news08.net/ads.txt

קריית גת ציינה את יום הניצחון בטקס מרגש

 

מאות וטרנים ובני משפחותיהם  התכנסו באנדרטת הגבורה, לציון יום הניצחון יחד עם ראש העיר אבירם דהרי, סגן ראש העיר והממונה על הקליטה יעקב אפריימוב ומכובדים נוספים לציון יום הניצחון על הנאצים החל מידי שנה ב-9 במאי.

כמיטב המסורת, עטו על עצמם הווטרנים את מדיהם והמדליות הרבות ונשאו את תמונות יקיריהם, גיבורי המלחמה שנפלו במלחמת העולם השנייה ונכחו בטקס הממלכתי באנדרטת הגבורה, בהשתתפות מאות נציגי הווטרנים, נכי מלחמת העולם השנייה, ניצולי השואה, נציגי עמותות, תושבי העיר ותלמידי כיתות ד’ מבית הספר “בגין” אשר הגיעו לחלוק כבוד לגיבורים.

עוד השתתפו בטקס: יו”ר ארגון נכי מלחמת העולם השנייה נחום גרוייסמן, גנופולסקי יבגניה ומיכאל רפפורט ממועדונים “מפגש נעים” ו “מאמא לושן”, ליליה קרפילוב ממועדון יוצאי בלרוס, חברי מועצת העיר ויקטור בורוכוביץ וזלמן הכט, מנהלת אגף הבריאות, קליטה ומעמד האישה מזל שניר, מנהלת מחלקת הקליטה העירונית נינה דוקונין, מנהל היחידה לקליטה עירונית לשעבר יוסי אזולאי, אנטולי חודוס נציג ארגון ליקבידטורים צ’רנוביל ומכובדים רבים נוספים.

הטקס נפתח בסימן 77 שנים ליום הניצחון על הנאצים עם ברכה של ראש העיר מר אבירם דהרי. סגן ראש העיר, יעקב אפריימוב בירך את הנוכחים וציין את אומץ ליבם של הווטרנים, לוחמי מלחמת העולם השנייה על תרומתם לניצחון על גרמניה הנאצית ועל תרומתם הבולטת למדינת ישראל עם עלייתם ארצה ואיחל להם בריאות ואריכות ימים. רב העיר משה הבלין קרא קדיש וברכת אל מלא רחמים לעילוי נשמתם של הווטרנים היהודים שנפלו בקרבות. עוד כיבד בנוכחותו הרב ישראליק גוטליב. זה עלה לא מזמן מאוקראינה ובחר להשתכן בקרית גת ונשא דברי ברכה וקרא פרק תהילים בשפה הרוסית.

ראש העיר אבירם דהרי אמר: “נפילתם ופציעתם של הלוחמים היהודים, 250,000 במספר, לא היה לשווא. המטרה הושגה. העולם כולו השתחרר מציפורניו של הצורר הנאצי וליהודים יש היום בית ושמו- מדינת ישראל”.

את לפיד הזיכרון הדליקה גלינה וילנסקי, אשר הגיעה מלאת גאווה ושלובת זרוע עם נכדה וריגשה את הקהל הנכבד. ודגל הלאום הורד לחצי התורן. לאחר מכן הניחו הנציגים את זרי הזיכרון על אנדרטת הגבורה ותלמידי כיתות ד’ מבית ספר “בגין” חילקו לנוכחים בקהל פרחים, כל זאת לצד הופעות ושירים מוכרים ברוסית ובעברית. עם סיום חלק הזיכרון החלו חגיגות הניצחון בליווי שירים לקול מחיאות הכפיים נלהבות של הקהל. הזמרים המוכשרים ריגשו עד דמעות את הקהל שרו יחד עם הקהל הרחב והמכובדים.

לצערנו, הוטרנים החיים ביננו הולכים ומתמעטים, חלקם אף לא הצליח להגיע לטקס. על כן, נציגי הקליטה יחד עם סגן ראש העיר יעקב אפראימוב ביקרו אותם בביתם וחלקו להם את הכבוד הראוי להם. החלקת הקליטה העירונית, בניהולה של נינה דוקונין, ציינו את תודתם לצוות האגף, למשרד העלייה והקליטה, ולכל מי שלקח חלק במערך ההירתמות להצלחת הטקס.

היום בערב, באשכול הפיס, יתכנסו המכובדים לקבלת פנים עשירה ולקונצרט וניגונים מרגשים מימי המלחמה ומבית אבא.

נאחל להם בריאות איתנה ויום ניצחון שמח!

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן