news08.net/ads.txt

צנתור מוח בוצע בסורוקה לילדה בת 8 מנתיבות

הילדה סבלה מהיצרות בורידי המוח שגרמה לה לאובדן כמעט מלא של ראייתה

לאחרונה, בוצע בסורוקה צנתור מוח להודיה סגרון בת ה 8  מנתיבות. הודיה הגיעה לבית החולים בשל כאבי צוואר עזים וראייה כפולה שהלכה והחמירה עד כדי טשטוש ואובדן כמעט מלא של ראייתה .

הודיה סבלה מעלייה בלחץ התוך גולגולתי והיצרות בוורידי המוח. תחילה קיבלה הודיה טיפול תרופתי, אך חרף הטיפול שקיבלה, מצבה המשיך להחמיר והיה חשש גבוה לאובדן ראייה מוחלט. הצוות שטיפל בהודיה אבחן שהיא סובלת מהיצרות קשה בוורידים וכי אין מנוס מביצוע צנתור מוח.

צנתור מוח הוא הליך נוירורדיולוגי פולשני , שבו צנתר מוחדר לעורק מרכזי ומגיע עד לכלי דם במוח, בצוואר או בעמוד השדרה . בעזרת פרוצדורה זו ניתן לאבחן תחלואה בכלי הדם ולטפל בה.

לאחר ביצוע דמיה והרדמה מחדירים דרך עורק ראשי במפשעה או ביד צנתר צינור ארוך ודק שבאמצעותו אפשר לבצע הרחבה של כלי דם, ניתן להזריק תרופות ישירות לכלי הדם או להחדיר תומכן  כדי להציל את כלי הדם והאזור במוח שדורש טיפול.

מרבית מקרי הצנתור הורידי במוח בארץ, מבוצעים בסורוקה על ידי צוות מיומן ומנוסה. גם הודיה טופלה על ידי צוות רב מקצועי שכלל נוירואופטלמולוגים, רדיולוגים, רופאי ילדים וצוות צנתורי מוח: ד”ר ענת חורב, מנהלת היחידה לצנתורי מח, ד”ר אייל וולטר, אחראי שירות נוירו אופטלמולוגיה, ד”ר נטלייה ליטייקין, מומחית בהרדמה, ד”ר תמיר רגב, מתמחה ברפואת עיניים, ד”ר טלי טרבולוס קליין, רופאה בכירה בטיפול נמרץ ילדים, ד”ר אפרת פארן, מתמחה ברפואת ילדים, עידן שי, דימותן רפואי, דפנה דלטורה וסימונה לבון, צוות סיעודי במכון הדימות.

 חיה סגרון אימה של הודיה מספרת: “בהתחלה חשבנו שהכאבים מהם סבלה הודיה נבעו משריר תפוס. בזכות הצוות המצוין שטיפל בנו הבעיה אובחנה וטופלה. הצוות שטיפל בהודיה לאורך כל הדרך הם שליחים של בורא עולם ואני רוצה להודות לכל מי שעזר לבת שלי ובמיוחד, לד”ר ענת חורב ולד”ר אייל וולטר שעלו על הבעיה”.

 ד”ר ענת חורב, מנהלת יחידת שבץ וצנתורי מוח בסורוקה מסבירה כי “ביצוע פרוצדורה של צנתור מח לילדה בגיל כה צעיר הוא נדיר. מאחר וראייתה של הודיה  המשיכה להטשטש, הוחלט על הכנסת תומכן לוורידי המוח שאפשר ניקוז טוב יותר של הדם וירידה בלחץ התוך גולגולתי. הפרוצדורה הזו מהווה תחליף לניתוח מוח שאמור לנקז את נוזלי המוח לבטן כשהיתרון בטיפול צנתורי הוא בסיכון הנמוך לסיבוכים ובהחלמה היחסית קצרה”.

הודיה התאוששה במהרה מהצנתור וכעת היא מרגישה טוב עם שיפור ניכר בראייה ובבצקת ממנה סבלה.

צילום: דוברות סורוקה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן