news08.net/ads.txt

פרשת אנטון רומן: בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע את עמוס לביא וגזר עליו 24 חודשי מאסר ומאסר על תנאי

רומן אנטון

עצור

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע אתמול (שלישי) את עמוס לביא, רומן אגרונוב, דוד פלוס, צח ברקוביץ, רוסלן שצ’פטניוב, יבגני גולובקו ואמיר ג’אבלי, כל אחד לפי חלקו, בריבוי עבירות קשירת קשר לפשע, נשיאה והובלה של נשק, סחר ועסקה אחרת בנשק. על לביא גזר בית המשפט 24 חודשי מאסר ומאסר על תנאי. (לא מדובר על עונש שניתן על הרצח עצמו).

תזכורת:

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עוה”ד עודד קלר וגבי פאר, אנטון רומן ז”ל שימש כסוכן משטרתי אשר פעל כנגד שישה מהנאשמים ואחרים במסגרת השתייכותם לחבורה עבריינית. החל מתחילת שנת 2017 קשרו הנאשמים קשר להביא לפגיעה באחרים במסגרת סכסוכי עבריינים.

בתחילת אפריל פנה אגרונוב לסוכן והודיע לו כי יעד הפגיעה הוחלף וכעת בכוונתם לפגוע באלירן חובב. עמוס לביא שוחח עם הסוכן לגבי הקשר, לרבות פרטי היעד, מקום מגוריו, מועד הביצוע וכלי הנשק אותם יעביר לידיו אגרונוב. בהמשך לשיחה העבירו אגרונוב והאחר לסוכן את אחד מהאקדחים על מנת שישמש בביצוע הפגיעה ביום המחרת. ביום 13.04.17 לפנות בוקר המתינו גולובקו ואדם נוסף לאיסוף במקום מפגש בטיילת בבת ים לצורך היציאה לביצוע החיסול אך בשלב מסוים, בהוראת  אגרונוב, עודכנו השניים על דחיית ביצוע התכנית.

לאחר הדחייה, ב-15.04.17, התכנסו בפרדס הסמוך לביתו של לביא הנאשמים לביא, אגרונוב, פלוס ושצ’פטניוב, וכן האחר והסוכן, ושוחחו אודות אפשרויות פגיעות נוספות באחרים. בהמשך הודיעו אגרונוב, שצ’פטניוב והאחר לסוכן שהוחלט לפגוע באבי עמר, ולצורך זה יבצע שצ’פטניוב למחרת היום סיור לבדיקת השטח. ב-16.04.17 שוחחו אגרונוב, שצ’פטניוב, האחר והסוכן אודות קשיים בביצוע התכנית, ואגרונוב הודיע לסוכן להחזיר את האקדח והמדים שקיבל לצורך ביצוע הפגיעה. למחרת, בהמשך להנחייה, החזיר הסוכן את הנשק והמדים והם הוחבאו באזור ביתו של לביא.

בבקשת המעצר נכתב כי “במעשיהם של המשיבים, אשר פעלו בצוותא, במספר הזדמנויות,  להביא לפגיעה וקטילה של אחרים, טבועה מסוכנות ברורה וחד-משמעית. מסוכנות מובהקת זאת עומדת ביחס ישיר לנסיבות החמורות במסגרתן לאחר התכנון המוקדם הצטיידו המשיבים בנשקים, מדים הנחזים להיות מדי שוטר, כלי רכב “מבצעיים”, סיורי הכנה בשטח וזאת באופן שיאפשר להם להוציא לפועל את תוכניתם הרצחנית במסגרת סכסוכי עבריינים… העובדה כי תכניותיהם השונות של המשיבים להביא לרציחתם של אחרים לא יצאו מן הכח אל הפועל, הינה בעיקר רק בשל העובדה כי אלו שובשו וסוכלו על ידי משטרת ישראל  במסגרת הפעלתו של אנטון ז”ל.

***

ההקלטות שסיפק למשטרה אנטון רומן, שהופעל כסוכן משטרתי ונרצח ככל הנראה על ידי העבריינים שניסה להפליל, האחים עמוס ואופיר לביא מרחובות, נחשפו לראשונה, במהדורת החדשות של “כאן”. ההקלטות הינן ממכשיר שהותקן על הסוכן החשאי, במשך חודשים ארוכים – ובכך הפליל הלכה למעשה שבעה עבריינים בזה אחר זה.

רומן אנטון

בחודש אפריל 2017 הוקלט מפגש בין אנטון רומן לבין אחד העבריינים מארגון הפשיעה של משפחת לביא מרחובות, במרכזו תכנון החיסול הראשון. העבריין: “הכי חשוב זה העניין של המילוט. רכב לבן.. ומשם 2 קילומטר הליכה בשדה ושם יחכה רכב נוסף. זאת אופציה ראשונה. האופציה השניה היא להשכיר צימר ולאכלס אותו עם איזה כמה ישראלים חנונים עם משקפיים שיעשו שמה ספורט כל היום וירכבו אופניים ושבמשך שבועיים שירחרחו מה מו מי נגד מי שמה ופשוט (לא ברור) שני צינורות. לדפוק שלמה מני צינורות וזהו להרים אותו וגמרנו”.

הרצח הזה לא יצא לפועל בסופו של דבר אולם שלושה ימים חלפו ואנטון רומן נפגש עם רומן אגרונוב ומבין כי יעד החיסול מוחלף.
אגרונוב: יש בעיה אחרת לגבי זה ש… אתה מכיר מישהו נכון? איזה *** אחד מאשדוד”.
אנטון רומן: ” נו יש *** אחד מאשדוד שאני מכיר, נכון?”
אגרונוב: “***אחד שאתה, שכולם ורוצים…”
אנטון רומן: אה?
אגרונוב: לשלוח אותו כבר לעולם הבא”

חברי ארגון הפשע של משפחת לביא מתחילים לתכנן את רצח העבריין באשדוד – והם מעבירים לאנטון רומן אקדח שקיבל לביצוע הרצח. לאחר מכן הוא נפגש עם עמוס לביא.
עמוס לביא: “אתה יודע איך הוא נראה?”
אנטון רומן: “מה?”
עמוס לביא: “אתה יודע איך הוא נראה הבן אדם?”
אנטון רומן: “לא”
עמוס לביא: “כנס לתמונה בפוסטה, אלירן חובב”
לאחר מכן מפעיל עמוס לביא לחץ על הסוכן ומבקש לבצע את הרצח במיידי.
עמוס לביא: אתה יוצא מהמעלית… זה קומה שלישית, קומה שלישית, קומה שלישית שמאלה וימינה
אנטון רומן: “בסדר תקשיב… זה יהיה מחרתיים
עמוס לביא: “אחי… סע היום, דפוק אותה היום.. הכי טוב ספונטני”

בהמשך נקבע יעד אחר לחיסול אך גם הוא מבוטל. עקב כך הוא משיב את הנשק ומדי המשטרה שקיבל ולאחר כחודשיים הוא נרצח ביריות אקדח שהוקלטו גם הן במכשיר ההקלטה שנשא על גופו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן