news08.net/ads.txt

קפלן: פעוטה בלעה מגנט בצורת לב – והוכנסה מידית לחדר הניתוח

פעוטה כבת שנתיים וחצי הובאה לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן כאשר מגנט משחק בצורת לב תקוע בוושט באופן שמסכן את הפעוטה, ולכן היא הוכנסה מידית לחדר הניתוח ובתהליך אנדוסקופי בהרדמה מלאה הוצא המגנט בעזרת מכשיר ייעודי לכך.

אמה של הפעוטה סיפרה כי כשהלבישה את ביתה בבוקר למעון היא שיחקה במשחק שבו אפשר לחתום עם מגנטים בצורות שונות, ביניהם צורת לב. “כמה שניות לאחר שהחלה לשחק עם המגנט היא התחילה להשתעל שונה מהרגיל ושאלתי אותה איפה הוא. היא יכולה הייתה לנשום ולא הייתי בטוחה שמשהו קרה. בגלל שהיה לי חשש ולא ראיתי את המגנט על הרצפה נסענו ברכב ישר לחדר מיון ילדים קפלן”, מתארת האמא. “הגענו לחדר מיון ילדים בקפלן ומיד הכניסו אותנו לבדיקת דופק, לחץ דם וצילום רנטגן שבו נראה מגנט הלב בבירור. לאחר מכן בוצעה פרוצדורה של הוצאת המגנט בידיים הנאמנות של צוות רופאי הגסטרו המעולים של קפלן”.

האם סיפרה כי מיד לאחר הוצאת המגנט ביקשה הפעוטה שלושה מעדנים וניל ושוקולד וחזרה למעון כשהיא בריאה לחלוטין. “ולגבי המגנטים, זרקנו את כולם עד שהיא תגדל. זה היה נס שהמגנט נכנס לוושט ולא לקנה הנשימה ושצוות המיון בקפלן פעל האופן מהיר תודה ענקית לצוות בקפלן על מהירות הטיפול הרפואי והצלת הילדה שלי”.

מסר מהרופאים להורים ולילדים: מגנטים עלולים לסכן חיים כי הם נדבקים אחד לשני בתוך הגוף ולכן הקפידו להרחיקם מסביבת ילדים קטנים ובוודאי להימנע מהכנסתם לפה או לאף. ד”ר חני טאף, מומחית ברפואת גסטרו ילדים בקפלן, אמרה כי הפעוטה הגיעה לחדר מיון ילדים בקפלן עם תלונה על בליעת מגנט של משחק. “היא עברה באופן מידי צילום רנטגן ובו נראה בבירור המגנט בצורת לב תקוע בתוך הוושט. מכיוון שהמגנט עלול ליצור התנקבות של הושט ונזק בלתי הפיך, מדובר במצב חירום המחייב הוצאתו מהר ככל האפשר”, היא מתארת. “הפעוטה הוכנסה מידית לחדר הניתוח ובתהליך אנדוסקופי בהרדמה מלאה הוצא המגנט בעזרת מכשיר ייעודי. לאחר שהתאוששה היא השתחררה לביתה.

צוות חטיבת ילדים בקפלן מעביר מסר להורים ולילדים: מגנטים עלולים לסכן חיים ולכן הקפידו להרחיקם מסביבת ילדים קטנים ובוודאי להימנע מהכנסתם לפה או לאף”.

אורלי סילבינגר, מנכ”לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסבירה כי פעוטות וילדים אינם מודעים לסכנות הטמונות במשחקים שנראים תמימים לכאורה. “אנו עדים גם למקרים של ילדים גדולים יותר שפועלים בהתנהגות סיכונית תוך כדי משחק. על ההורים להסביר להם את הסיכונים גם במשחק תמים לכאורה. מלבד סכנת החנק הטמונה בבליעת גוף זר, יש מוצרים שעלולים לגרום לנזקים משמעותיים בגוף, כמו למשל מגנטים או סוללות כפתור”, היא אומרת. גם אם הילדים שלכם מעל גיל 5 ולפי אזהרות המוצר מסוגלים לשחק במשחקים הכוללים חלקים קטנים, הזהירו אותם מפני סכנת הבליעה והשגיחו עליהם בזמן המשחק.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן