news08.net/ads.txt

קבוצת התאטרון הירושלמי מציגה: פסטיבל בAזAק הבמה למופעים קצרים

זו השנה השנייה בה מתממש הרעיון של קבוצת התיאטרון הירושלמי, לפיו יש צורך להקים בית רשמי ליצירות קצרות, חדשניות וראשוניות. למעשה, התולדה של היוזמה המבורכת, “פסטיבל בAזAק”, הוא הראשון מסוגו והיחיד במינו בארץ. 

הפסטיבל מבקש ליצור מרחב אומנותי ליצירות פורצות גבולות. כמו-כן, גם לעודד מצוינות ושיתופי פעולה בין אמנים וקהל, לפתוח דלת לז’אנר המופע הקצר, לרעיונות מקוריים ולחדשנות בימתית ומעל הכל – להעניק הזדמנות וחשיפה ליוצרים חדשים וותיקים וליצירה ניסיונית. אם להסתמך על התוצרים של הפסטיבל הראשון ועל התוכנית לפסטיבל הנוכחי, מדובר בפסטיבל מפתיע ומסקרן, עתיר כישרונות וצעיר ברוחו, אינטליגנטי ומלא בהומור.

 אז איך זה בדיוק הולך להתבצע? בפסטיבל לוקחים חלק כ-80 אמנים, מז’אנרים שונים של אומנות הבמה, המשתלטים על חללי בית מזיא הירושלמי ועל אולמות התיאטרון. וכך, במשך שלושה ימים, בין ה-12 ועד ה-14 ביולי, מתקיימת במקום חגיגה אמנותית של תנועה, מוזיקה וויזואליות. 

ומה בתכנית? מדי ערב יעלו על הבמות כ-15 מופעים שונים, 30 אמנים ופרפורמים מתחומי אומניות הבמה השונים. בין היתר, יעלה המופע “רפואת הלב”, של הזמר והיוצר המוזיקלי, נדב לב. בתקופת הקורונה, חייו של נדב תפסו תפנית דרמטית וקשה, לאחר שאובחן במחלה כרונית – דלקת מפרקית שגרונית, אשר מנעה ממנו את היכולת לנגן, לתפקד כאבא לילדיו ולעיתים אף לעמוד על רגליו. במופע הקצר שיצר, מספר לב את סיפור מסעו בדרכים העקלקלות של הרפואה הקונבנציונלית ופיתוליה הקשים בתקופה ההזויה המדוברת. לב לא יכול היה למצוא מזור למכאוביו, אלא רק בדמות תחזוקת מצב תפקודי מינימלי בעזרת כימותרפיה. באמצעות משחק, הומור ושיריו הנוגעים, הוא חושף כמה סודות על חייו ועל מציאת הרפואה שלו, טיפולי עקיצות דבורים ותפריט תזונתי מינימלי וקפדני מאוד. 

מאידך, ישנה הצגת התאטרון “תמר ותמרה”, המביאה את הסיפור של אישה חרדית בת 40, רווקה, שומרת נגיעה, שרוצה להרות בהפריה מלכותית אל מול התנגדות הממסד הרבני. במהלך המופע מביאה הכותבת והבימאית, אירית קוסובר, את הדילמה של תמרה אשר רוצה להתחתן ולהקים משפחה, אבל זה פשוט לא הולך לה. בעוד החברות שלה מביאות ילד חמישי, היא עדיין מחפשת את החתן. כשהיא מבינה שהיא עלולה לפספס את האימהות, מנסה לקבל אישור מהממסד הרבני ומאימה להביא ילד באמצעות בנק הזרע, היא נתקלת בהתנגדות עזה. היחידה שתומכת, היא תמר אשת יהודה, חברתה הדמיונית. תמרה ניצבת בפני פרשת דרכים, לבחור בין הרצון להמשיך להשתייך לקהילה, לבין להיות נאמנה לרצון שלה להיות אימא. משחקת בהצגה – שיקמה הופמן זיו, אורית פרס ומתן סמין. 

“פרויקט זה קרוב לליבי במיוחד, בגלל שהוא מהווה בית ונותן הזדמנות לאמנים חדשים וליצירתם המקורית”, אומרת גבריאלה לב, המנהלת האמנותית של פסטיבל באזאק. “המפגש עם עשרות האמנים האלה הוא מרתק בעייני. אנחנו נותנים להם במה להשמיע את קולם ומאפשרים להם לפרוץ את גבולות היצירה הקונבנציונלית, כדי ליצור רגעים יוצאי דופן של אינטימיות בין אמנים לצופים”.

קבוצת התאטרון הירושלמי בבית מזיא המיתולוגי בבירה, היא למעשה הראשונה בארץ שהחלה ליצור תיאטרון פרינג’. למעלה מ-35 שנים שהקבוצה מייצרת תרבות על כל גווניה, החל כמובן מהצגות תאטרון, דרך פסטיבלים ייחודיים וכלה בסדנאות תוכן. הקסם בקבוצת התיאטרון הירושלמי הוא בהקשבה, תשומת לב והתחשבות למה שקורה בחברה בירושלים, בארץ, ובעולם היהודי. מדי שנה מעלה הקבוצה הפקות חדשות, המועלות מתוך קשב ומעורבות בשיח המקומי, ותוך מתן דגש על שיתוף בין אמנים צעירים לוותיקים. לצד העבודה היצירתית, מקיימת הקבוצה מידי שנה פרויקטים קהילתיים – חברתיים, במטרה ליצור שיח ולגשר בין מגדרים ומגזרים. הפרויקטים מועברים בטכניקות ייחודיות, של שפה וביטוי לחיים, אותם מובילים מיטב שחקני הקבוצה המשמשים גם כמורים לתיאטרון בימים של שגרה. מיזמים  אלה זכו להכרה ולהערכה גבוהה, ביניהם; תבלין לחיים – לגיל השלישי, חלום של תיאטרון– לבני נוער ומבוגרים אוטיסטים והעצמה נשית – נשים חילוניות ודתיות ועוד.

לתכנית המלאה ולרכישת כרטיסים: www.tcj.org.il

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן