news08.net/ads.txt

קפיצה של 97% בכמות היתרי הבנייה שניתנו באילת ב-2020; אבי כראל: “אילת עוברת בימים אלה מהפכה נדל”נית”

לפי הלמ”ס, העיר אילת נמצאת בין הערים המובילות בישראל שרשמו קפיצה בכמות היתרי הבנייה שניתנו בשנת 2020, למרות משבר הקורונה – כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שביצע שמאי המקרקעין שמוליק כהן מ-SK שמאות מקרקעין. באילת ניתנו בשנה החולפת 282 היתרי בנייה, זינוק של 97% לעומת כמות ההיתרים שניתנה ב-2019.

המחקר בדק באילו ערים נרשם הגידול החד ביותר בהיתרי הבנייה בשנת הקורונה, באילו ערים נרשמה הירידה החדה ביותר, וכן בדק את התמונה של היתרי הבנייה בעשור האחרון מאז שנת 2011 ועד היום. הנתונים מראים, כי בעיר אילת ניתנו בעשור האחרון 952 היתרי בנייה בלבד, מה שמציב אותה במקום נמוך מאוד מבין הערים המובילות בארץ בקטגוריה זו.

לדברי אבי כראל, יזם ומייסד קבוצת כראל אחזקות שבונה באילת, “אילת עוברת בימים אלה מהפכה נדל”נית בעידוד העיריה, הכוללת השקעה של מיליארדי שקלים בבנייה למגורים, הקמת שכונות חדשות, אזורי מסחר, תעסוקה ומלונאות בהיקף עשרות אלפי מ”ר. העיר הפכה בשנים האחרונות ליעד אטרקטיבי להשקעה ולמגורים, ואם נוסיף לזה את הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, הפעלת שדה התעופה הבינלאומי רמון, יחד עם התוכניות וההשקעות של העירייה והממשלה לעיר, קיבלנו משולש צמיחה שיביא להאצת פיתוח בעיר לעשורים הקרובים”.

ברמה ארצית נרשמה בשנת 2020 ירידה של 8% במספר היתרי הבנייה שניתנו לדירות חדשות בישראל – ניתנו היתרים ל-51.6 אלף דירות חדשות, לעומת היתרים ל-56 אלף דירות ב-2019. העיר תל אביב מובילה בכמות ההיתרים שניתנו בשנת 2020 עם 4037 – ירידה של 8% לעומת שנת 2019; בירושלים ניתנו 2636 היתרי בנייה – ירידה של כ-1% לעומת 2019; סוגרות את החמישייה הראשונה הערים רמת גן עם עלייה של 12% בכמות ההיתרים ל-2501 וראשון לציון עם זינוק של 80% ל-2309 היתרים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן