קבוצת כדורגל הנשים “הכח שעריים” – קומדיה בועטת שכובשת את הרשת!

יוצרי הסדרה כנרת פלד אמירי, גיל וינשטיין, הביאו קומדיה בועטת ומשובחת – “הכח שעריים”. מדובר על קבוצת כדורגל נשים שכונתית משעריים שהחלום שלהן הוא להיכנס לליגה. זה לא כל כך פשוט להקים מועדון כדורגל נשי. זה ידוע שאישה משלמת מחיר בכל מגרש שהיא משחקת בו והן כבר שנים מבקשות מהעירייה מימון למאמנת, אז העירייה הכניסה להן גול עצמי שקוראים לו אלדד ג’רבי.

אלדד היה החלוץ המיתולוגי של מכבי שעריים שעכשיו חוזר לשכונה להיות המאמן שלהן ודווקא יש לו גישה לנשים, פשוט נשים לא אוהבות את הגישה שלו. אז נכון, יש להן מאמן כוכב עבר שהדבר האחרון שהוא רוצה זה לאמן נשים, אין להן תקציב או חילופים והן חולקות את המגרש עם הבוגרים, ועם הנוער ועם חוג קט-רגל לגיל הרך. נכון, הספונסר שלהם מתחלף כל שבוע בהתאם לקומבינה של אלדד: מ”אברמוב דבקים וזפת” ל”סעידה נדל”ן” והכרוז שלהן זה החזן מבית כנסת אבל זה לא מה שישבור אותן בדרך לחלום, כי הקבוצה הזאת מורכבת מנשים שלא עוצרות בנבדל ושמעל לכל היא משפחה, באמת, כולן שם מאותה המשפחה. כמו במקרה של רעיה, אחותו של אלדד והקפטן הוותיקה של הקבוצה, שהייתה אמורה לקבל את משרת האימון ועכשיו מתחשק לה לנפץ את תקרת הזכוכית. על הראש של אלדד. הקול של – סיון עוקשי – אל העולם של הכח שעריים אנחנו נכנסים דרך עיניה של המספרת הסדרה והשחקנית החדשה בקבוצה. אחרי שנים של דכדוך, אחיות של סיון חשבו, שאם היא תצטרף לקבוצה זה ייתן לה מוטיבציה לחיים והיא תרצה קצת פחות למות. אבל כשסיון נכנסת להכח שעריים היא מבינה שהיא כנראה השפויה היחידה שם ושלא משנה מה קורה במחצית של סיון, שגם פונה ישירות אל VO-הראשונה, תמיד המשחק יכול להשתבש עוד קצת. הצופים (המצלמה), מדבר את הקול הנשי המפוכח בתוך הקומדיה הפרועה הזאת, שמשלבת סצנות מרגשות שהולכות לקצה, יחד עם הומור נונסנסי ומונטאג’ים מחיי הרשת של הדמויות.

הצהרת כוונות:
על הסדרה הזאת אנחנו עובדים כבר כמה שנים יחד. לא נעים להגיד כמה. אבל זה לא מעט. המסע שעברנו עם הסדרה שלנו הכח שעריים, די דומה למסע שהבנות בסדרה עוברות בדרך להקמת הקבוצה שלהם. מפרך, מטורף, מצחיק בשיגעון, מלא השראה ואתגרים. מסע שלעיתים נראה לא הגיוני, אבל אין שום דרך אחרת ואין אופציה לוותר, כי כמו שקבוצה לא
בוחרים, גם סדרה לא בוחרים. מה שמדהים הוא שלאורך כל הדרך, גם בזמן ההדסטארט שלנו למימון חלק מהצילומים, שעשה המון באז ולא רק בגלל שנינט שרה לנו את שיר הנושא, וגם בזמן צילומי הפרקים, גילינו כמה תומכים ומתגייסים ואנשים שהם גם אוהדים של הכח שעריים יש לסדרה הזאת. ולא מדובר רק על שחקנים כמו שחר, שיפי, מורן ועוד רבים
שהתלהבו מהפרויקט והתגייסו בהתנדבות לעניין, אלא כמה אמנות בכלל וקומדיה בפרט, שמתחילה בדרך עצמאית, היא משהו שאנשים רוצים לראות על המסך ומוכנים להתגייס כדי שזה יקרה, וכמה החומרים האלו מדברים לכולם.

ארבעה פרקים?!
כן יצאנו לצילומי פיילוט כפול של שני פרקים אבל בסופו של דבר יצרנו ארבעה פרקים. מיני עונה. איך עשינו את זה? קמפיין מימון מוצלח (נינט שרה לנו את שיר הסדרה) מימון עצמי והמון אמונה.

אז איך הכל התחיל, למה כדורגל ולמה שעריים?
גדלתי ברחובות בבית של משפחה מכורה לכדורגל. הרבה מהילדות שלי עברה בשעריים, בבית של סבא שלי, סעדיה חדד ז”ל שעלה מתימן וסבתא שלי, חנה חדד, בולגריה שעדיין מכינה את החילבה הכי טוב בשכונה. זה נכון שקוראים לי כנרת פלד. אבל הפלד היה פעם חדד, אבא שלי עיברת את השם כדי לקבל כרטיס אדום. לא של כדורגל, של ההסתדרות. רק
ככה הוא הצליח להתקבל לעבודה בבנק הפועלים. את הקומדיה הזאת, הכח שעריים, שמבוססת על המשפחה שלי והחוויות שלי כאישה בעולם גברי, התחלתי לכתוב בתואר השני בתסריטאות, בשיעור של אסף ציפור ועבדתי עליה במשך כמה שנים, בין לבין עשיתי ארבעה ילדים ושלל תפקידים על המסך ועל הבמה. בעצם מאז שאני ילדה מדברים איתי על מכבי שעריים. אז חשבתי לעצמי, מה אם היה נפתח בשעריים מועדון כדורגל של נשים? וככה נולדה הכח שעריים. באיזה שהוא שלב רציתי ליצור טיזר, וחיפשתי במאי ופגשתי את גיל וינשטיין שגם הוא פריק של קומדיות ספורט וקומדיות פרועות רבות משתתפים. החיבור של גיל לחומרים היה מידי והתחלנו לעבוד יחד. פיתחנו את השפה של הסדרה ועד מהרה הכח שעריים הפכה לפרויקט משותף של שנינו או יותר נכון הבת המופרעת אבל האהובה שאנחנו רק רוצים להראות לעולם.

למה קומדיה למה נשים?
כשחקנית וקומיקאית, לא הייתה לי שום דרך אחרת חוץ מלכתוב קומדיה שתאפשר לדמויות הנשיות שלי להתפרע לא פחות מהדמויות הגבריות, אם לא יותר, כמו שבדרך כלל לא מתאפשר לקומיקאיות בתסריטים אחרים. קומדיה שתאפשר לנשים ייצוג שהוא מחוץ לגבולות הקלישאה ושתדבר את הקול הנשי, גם זה שאומר את מה שפחות נעים להגיד.
למה יש כל כך הרבה תלתלים על המסך? גם בייצוג העדתי, שזה נושא שמאוד קרוב לליבי, וכולנו יודעים כמה ייצוג על המסך משנה תפיסות. הדמויות בסדרה הן נשים משכילות: כלכלנית בכירה, גניקולוגית וסטודנטית בטכניון. והיה חשוב לנו ללהק שחקניות קומיקאיות שהן כהות עור באמת ולא כמו בהרבה סדרות שהייצוג המזרחי, מקבל גוונים מאוד מהססים. כמו שאמר לנו מישהו באחת מצפיות המבחן של הפיילוט: “הן נורא דומות, אני לא מבדיל ביניהן” והוא לא דיבר על מורן רוזנבלט שמשחקת תפקיד כפול. אז זהו חמוד, זאת ההוכחה שאתה פשוט לא רגיל לראות מספיק שחקניות תימניות על המסך. או במילים אחרות די להשתקת התלתלים!.

למה קומדי בר?
כי מתאים לנשים בגילאים מבוגרים וצעירים כי ייצוג נשי. מתאים לגברים בכל הגילאים כי  כדורגל. חשוב כי ייצוג עדתי. חדשני כי בועט, כי עצמאי, כי מרגש כי קומדיה שהולכת עד הסוף, כי השפה, כי הרשת, כי יוצרים חדשים, כי מרגש, כי ניפוץ קלישאות, כי מצחיק . פוטנציאל קאלט ומכירה לחו”ל כי נושאים אוניברסליים. כי העם דורש הכח שעריים!.

הקישור לטריילר.

הקישור לפרק הראשון.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן