news08.net/ads.txt

פשרה בפרויקט ‘פרי מלודי’ ברמלה: הרוכשים, שאין להם שום בטוחה בקרקע – יקבלו כ-50% מכספם חזרה

הסכם פשרה מיוחד נרקם לאחרונה בין עשרות רוכשי הדירות בפרויקט ‘פרי מלודי רמלה’, שרובם יוצגו ע”י עוה”ד גיא סרוסי ואוריאל זעירא, לבין חברת ‘לנדקו’ שבשליטת פרדי רובינסון – בעלי הקרקע שעליה היה אמור להיבנות פרויקט הנדל”ן. הפשרה שכללה את חברת לנדקו את הרוכשים בפרויקט, כללה גם את נאמני פרי נדל”ן, וכן את מנכה הכספים מאיר פיסו – ששיקים של לנדקו שסוחרו אליו. הפשרה הושגה לאחר מאמצי גישור רבים, אותם ערכו עורכי הדין המייצגים את הצדדים, והמגשר, כבוד השופט בדימוס איתן אורנשטיין.

לפני כשבוע העביר השופט בדימוס אורנשטיין פשרה מוסכמת החתומה על ידי הצדדים, לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות נאמני פרי נדל”ן – ובית המשפט אישר את הפשרה כפסק דין לכל דבר ועניין. לדברי עוה”ד סרוסי, היה ידוע כי מצבם של החברים בקבוצת הרכישה ‘פרי מלודי’ בכי רע – וכי הסיכוי שיראו חזרה אפילו שקלים בודדים מהשקעתם – נמוך ביותר. לדבריו, מאז התפוצצה פרשיית פרי נדל”ן בקול גדול, לפני יותר מחצי שנה, התפרסמו מספר רב של כתבות בתקשורת אשר תיארו את רוכשי הדירות מהחברה, שלא דאגו לעצמם לבטוחות כמו רישום הערת אזהרה בקרקע – ככאלה שצפויים לאבד את מלוא השקעתם, תוך שהם עתידים למצוא את עצמם מצטופפים בסוף תור הנושים הארוך של נפגעי פרי נדל”ן.

לדברי עו”ד סרוסי, בפרויקט ‘פרי מלודי רמלה’, לא נותרה בידי החברה אפילו הקרקע שיועדה להקמת הפרויקט, למרות שחברי קבוצת ‘פרי מלודי’ העבירו לידי ‘פרי נדלן’ עשרות מיליוני שקלים לצורך רכישת קרקע. משהתפוצצה הפרשה התברר כי ‘פרי נדל”ן’ לא רכשה כלל קרקע לפרויקט, אלא השתמשה בכספים רק על מנת לרכוש אופציה לשימוש בקרקע הנמצאת בבעלות חברת ‘לנדקו’ של פרדי רובינסון. עוד התברר, כי משום שלא נותרו בידי ‘פרי נדלן’ מספיק כספים על מנת לממש אופציה זו, חזרה הקרקע לבעלותה של חברת ‘לנדקו’, תוך ש’פרי נדל”ן’ משלמת על אי מימוש האופציה קנס כבד. למעשה, בשל התגלגלות עניינים זו, חברי קבוצה הרכישה של ‘פרי מלודי’, איבדו מיליוני שקלים מכספי הקבוצה – מבלי שאיש יוכל להשיב להם אותם.

לדברי עוה”ד סרוסי, חרף סיטואציה קשה זו ששיקפה אובדן כספים מוחלט לעשרות רוכשים – הצליחו בימים האחרונים הצדדים להגיע לכדי פשרה לפיה כל הצדדים יקבלו חלק מהכספים המגיעים להם. על פי הפשרה שהוגשה לאישורו של בית המשפט, חברת ‘לנדקו’ תעביר לנאמני פרי נדל”ן סך של 25 מיליון שקלים לערך, המהווים את ההפרש בין ערך הקרקע (המוערכת בשווי של כ-40 מיליון שקלים), בהפחתת 13.5 מיליון שקלים (אותם כבר העבירה לנדקו לפרי נדל”ן כחלק מהעברות הכספים בין החברות).

במסגרת הפשרה יפוצה גם מנכה הצ’קים מאיר פיסו ב-1.5 מיליון שקלים, אשר שימש כערב לביצוע ההסכם בין החברות, ואשר המחאות הצדדים נוכו באמצעותו. כמו כן, ינוכה מסכום זה שכר הנאמנים ושכ”ט עורכי הדין שהיו מעורבים בהשגת הפשרה. בשכר המגשר יישאו בחלקים שווים פרי נדלן, לנדקו ופיסו. יתרת הכספים, שתעמוד על פי ההערכה על כ-20 מיליון שקלים, תחולק בין חברי קבוצת הרכישה. לדברי עו”ד סרוסי, לקוחות ‘פרי מלודי רמלה’ השקיעו כל אחד בממוצע כ-350 אלף שקלים לרכישת הקרקע. אם נסיבות הסכם הגישור יתקיימו, צפויים רוכשים אלה, לדבריו, להחזר שלקרוב למחצית מהשקעתם.

עוד נקבע בהסכם הפשרה, כי עד ל-31.12.21 תשלם לנדקו לנאמני פרי נדל”ן את חובה, או כאשר קרקע המריבה תימכר – לפי המוקדם מבין השניים. הנאמנים יבדקו את תביעות החוב עד 60 יום, ואז יעבירו את הכספים לחברי קבוצת ‘פרי מלודי רמלה’. הפשרה נחתמה היום כפסק דין על ידי כבוד עירית נטוביץ’ מביהמ”ש המחוזי מרכז בלוד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן