צועדים יחד: פרויקט בין-דורי ייחודי


בני נוער מתנדבים ובני הגיל השלישי יקיימו פעילות גופנית במשותף במסגרת פרויקט “צועדים יחד” של עיריית רחובות ועל”ה- העמותה למען המבוגר ברחובות* תושבים בני הגיל הרוצים להשתתף בפרויקט מוזמנים להגיע לבוקר חשיפה בנושא שייערך ביום שני, 14.11 בשעה 10:00 בבית עלה


לפרטים והרשמה חייגו לעלה – *8870 שלוחה 0

ביום שני 14.11 בשעה 10:00 בבוקר, יתקיים בבית על”ה בעיר רחובות מפגש חשיפה לתוכנית ייחודית “צועדים יחד” – פרויקט יוצא דופן, פרי שיתוף פעולה בין על”ה, העמותה למען המבוגר ברחובות ועיריית רחובות ויוזמת הפרויקט רעיה יאור ושותפה מוטי גרין, שניהם מנהלים ומדריכים במכללה האקדמית בווינגייט בתוכנית לקורסי מדריכים בענפי הספורט השונים.
במסגרת המיזם, מבוגרים ותלמידי בי”ס מכל העיר יצעדו יחדיו ויקיימו פעילות ספורטיבית משותפת. מטרת התוכנית היא לקדם אורח חיים בריא, המשלב פעילות משותפת בין-דורית, בין תלמידים ומבוגרים בעיר.

הפרויקט “צועדים יחד” החל למעשה לפני כשלוש שנים כפיילוט, בטרם הגעת נגיף הקורונה לארץ, כאשר רעיה ומוטי פנו לחברת מועצת העיר ד”ר רוני באום, מחזיקת תיק אזרחים ותיקים, בבקשה לסייע במינוף הפרויקט בשיתוף תלמידי תיכון דה שליט. רוני רתמה את דהבא אייל, ראשת מינהל רווחה וסיעוד בעל”ה, שביחד עם אסף וישקין, מנכ”ל העמותה, מיד נעתרו לפניה ובצעו חיבור מיידי למבוגרים החברים בתוכנית קהילה תומכת, אשר איתם בוצע הפיילוט.
במסגרת הפרויקט התלמידים עוברים הכשרה מיוחדת מטעם ווינגייט הכוללת סימולציות שונות. במקביל מבוגרים אשר מעוניינים להצטרף לפרויקט יקבלו מידע על החשיבות בביצוע פעילות גופנית, לצד מתן הסברים על ההשלכות הפסיכולוגיות של ביצוע או אי ביצוע פעילות זו.
בתום הליך ההכשרה ואיתור המבוגרים המעוניינים לצעוד ביחד עם תלמידים, תיערכנה הצמדות לזוגות של תלמיד ומבוגר שיצעדו יחדיו. המבוגרים והתלמידים ישבו והכירו איש את רעהו. יש כאן למעשה מחויבות משני הצדדים לעשות זאת”.
יובל אחד מהתלמידים שהשתתף בפיילוט סיפר שהוא מאוד נהנה מהצעידה ומחברתה של בינה בן שאול (76) שצעדה איתו יחד. בינה החברה בקהילה תומכת של עמותת על”ה מספרת שברגע שהיא שמעה על הפרויקט, היא מיד יצרה קשר עם על”ה וביקשה להצטרף. “יובל הוא ילד מקסים, הוריו הביאו והחזירו אותו לאחר כל צעידה” אומרת בינה ומוסיפה “אני נהניתי מאוד לצעוד איתו, שוחחנו על כל מיני נושאים ובסיום הצעידה, עשינו תרגילי מתיחות.”

ראש העיר, רחמים מלול: “זוהי פעילות חיובית לחיבור בין דורי– אשר משלבת גם חינוך לערכים וגם אורח חיים בריא, והתושבים – הצעירים ברוחם והתלמידים הצעירים מוזמנים לקחת בה חלק”

ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זוהר בלום: “אנו שמחים להתניע שוב את הפרויקט. אנחנו מאמינים מאוד בפרויקט שמחבר בין כל כך הרבה ערכים משמעותיים”

מנהלת אגף חינוך ונוער, אפרת צוקרמן: “החינוך ברחובות פועל גם לחיזוק הערכים ולא רק להישגיות, והפרויקט הזה הוא דוגמא מצוינת לכך”

לדברי אסף וישקין, מנכ”ל על”ה: “מדובר במיזם ייחודי וחדשני שמגדיר מחדש את המושג פעילות בינדורית. מלבד קידום אורח חיים בריא, התוכנית הזאת מסייעת בהתמודדות מול תחושת הבדידות, הרווחת בקרב בני הגיל השלישי, לצד הגדלת המעגלים החברתיים, שיפור איכות החיים ולא פחות חשוב -שיפור בתפיסת הערך העצמי שלהם”

לפרטים והרשמה חייגו לעלה – *8870 שלוחה 0

צילום: עיריית רחובות 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן