news08.net/ads.txt

קריית מלאכי תסופח למשרד למשרד הנגב והגליל; המשמעות: היכונו לסל הטבות

הצעת החוק לפיתוח הנגב של ח”כ ינון אזולאי (ש”ס) עברה בקריאה ראשונה. המשמעות: קריית מלאכי תקבל סל הטבות בדומה לערי הנגב.

לפני כשבועיים שוחחו ראש העיר אליהו זהר וח”כ ינון אזולאי בניסיון לקדם את החוק שיכניס את קריית מלאכי תחת סעיפי ההטבות של המשרד לפיתוח הנגב והגליל. הצעה זו התגבשה לאחר שח”כ אזולאי הבחין כי יישובי הדרום כמו קריית מלאכי, אשקלון ואשדוד אשר נמצאות במרחק לא רב מגבול עזה, נתונים לאיום מתמשך, אזעקות ולפגיעות מרובות. מצד שני, ישובים אלו אינם זוכים לסיוע לו הם זקוקים כפי שמקבלים יישובי עוטף עזה הזכאים למגוון רחב של תוכניות סיוע והטבות כלכליות.

כידוע, בשנים האחרונות גם ישובים אלו הפכו לחזית ועל כן הוביל ח”כ ינון אזולאי יחד עם חבריו לסיעה: חה”כ משה ארבל ומיכאל מלכיאלי, תיקון לחוק, על מנת שיישובי הדרום יכללו תחת משרד נגב וגליל. באופן זה חלוקת הנטל והסיוע הכלכלי יעשה באופן צודק ומיטבי ויעניק ביטחון וצמצום השפעת פערים כלכליים ביישובי הדרום המרוחקים גאוגרפית מהגבול, אך קרובים לסכנה.

יוזם החוק ח”כ ינון אזולאי אמר השבוע: “חוק זה נועד לתקן עוולה של שנים כלפי חלק מהישובים בדרום, ביניהם קריית מלאכי, אשדוד, אשקלון המועצות האזוריות באר טוביה, שפיר ועוד. לא מדובר בעניין תיאורטי בלבד אלא בסיוע משמעותי ליישובים אלו. הצעת החוק תביא לצמצום פערים חברתיים, לצמצום פערים בחינוך, בהשכלה הגבוהה, צמצום פערים בבריאות, בתעסוקה ובעסקים הבינוניים בדרום. תנועת ש”ס ברשותו של השר דרעי חרטה על דגלה לסייע לפריפריה ללא לאות יום יום שעה שעה, העברת החוק תביא סיוע ותמיכה לאותם תושבים המתגוררים בערים אלו ולתוספת כוח ומשאבים עבור ערי הדרום”.

יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר: “נעניתי לקריאתו של ראש העיר קריית מלאכי מר אליהו זהר לקדם את החקיקה החשובה למען תושבי העיר. אני שמח שנפלה בחלקי הזכות לקדם יחד עם ראש העיר דברים שיסייעו לעיר קריית מלאכי להמשיך לשגשג ולפרוח גם בשנים הבאות. בעזרת השם נמשיך לעשות ולהצליח”.

ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר: “לפני כשבועיים שוחחתי עם חבר הכנסת ינון אזולאי אשר לנו קשר חברי, בנוגע לדרכים לקידום החוק אשר יטיב עם תושבי קריית מלאכי. עד היום שמענו רק את האזעקות וחטפנו את הטילים, אבל התקציבים חלפו מעלינו. אני מודה לח”כ אזולאי על תיקון העיוות ההיסטורי. כמו כן אני מודה ליו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר שדאג אף הוא לקדם את החוק ולזרז את ההצבעה לפני פיזור הכנסת”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן