news08.net/ads.txt

קריאה לעזרה: צעיר בן 27 זקוק לתרומת כליה להצלת חייו

מי יכול לתרום כליה?

ר’ בן ה-27, חולה באי ספיקת כליות סופנית עובר טיפולי דיאליזה קשים ומייסרים שלוש פעמים בשבוע – והוא זקוק להשתלת כליה להצלת חייו.

לדברי גורם במשפחה, “חרף כל הניסיונות במציאת תורם במעגל המשפחתי הקרוב לא נמצאה התאמה לתרומה והמשפחה נאלצת לבקש את עזרת הציבור הרחב בבקשה לעזרה למציאת תורם כליה עבורו, להצלת חייו במהרה ולחזרה מלאה לשגרת יומו ובזכיית קבלה בחיים חדשים. אם אתם מעוניינים לתרום כליה ולהציל נפש מישראל נודה מאוד אם תצרו עימנו קשר בנייד 050-7200041. גם אם אין לכם אפשרות לתרום כליה, תוכלו לסייע בהפצה בקבוצות הווצאפ האחרות לחברים ולמשפחה ובכך, שבעזרתכם ובעזרת בורא עולם נצליח להגיע לתורם עבורו במהרה ואמן”.

החיפוש אחר תורם מתאים נעשה בתיאום עם עמותת מתנת חיים המגייסת ומלווה מתנדבים בריאים המעוניינים לתרום כליה ולהציל חיים.

תרומת כליה איננה דבר של מה בכך. ההחלטה על תרומה צריכה להתקבל מתוך שיקול דעת מתון ומחושב, מאחר ומדובר בצעד משמעותי העתיד להשפיע רבות על התורם ומשפחתו במגוון היבטים שונים. מהרגע שבו התקבלה ההחלטה על תרומה, עתיד התורם לעבור תקופה ממושכת הכוללת בדיקות רבות ומקיפות, שנועדו להבטיח את כשירותו של התורם ואת איכותה של התרומה. המטרה בבדיקות הללו היא לוודא שמצב בריאותו של התורם אכן מאפשר תרומת כליה מבלי שהתרומה תפגע באיכות חייו ובריאותו גם בטווח הרחוק – בשנות הזקנה והשיבה. על התורם להיות מודע לכך שהתהליך עשוי לקחת כמה חודשים, ועליו להיות מוכן לאותה תקופה.

לאחר הניתוח עצמו באים ימי האשפוז, ולאחר מכן תקופת החלמה, המגבילה את הכושר הגופני של התורם בבית ובעבודה. גם בתום חופשת המחלה חלות על התורם הגבלות בכל הנוגע לפעילות גופנית מאומצת, העשויות להמשך שבועות מספר, בהתאם לגיל ולקצב ההתאוששות. מנגד, תחושת הסיפוק העילאית בהענקת חיים לזולת מסייעת לעבור את תהליך ההחלמה, בראותו כיצד המעשה האצילי שלו העניק חיים.

את ההחלטה לתרום כליה צריך לקבל התורם בעצמו מתוך רצון חופשי, לאחר שהוא קיבל את כל המידע הדרוש על מנת להגיע להחלטה מושכלת, ולא מתוך לחץ מצד גורם חיצוני כלשהו. כמו כן, ההחלטה צריכה להיות מגובה בתמיכה מלאה מבן הזוג. בהחלט לא מומלץ לבצע צעד מהותי ורגיש כתרומת כליה כאשר בן הזוג מתנגד לכך. הסכמת ההורים מעניקה גם כן תמיכה טובה למעשה, אולם תורם מבוגר אינו צריך להתנות את הסכמת הוריו לתרומה. תמיכת המשפחה והסביבה נצרכת בזמן תקופת טרום הניתוח, אולם היא הכרחית לאחר מכן על מנת להבטיח התאוששות מלאה, נפשית ופיזית.

אל התרומה מתלווה תמיד גם פחד וחשש. מדובר בתחושה הגיונית ומובנת לגמרי, לאור כך שהתורם, אדם בריא לחלוטין, עומד להיכנס מרצונו אל חדר הניתוח, ולהיפרד מאחד מאבריו. לדעתנו, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הפחד היא באמצעות הידע. תרומת כליה היא תהליך בטוח למדי; ככל שיודעים עליו יותר, כך מתמעטת תחושת הפחד מפניו, והחששות הולכים ונמוגים. אנו ממליצים בחום לכל מי שעומד בפני ההחלטה לתרום כליה ללמוד ולאגור ידע על הנושא, ולהכיר את התהליך, הסיכונים והמשמעויות. מומלץ מאוד גם לשוחח עם אדם שעבר כבר את התהליך לפניכם.

אל מול כל הקשיים והחששות, עומדת התחושה העילאית שאין שני לה, אותה חשים אלו שתרמו כליה.

מי יכול לתרום?
על תורם אלטרואיסטי להיות לפחות בן 27, אדם בריא, שאיננו סובל מלחץ דם גבוה מדי ומסוכרת, אינו בעל עודף משקל גדול, ובלי עבר בעייתי בכליות. נשים, עדיף לאחר שסיימו לידות.

אדם המעוניין לתרום כליה עובר סדרה ארוכה של בדיקות רפואיות מקיפות. בדיקות אלו נועדו לוודא שהתרומה לא תפגע בבריאותו של התורם ובאיכות חייו גם בטווח הארוך. חשוב לוודא שהתורם אכן בריא במיוחד על פי כל קנה מידה, ואיננו נושא בעיות בריאותיות אפילו קלות – כאלו שכרגע אינן נחשבות כמחלה, אך עלולות להתפתח במהלך השנים, ובפרט כתוצאה מתרומת כליה. אנשים שנדחו מלתרום כליה מחמת שיקולים בריאותיים, עשויים להיות אנשים בריאים לחלוטין, אך תרומת כליה עלולה לסכן אותם או לפגוע בבריאותם.

הקריטריונים העיקריים הנוגעים לתרומת כליה הם מצב בריאותי כללי טוב, ותפקוד כליות תקין. ישנה הקפדה מיוחדת בנוגע למחלת הסוכרת ולחץ דם גבוה, שהם שני הגורמים העיקריים למחלות כליה. על בית החולים לוודא כי התורם אינו שייך לאף אחת מקבוצות הסיכון הללו.

בבואכם להציע את עצמכם כמועמדים לתרומת כליה, תתבקשו לערוך כמה בדיקות ראשוניות, אשר יבררו כי אכן מצבכם הבריאותי תקין. במידה ותענו לקריטריונים הבסיסיים, תופנו להליך בירור מקיף וארוך הכולל בדיקת התאמת רקמות, הערכה פסיכולוגית, ובדיקות גופניות נוספות. כל זאת על מנת להבטיח ככל האפשר את שלומכם ובריאותכם. להלן תמצא מידע מפורט באשר לבדיקות הצפויות ואופן ביצועם.

מתוך: אתר מתנת חיים

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן