news08.net/ads.txt

פרשת אמור: ספירת העומר-העבודה האישית של תיקון המידות | הרב שלמה לוי

הרב שלמה לוי

 

ספירת העומר באה משאיפה להתרומם ולהיות כמו אבן ספיר ויהלום שמאירים את העולם מתוך התוכן הפנימי הנשמתי שבאדם.

מצוות ספירת העומר המובאת בפרשתנו מלמדת אותנו את הדרך הנכונה שבה מתרוממים מיציאת מצרים אל מעמד הר סיני. ביציאת מצרים היינו במ”ט שערי טומאה. הקב”ה ברחמיו המרובים “פסח” על חסרונותינו וזכר את שבועתו והבטחתו לאבותינו הקדושים אברהם, יצחק ויעקב – וגאל אותנו ממצרים מעבדות לחרות. אירוע זה של פסיחה על כל החסרונות והרמתנו אל המדרגה האלוהית הינו מתנת חינם של בורא עולם – ולכן ממחרת השבת חג הפסח אנו מתחילים תהליך הדרגתי של התרוממות ותיקון המידות שבנפש האדם ובאומה בכלל. אנו אומרים כל יום “לך ה’ הגדולה והגבורה והתפארת והנצח וההוד כי כל בשמים ובארץ לך”.

בפסוק זה אנו מוצאים את שבעת כוחות הנפש הישראלית מהחסד ועד המלכות: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. ננסה לתת דוגמה; החסד והגבורה בנפש האדם מסמלים את יכולת הנתינה- חסד ואת יכולת יצירת הגבולות בחיים-גבורה. שתי מידות אלה שביסודן הן הפוכות צריכות למצוא בתוך נפש האדם את היכולת להתאחד או ליצור יצירה חדשה שתסמל את האחדות בין הניגודים והיא ספירת התפארת שנקראת בלשון חז”ל “אמת” כלשון הפסוק “תיתן אמת ליעקב, חסד לאברהם”. האמת אינה 50% חסד ו-50% גבורה, אלא יצירה חדשה של תוכן מהותי ואחדותי שיכול לשלב את החסד ואת הגבורה במציאות אחת. כך, בכל שבוע ושבוע מימי ספירת העומר במשך שבעת השבועות, אנחנו מתקנים ומתבוננים במהותן של המידות ובפרטיהן שעולים לפחות ל-49 היבטים שונים.

לכן נאמר “וספרתם לכם” מלשון מספר וכידוע בהלכה נאמר: “דבר שבמניין אינו בטל” ולכן הספירה היא לא ספירה טכנית חיצונית, אלא מתוך שאיפה להתרומם- “וספרתם” – להיות כמו אבן ספיר ויהלום שמאירים את העולם מתוך התוכן הפנימי הנשמתי השורה בנשמתו של האדם. וכך, אנו מתרוממים במשך שבעת השבועות במערכת תיקון המידות והארתן, ובזה נבין למה נאמר “וספרתם לכם”. לכם? שזו תהיה עבודה אישית של תיקון המידות – ועל ידי כך כל הציבור כולו יהיה מואר מהנשמה ויוכל להזדכך, להיטהר ולקבל את האור שבתורה במעמד הר סיני בחג השבועות.

* הכותב, הרב שלמה לוי, הינו ראש ישיבת ההסדר ראשון לציון ונשיא הגרעין התורני ראשון לציון.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן