר את עקרון חופש הבחירה רק במקרים בהם עולה הביקוש על תקן מספר הילדים בגן כפי שנקבע על ידי משרד החינוך(35 ילדים), שאז משקל שאר הקריטריונים עולה. במקרים בהם מספר הילדים המשובצים בגן נמוך מהתקן (35 ילדים), רשאי הורה לבקש לשבץ את ילדו בגן זה וכל זאת בכפוף לקריטריונים שצוינו לעיל. נדגיש כי על פי עקרון זה, הורה המעוניין לבחור עבור ילדו גן עם מספר ילדים נמוך מהתקן רשאי להגיש בקשת שינוי שיבוץ למחלקת החינוך.
אלו הם השיקולים הבלעדיים שהנחו את מחלקת החינוך בהליך השיבוץ”.

גאון הדגיש כי המועצה ערוכה לתת מענה ראוי לכלל הילדים, בכללם ילדים למשפחות הצפויות להיקלט במושבה עד לפתיחת שנת הילדים. מתוכננות כ-30 ועדות שיבוץ של החינוך המיוחד, סביר להניח שלאחריהן יתפנו מקומות נוספים בגנים. עוד טען כי בשנתיים האחרונות המועצה הוסיפה והגדילה את השקעותיה בחינוך בהיקפים חסרי תקדים, כדלהלן:

– הקמת מגרשי ספורט חדשים – כ-3 מיליון ₪.
– רכש מחשבים וציוד – כמיליון שקלים.
– שיפוצי מבני חינוך – גגות, תשתיות, סביבה לימודית וכו’ – בכ-2 מיליוני ₪.
– הכפלת תקציב הנוער )כולל פעילות( – 250 אלף ₪.
– הקמת פרוייקט הכנה לצה”ל כולל תמיכה וליווי – כ- 70 אלף ₪.
-חידוש מועדון נוער, יעלה לאישור מועצה בקרוב – כ-100 אלף ₪.
– חידוש גן הדס, מתוכנן לביצוע לקראת שנת הלימודים הקרובה – כ-100 אלף ₪.
– תקצוב העסקת 3 סייעות גנים נוספות לתקן הנדרש – כ-300 אלף ₪.
– הוספת סייעת שניה בגני טרום טרום חובה למשך 4 החודשים הראשונים במקרים
של רישום בין 25 ל-30 ילדים.
– בניית שני גני ילדים חדשים – תוספת של המועצה מוערכת – כמיליון ₪.
– הרחבת בית ספר תיכון קשת ל-18 כיתות – נמצא בתכנון.
– רכש מחשבים למורים ביסודיים בשיתוף קרן “אתנה”. מתוכנן לפתיחת השנה – כ-
140 אלף ₪.
– אישור בית ספר קשת-אורבך כמוסד מכיל.
– תכנית שדרוג חצרות גנים – בתהליך תכנון.
– תקצוב ליוזמות בתי הספר היסודיים – כ- 300 אלף ₪.
– תקצוב יוזמות לגני ילדים – 150 אלף ₪.

“שמה הטוב של מערכת החינוך במזכרת בתיה נבנה בעמל רב, ברגישות ובאחריות רבה וזוכה לפרגון מקיר לקיר. כפי שהוצג לעיל היקפי ההשקעות בחינוך בשנתיים האחרונות חסרי תקדים ויחד נמשיך כל העת לקדם ולחזק את מערכת החינוך במושבה כי החינוך נמצא במרכז ובליבת שליחותנו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן