news08.net/ads.txt

צה”ל פרסם את תחקיר נפילתו של בראל שמואלי

צה”ל מפרסם הבוקר (שישי) את תוצאות תחקיר האירוע בו נפל הלוחם בראל שמואלי ז”ל בגבול עזה לאחר שנורה על ידי מחבל. בהודעה שפורסמה מטעם דובר צה”ל נכתב  כי ההכנות להפגנות “בוצעו בצורה יסודית ומקיפה”, אך היה על הכוחות לפעול אחרת כאשר הגיעו המתפרעים לגדר הגבול. ביחס להוראות פתיחה באש נמסר כי “הן לא שונו בשום שלב לפני האירועים או במהלכם”.

 

בימים האחרונים הוצגו לראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מסקנות הביניים של תחקיר אירוע הפרת הסדר האלימה במהלכה נפל לוחם מג”ב, סמ”ר בראל חדריה שמואלי ז”ל. הלקחים והמסקנות שהוצגו בשלב זה, הם חלק מתהליך התחקור שהחל מיד לאחר האירוע ויימשך עד להשלמתו באופן יסודי, נוקב ומעמיק, כמצופה מכל תחקיר בצה״ל.

במוצאי השבת, 21 באוגוסט 2021, התפתחה התפרעות אלימה סמוך לגדר בצפון הרצועה, במהלכה מחבל ירה לעבר לוחם מג”ב, סמ”ר בראל חדריה שמואלי ז”ל ופצע אותו באורח אנוש. לאחר מספר ימים נקבע מותו בבית החולים “סורוקה”.

מהתחקיר בשלב זה עולה כי נוהל הקרב וההערכות המבצעית להתפרעויות האלימות בוצעו בצורה יסודית ומקיפה, וכללו תגבור של כוחות כשירים ומאומנים ובהם קלעים וצלפים.

עוד עולה כי נכון היה לפרוס ולהפעיל את הכוחות באופן שונה מרגע הגעת ההמון האלים לקיר המגן. לצד זאת, לא נמצא כל פער ביחס להוראות הפתיחה באש, והן לא שונו בשום שלב לפני האירועים או במהלכם. הרמטכ”ל קבע כי ההוראות אפשרו את ביצוע המשימה המבצעית והסרת כל איום מסכן חיים. עוד נמצא כי גם באירוע זה בוצע ירי משמעותי בתגובה להתפרעויות. במהלך האירועים המפקדים נכחו בקו המגע ופיקדו על הכוחות מלפנים. הרמטכ”ל הדגיש כי “מפקדי צה”ל הולכים בראש חייליהם ומובילים אותם בקרב, כך גם באירוע זה”.

הרמטכ”ל הנחה להמשיך בתהליכי התחקור, עד להשלמת התחקיר המלא. כמו כן, הנחה ליישם את הלקחים שהופקו בשלב זה ולהנחילם עד לאחרון המפקדים והלוחמים בשטח. צה״ל ממשיך בהערכות להתפרעויות אלימות נוספות ופעולות טרור אפשריות בימים הקרובים, תוך יישום הלקחים שהופקו בשלב זה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן