news08.net/ads.txt

פרשת הכבאי האתיופי: שימוע לקצין האלים, שורה של גינויים במערכת הפוליטית

כבאי אתיופי
(צילום מסך מתוך חדשות ‘כאן 11’)

התפתחות בפרשת הכבאי האתיופי שהגיש תלונה במשטרה על אלימות וגזענות מצד קצין הכבאות בתחנת רחובות: מפקד מחוז מרכז טפסר אייל כספי, ערך שימוע לקצין, שהביע חרטה על מעשיו. בתיאום עם אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, הוחלט להוציא את הקצין לחופשה עד לסיום הבדיקה בעניינו.

הפרשה הרעידה את המדינה ושורה של גינויים צצו בעקבותיה, חלקם במערכת הפוליטית הבכירה. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, פנה לנציב הכבאות וההצלה ולמנכ”ל המשרד לביטחון הפנים כדי לוודא כי בתום חקירת המשטרה יטופלו המעורבים משמעתית באופן המחמיר ביותר, כולל פנייה לנציבות שירות המדינה לפתוח בהליך פיטורין נגד המעורבים באירוע, במידה והפרטים נכונים. גם שרת המשפטים, איילת שקד התייחסה לנושא ואמרה כי “כדי למזער את הגזענות והאפליה כלפי ישראלים יוצאי אתיופיה, הקמנו את היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, שמלווה את הנושא והביאה לחקירת האירוע. אני מצפה שרשויות אכיפת החוק יבדקו באופן מהיר את התלונות ויפעלו למיגור תופעה בזויה זו”.

כזכור, כבאי מתחנת רחובות, ממוצא אתיופי, תלונה במשטרה כנגד קצין כבאות בתחנת כיבוי האש לאחר שזה התנהג באופן גזעני כלפיו. לדבריו, הקצין שבר ביצה על ראשו, זרק עליו נעל והעיר לו הערות גזעניות לעיני פקודיו. את הסיפור חשף אוריה אלקיים בחדשות “כאן” לו סיפר הכבאי סיפר: “ישבתי רגיל כמו כולם… היו רואים טלוויזיה. אותו קצין פשוט הגיע מאחוריי באקט אלים. בא, שבר על ראשי ביצה. פה באמת אני… אפילו לא היו לי מילים לתאר את זה, מהשוק, מההלם. אחרי הקללות והגידופים קיבלתי לקינוח, אני קורא לזה – הוא אמר במשפט שעד היום זה לא יוצא לי מהראש, וכנראה גם אני אלך עם זה עד הסוף – תגידו תודה שהביאו אתכם מהג’ונג’ל, ספק אם אתם יהודים”.

הכבאי התלונן על האירוע בפני מפקדו, טפסר איציק לוי, אלא שבתחנה ניסו להחביא את הסיפור ולהשאיר את הכביסה המלוכלכת בבית. קצין משמרת בתחנה אמר לכבאי הפגוע: “מה אתה מצפה שהוא יעשה על מנת שתהיה סוג של לרדת מהעץ של שניכם?” ובשיחה עם יו”ר ועד העובדים, איתמר פישר, נאמר לו: “אתה פגוע. אף אחד לא אמר שאתה לא צודק ואני אומר לך יותר מזה – אתה צודק. האמירות שלו היו לא במקום בעליל. אפשר לסגור את זה בבית משפט, אפשר לסגור את זה במיליון דברים אבל, בסוף אנחנו צריכים להמשיך לעבוד יחד”.

לאחר מכן, נתלה מכתב בלוח המודעות ממנו הצטייר כי הכבאי המתלונן הפך מקורבן למי שנהג באלימות. “ואני פשוט יושב שם ואני לא מאמין למכתב שמפקד התחנה כותב. לפי המכתב אני לא פחות פושע מהקצין שפגע בי, לא פחות. איפה אני אמרתי מה אני אמרתי? מה הוא חשב לעצמו? שאפשר לטייח את זה ולהשאיר את זה ככה? הוא לא מצא את הפראייר שישתוק”.

ימים ספורים אחר כך הועבר הכבאי המתלונן אל תחנה אחרת וחזר לעבודה בתחנת רחובות רק לפני כמה ימים. לאחר שעניינו לא טופל כראוי, החליט להגיש תלונה במשטרה ולאחריה קיבל מטר של טלפונים מגורמים שונים, בהם בכירים, לבטל את התלונה. בין היתר נאמר לו על ידי: “בוא, תחשוב על זה בנשימות עמוקות אחי, יש לי חברים בחקירות, אני יכול לדבר, אני לא רוצה, אני יודע.. אני מכיר אותם, אני יודע לאן דברים כאלה הולכים באיזה להט שאיזה בעל הביא סטירה לאישתו והם אוהבים… אתה לא מבין לאן זה הגיע בסופו של דבר… אלוהים ישמור. חבל.. חראם”.

תגובת כבאות והצלה לישראל: “כבאות והצלה לישראל רואה בחומרה כל גילוי של אלימות וגזענות על ידי מי מעובדיה. מאחר והנושא מצוי בחקירת משטרה, אנו מנועים מלהתייחס לנושא עד לסיום החקירה”.

לכתבה שפורסמה ב”כאן11″:

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן