news08.net/ads.txt

קצין אגף המבצעים במשטרת קרית גת, אבי השאש, במבצע אכיפות רחב: נפעל נגד אותם אנשים שיסכנו חיי אדם

היום שאחרי: על רקע תקנות החירום שנכנסו אמש, קצין אגף המבצעים של משטרת קרית גת, רב פקד, אבי השאש ,ערך שיחה עמנו, בה הסביר על שלל הפעילויות שמשטרת ישראל מתכוונת ליישם, וכיצד תנסה למנוע מקרים שיחסלו את נגיף הקורונה. “האכיפה המשמעותית שנשים היא בדגש כלפי מבודדים או חולים שיוצאים החוצה”.

השאש, בהיותו קצין אגם אחראי על כל נושא שיטור ואכיפה בקרית גת ובמקומות סמוכים: “הדבר החשוב ביותר שאיתו אני רוצה לפתוח, זהו להישמע להנחיות והמסרים שמועברים בתקשורת על ידי משרד הבריאות. כולנו חשופים לנגיף שיכול לפגוע בנו. צו בריאות העם לפני הכל, כחפץ חוק, ולמעשה אחד היעדים שלנו הוא לאכוף את הצו”.

אחת הבעיות שאיתן המשטרה תצטרך להתמודד, היא עם עסקים רבים שמפרים את ההנחיות: “אני אומר בצורה מאוד ברורה , אנחנו במצב של הסברה. הגענו לעסקים ונתנו ל-13 מהם אזהרות. יחד עם זאת, שני עסקים שהפרו הפרה בוטה אחרי שקיבלו אזהרה, ביצענו סגירה, וזהו שלב משמעותי באכיפה”.

עוד מוסיף, “חשוב לציין שהשוטרים יוצאים למשימה גם עם חששות כי הם נוגעים בציבור, לכן ציידנו אותם בקולנים, כדי שלא יתקרבו לאנשים ולשמור על החוק. אני מבקש מהציבור להקפיד לא להתקהל כי המצב של ההתקהלות גם בכניסה לעסקים היא משמעותית. אנחנו רואים את זה בשווקים שמקפידים בכניסה, זה משהו שמטריד אותנו ומשתדלים לטפל ולפזר”.

סוגיה נוספת שהמשטרה תאכוף: “הגנים הציבוריים. אין לנו מה לעשות שם. ואני מדבר על הילדים, אני אומר שחלקם חושבים שזה סוג של חופשה אבל זה לא, להישאר בבתים לתת לרשות המקומית לבצע את החיטוי במתקנים הציבוריים ולא להפריע. אני מקבל הרבה טלפונים, ‘יצאתי מהבית’, ‘ירדתי לכיוון המכולת, והתרחקתי יותר מ-150 מטר’. מי שיצא מהבית במטרה ראויה והולך לקניות שלו וחוזר אנחנו מבינים ויודעים. אנשים גם הולכים ברגל ולא עולים על מוניות וזה מקובל אבל בסוף יש להישמע להוראות כי הבידוד והריחוק מציל חיים, ושם זה הנקודות שאנו נקפיד”.

השאש מודיע על צוות קורונה מיוחד שהוקם בכל תחנות המרחב, “אנחנו בודקים ביום בין 250 ל-300 עסקים. לחלקם מבצעים הסברה. ישנו צוות מבצע שמגיע לבתים של מבודדים שלא ענו לשיחות ובכך מבצעים סגירת מעגל”. לגבי הצווים שיחולקו: “נתנו קנס של 3000 של עסק שהפר צו של התקהלות. טיפלנו ב-3 אירועי חתונות שהיה מעל כמות המותרת. כמו שאנו יודעים חתונות, לוויות, ובריתות מותר עד 20 להתקהל ובחתונה שטיפלנו היה 60 איש”.  אבי מוסיף: “היה לנו מוסד חינוכי שהרשה לעצמו לפתוח בניגוד לתנאים והבאנו את המנהל לשיחת אזהרה. היו לנו שני מבודדים שהפרו ויצאו מהבית, וגם הם קיבלו קנסות של 5000 שקל”.

אחת השאלות שאגף המשטרה נשאל הרבה, הוא כיצד ניתן לדעת כמה פעמים האזרח יצא מביתו?, כיצד ניתן לאכוף זאת?

“ברגע שנרשום את אותו אזרח בפעם הראשונה, זה יקפוץ לנו בטאבלט. אנחנו נמצאים בעידן מתקדם וברגע שהזנתי בנאדם בפעם הראשונה אז לאחר מכן זה יקפוץ לנו. בדיוק כמו שניגשים לטפל בבתים. לפני שנכנסים אנחנו בודקים במערכת אם הבנאדם אמור להיות בבידוד או חולה. כי המערכות עם משרד הבריאות מסונכרנות, וכך אנחנו יודעים לקראת מה אנחנו הולכים”.

סוגיה נוספת שעלתה, היא האפשרות שצה”ל יתגבר את המשטרה:

“ישנה פקודת קורונה, שהיא רלוונטית בחירום בכלל והיא כוללת שיתוף פעולה עם צה”ל. המשטרה תבצע את הסגירות אך אותם חיילים ידאגו להכניס ציוד ואמצעים לאותם אזרחים שנמצאים בסגר. הם מגיעים לעזור והם חלק בלתי נפרד. נכון לכרגע, זה לא נכון לעכשיו וזה עתידי”.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן