news08.net/ads.txt

קדחת הנילוס במזכרת בתיה: לפחות תושב אחד אושפז

39921085_10156503442023480_7786854580427423744_n

קדחת הנילוס במזכרת בתיה: לפחות תושב אחד אושפז

מחלה נגיפית המתפשטת על ידי עקיצות יתושים, התגלתה במזכרת בתיה לאחר בדיקות, שקיים האגף למזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם עובדי משרד הבריאות. בישראל נרשמו כבר 68 מקרים, חלק מהחולים מאושפזים במצב קשה. התושבים זועמים: “זה כבר לא חציית קו אדום בדיסאינפורמציה, זה קו שחור! מדובר בחיי אדם”

זעם רב על מועצת מזכרת בתיה וקברניטיה לאחר שנודע השבוע, דרך כלי התקשורת כי קדחת הנילוס מסתובבת במושבה. אחד התושבים הביע את כעסו בדף הפייסבוק הפופולארי “מזכרת שבלב” וכתב: “לפני שלושה שבועות נמצא נגיף קדחת הנילוס ברחוב שאול במזכרת בתיה. זה כבר לא חציית קו אדום בדיסאינפורמציה, זה קו שחור! הימנעו מקרבה לנחל, עדכנו מי שהמערכת החיסונית שלו מוחלשת. מדובר בחיי אדם”. המשרד להגנת הסביבה קרא לציבור להתריע על הימצאות מוקדי יתושים וקרא לרשויות להגביר פעולות הפחתת מפגעי היתושים. המשרד שיגר התרעות לרשויות המקומיות בהן התגלה נגיף קדחת מערב הנילוס, אחרי דגימות שבוצעו בהן ומתגבר את הפיקוח באותם מוקדים, בהם במזכרת בתיה. אלון זס”ק, סמנכ”ל בכיר למשאבי טבע במשרד להגנת הסביבה, מסר: “בכל אזור שבו מתגלה הנגיף, עורך המשרד פיקוח מוגבר, כדי להפחית ככל האפשר את הסיכוי להעברה של הנגיף לאדם”.

המשרד להגנת הסביבה כבר הוציא התרעות לרשויות והנחיות לנקיטה באמצעים מידיים באזורים בהם נתקלו יתושים נגועים בנגיף קדחת הנילוס – אולם במזכרת בתיה לא הודיעו על כך לתושבים, אשר כאמור לעיל, ניזונו רק השבוע מהתקשורת. ידוע כי זמן הדגירה של המחלה בבני אדם הוא 3-15 ימים כאשר שיא הוירמיה באדם מתרחש 4-8 ימים מההדבקה. עם זאת הוירמיה באדם אינה גבוהה ולכן נהוג להתייחס לבני אדם כפונדקאים סופיים, כלומר כאלה שאינם מעבירים את המחלה. המחלה באדם אינה מתאפיינת בדרך כלל בתסמינים קליניים בולטים, אך לעיתים מלווה בחום, כאבי ראש, הרגשה כללית רעה, בחילות, כאבי בטן, דלקת לחמית העין, שלשולים, פריחה בעור והתנפחות בלוטות הלימפה. בבדיקת דם שגרתית, ניתן למצוא אנמיה בערך בכ-40 אחוזים מהחולים. הצרה היא שב-15% מהמקרים, בעיקר בחולים שהמערכת החיסונית שלהם חלשה מופיעה דלקת קרום המוח, דלקת מוח (אנצפליטיס) או דלקת חוט השדרה. במקרה של התפתחות דלקת קרום המוח עלולים להתבטא בכאבי ראש עזים, חום גבוה, נוקשות בצוואר – חוסר יכולת לקרב את הסנטר אל בית החזה בשכיבה – בלבול, חולשת שרירים, הכרה מעורפלת וכאב באור חזק. אלא ששם זה לא נגמר. שיעור התמותה מהמחלה נע בין 15%-3% כאשר המחלה תוקפת בצורה הקשה ביותר חולים מבוגרים, בדרך כלל מעל גיל 50 וחולים אשר מערכת החיסון שלהם מדוכאת.

בתוך כך, דווח בתחילת השבוע על עלייה נוספת במספר החולים בקדחת מערב הנילוס ועל 11 מקרים נוספים. בסך הכל מדובר ב-68 מקרים מאז תחילת השנה. העלייה העיקרית לתחלואה מהנגיף נצפית בעיקר באזורי מישור החוף והשפלה. נתוני משרד הבריאות מצביעים על עלייה משמעותית ומטרידה לעומת התקופה הזו בחמש השנים האחרונות. על פי הנתונים, בחודש יוני השנה התגלו כ-25 מקרים, לעומת ממוצע של פחות מעשרה מקרים בשנים קודמות. במצטבר, מדובר כעת על כיותר מ-25 מקרים שהתגלו ביחס למספר המצטבר בתקופה זו של השנה בשנים עברו (2012-2017).

 

ראש המועצה: “גורמים פוליטיים מנסים שוב לזרוע בהלה”

באתר המושבה אין כל אזכור לנושא. בדף הבית מצוינים ההישגים “הגדולים”, כנראה שאלה חשובים יותר – לרבות הקמת מסלול פאמפטרק ליד גן דבורה עומר, הכיכרות החדשות שהושלמו בשכונת בר לב ואפילו דו”ח עדכני ומצולם מהתקדמות עבודות הבניה והפיתוח העיקריות ברחבי המושבה – ושום מילה על הסכנה שמרחפת על התושבים, על הנגיף שעלול לסכן את חייהם.

אגב, ראש מועצת מזכרת בתיה הגיב בנושא בדף הפייסבוק שלו וציין: “קוראים לזה טרפת. גורמים פוליטיים חסרי אחריות מנסים שוב לזרוע בהלה בקרב תושבי המושבה סביב קדחת הנילוס. אף אחד לא מנסה להסתיר מידע! יש בעיה באזורים מסוימים ברחבי הארץ, גם באזורנו, שבהם אותרו מס תושבים שחלו בקדחת הנילוס. זו עובדה! הניסיון של יריבים פוליטיים לחבר בין עובדה הזו לנחליה היבשים בעונה זו של מזכרת בתיה לא יצלח. נחל עקרון ונחל השלושה נקיים מזחלי יתושים – זה בדוק!”. לדבריו צירף מסמך תומך והוסיף: “המועצה, ביחד עם עוד עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ בשת”פ עם משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה נוקטים בכל הפעולות והאמצעים כדי לטפל בבעיה. הכל בשליטה ואין שום סכנה. הבעיה היחידה היא הבחירות שנמצאות ברקע ואם אפשר לנגח ואולי להרוויח כמה קולות אז למה לא? ‘תלכלכו’ עלי כמה שאתם רוצים, תעזבו את האמהות והילדים בשקט, תפסיקו להלחיץ אותם”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן