news08.net/ads.txt

קריית מלאכי: מלגה בסך 16,000 ש”ח לסטודנטים שיצטרפו לתוצרת הארץ

עשרות סטודנטים מהאקדמית אחוה מרכיבים את קהילת הסטודנטים ‘תוצרת הארץ’ בקריית מלאכי. הם פעילים בתחום הקהילתי-חברתי ומקדמים סוגיות של חינוך, תעסוקה ותרבות, במסגרת פרויקט ארצי שכולל מלגה שנחשבת לאחת הגבוהות בישראל. רגע לפני המיונים להצטרפות לקהילה לשנה האקדמית הבאה, פגשנו את ניסים דוד, מנהל הפרויקט, שמספר על אווירה צעירה והשאיפות לשנות מציאות

שוק המלגות ללימודים אקדמיים בישראל מגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה. גם אם הדבר לא נאמר באופן רשמי, חלק ניכר מהסטודנטים שמשתתפים בפעילויות חברתיות שונות, עושים זאת בעיקר כדי לסמן וי ולקבל את הסיוע הכספי הנלווה למלגה. בתוכנית ‘תוצרת הארץ’ – שפועלת בשיתוף האקדמית אחוה בקריית מלאכי – נראה כי המציאות הזאת שונה בתכלית. 44 סטודנטיות וסטודנטים שגרים בעיר, מעורבים ופעילים בקהילה, דוחפים ומעניקים ממרצם כדי להפוך את העיר למקום שטוב יותר לחיות בו. פעילות משמעותית שהיא הרבה מעבר לסימון וי ותו לא.

‘תוצרת הארץ’ נוסדה לפני כעשור, בהמשך למחאה החברתית שפרצה בשנת 2011. במסגרת הפעילות, הוקמו עשרות קהילות סטודנטים ברחבי הארץ, “במטרה לאפשר לצעירים בישראל לקחת בעלות על עתידם ולבנות בעצמם את חייהם”, כאמור בדברי הייסוד של הוגי התוכנית. לאורך השנים הפרויקט הלך והתפתח, ומזה כשש שנים פעיל גם בקריית מלאכי.

מי שמתקבל לתוכנית נהנה מאחת מהמלגות האקדמיות הגבוהות בישראל – 16 אלף שקלים המורכבים מ-10,000 ₪ מלגת שכר לימוד ו-500 ₪ לחודש עבור סבסוד שכר דירה, וממומנים כולם על-ידי המועצה להשכלה גבוהה. לצד זאת, הסטודנטים בתוכנית מחויבים להתגורר בקריית מלאכי לאורך כל שנות לימודיהם ולתרום שבע שעות שבועיות של מפגשים קהילתיים לגיבוש, להעשרה ולעשייה חברתית בעיר.

“זו תוכנית משמעותית שרלוונטית במיוחד למי שרוצה לתת מעצמו למען החברה והקהילה”, אומר ניסים דוד, שמנהל מזה כחצי שנה את קהילת ‘תוצרת הארץ’ בקריית מלאכי. “אנחנו עובדים יחד כדי לשנות את העתיד של הסטודנטים ושל תושבי העיר, וזה נותן לכל מי שנמצא כאן סיפוק ענק”.

כך למשל בשנה האחרונה פעלו חברי הקהילה לקידום אוריינות בגיל הרך במסגרת פרויקט להקראת סיפורים לילדים. הסטודנטיות והסטודנטים גם מסייעים בלימודים לתלמידים בבית קק”ל בקריית מלאכי. במסגרת התרבות המקומית, ארגנו חברי הקהילה יריד יד שנייה בו השתתפו מאות מתושבי העיר, כשבקרוב צפוי יריד נוסף, שני במספר. בין לבין לקחו חלק חברי הקהילה בארגון של צעדת הדגלים ביום ירושלים, בטקס יום הזיכרון לחללי צה”ל ובחלוקת משלוחי מנות לקשישים תושבי העיר. “אנחנו חלק מהקהילה המקומית, ואחרי שקיבלנו מהקהילה הרבה שנים, אנחנו רוצים גם להחזיר לה”, מוסיף דוד, תושב קריית מלאכי ובן למשפחה מקומית ותיקה ומוכרת.

לצד קהילת סטודנטים פעילה של 44 חברים, מנהל דוד גם קהילת בוגרים תוססת שכוללת כ-100 אקדמאים ואקדמאיות שסיימו את לימודיהם בשנים האחרונות וממשיכים להיות פעילים בקהילה המקומית. רובם תושבי קריית מלאכי במקור, שנשארו לגור בה גם כיום.

בקרוב צפויים הליכי מיון לקראת השנה האקדמית הבאה בתוכנית היוקרתית, כאשר מספר רב של סטודנטים צפויים להתחרות על מספר מקומות מוגבל. “אנחנו קוראים לכל מי שרוצה לעשות משהו משמעותי להגיש מועמדות ולהצטרף אלינו”, מסכם דוד. “אני מדבר עם הבוגרים שלנו ושומע מהם שמעבר לחוויה הסטודנטיאלית, התוכנית העניקה להם ערך מוסף, תחושת שייכות והבנה שהם חלק ממשהו רחב וגדול יותר, וזה משהו שכל אחד שייקח בו חלק ייהנה ממנו”.

ההרשמה להליכי המיון צפויה להסתיים בקרוב, כאשר האפשרות להירשם פתוחה בפני כל סטודנט שנותרו לפחות שנתיים לסיום לימודיו. “אנחנו מזמינים את הסטודנטים והסטודנטיות מקריית מלאכי והסביבה להירשם לתוכנית ולהצטרף לקהילה הגדלה והולכת של ‘תוצרת הארץ’, לקבל מלגה גבוהה וליהנות מחוויה צעירה וייחודית”. המיונים הקרובים צפויים להתקיים בתאריך 5.8.22, ניתן להירשם באתר האינטרנט של התוכנית בחיפוש בגוגל ‘תוצרת הארץ’.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן