news08.net/ads.txt

קהילת גן יבנה בונה גינה

מרחב קהילתי ירוק בגודל 250 מ”ר מוקם בימים אלה בשכונת מכבים בשיתוף בין המועצה לתושבי השכונה

הגינה הקהילתית בגן יבנה יצאה לדרך ביוזמת המועצה המקומית גן יבנה, מתנ”ס גן יבנה ובשיתוף משרד החקלאות. לאחר שהמועצה זכתה בקול קורא של משרד החקלאות להקמת הגינה, הוחלט להקים אותה בשכונת נאות המכבים בשלוחת המתנ”ס ברח’ החשמונאים. מטרת העל בהקמת הגינה הינה ליצור מרחב קהילתי אשר מפגיש את תושבי השכונה דרך פעילויות משותפות המתקיימות אחת לשבוע סביב עונות השנה. הגינה, בגודל 250 מ”ר לערך, נמצאת בשטח מתוחם ובו מקום לביצוע עבודות גינון ושתילת בוסתן עצי פרי וירקות למאכל. מתנ”ס גן יבנה יצא בקול קורא לתושבי שכונת נאות המכבים להשתתף במיזם, אליו נרשמו למעלה מ- 30 משפחות.

כך, בתום חגי תשרי עם סיום שנת השמיטה התחילו המתנדבים יחד עם מי שמלווה את הפרויקט מטעם מתנ”ס גן יבנה, רכז קהילה וזיקה, דוד דגו, לעבד את הגינה ולהפעיל אותה בשיתוף 25 משפחות אשר יחד עובדות את האדמה, שותלות, זורעות ונהנות ממפגש חברתי קהילתי ומפעילות משפחתית. משתתפי המיזם מעניקים לכל הקבוצה ידע מכישוריהם בתחומים השונים: אגרונומיה, התקנת מערכות השקיה ממחושבות, גינון, סוגי תבלינים בשיטת הרמב”ם ועוד.

רכז התכנית, דוד דגו: “מדובר בפרויקט קהילתי נהדר בעל משמעות חברתית גבוהה. בגינה הקהילתית נוצרים קשרים חדשים ושיתופי פעולה מעניינים בקהילה כדוגמת מגמת הרובוטיקה מבי”ס אורט רבין אשר מגיעים פעמיים בחודש להעביר פעילות מרתקת לילדים ועוד. ההורים והילדים משתתפים יחד ביצירת ערוגות בתוך אדניות עץ ענקיות, שתילת הצמחים ועצי פרי, זריעת הזרעים, דישון, השקיה ויחד הם יוצרים עולם של ערכים המושתת על אהבת הארץ והאדם”.

ראש המועצה, דרור אהרון: “אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה שהוכיחו שוב את עוצמתה של קהילת גן יבנה בקידום יוזמות חברתיות, לדוד דגו, למחלקת שפ”ע, מנהל המתנ”ס ועובדי האחזקה במתנ”ס שנתנו את כל הסיוע הנדרש, לזיקה שאפשרו מימון של קורס לפעילי גינה דרך פרויקט החממה, ליוסי וג’ני זרח, אורלי מסה, אודי בני, רות והראל שועה, איציק עמנואל, נטלי יוחנן , רגב אביבה, ענת אלגד, יפעת בלפר, נועה שור, ריטה אוגוסט כפיר, קרן שפירא וטלי שמחי על ההשתתפות בכל תהליך המת הגינה הקהילתית, לאלון גורביץ’ על הייעוץ ותרומה של עצי פרי מיוחדים לגינה,  לאילנית הראל שלנו על תרומה של מחסן לגינה, למגמת רובוטיקה מבית ספר אורט רבין על ההתנדבות והפעילות עם הילדים בגינה, לאושרי טובי, ולכל פעילי ופעילות הגינה הקהילתית”.

צילום: מועצת גן יבנה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן