news08.net/ads.txt

קרית גת: הרשות בונה בלי ליידע את הציבור?

בחודשים האחרונים התרבו מספר המתחמים המגודרים חלקית ליד מבני ציבור או בשטחים ציבוריים ברחבי קריית גת. התושבים בשכונות ניסו ושאלו את הגורמים בשטח מה בונים אבל אין תשובות כאילו מדובר בסוד מדינה.

בנוסף, בשבועות האחרונים ניסו תושבי השכונות מול גורמים בעירייה ובהנדסה לברר את הנושא אך אלה לא קיבלו שוב תשובה רשמית מגורמי המקצוע בעיריה. נדמה כאילו מדובר בסוד גדול, בנייה רבת היקף על יד בתי ספר ומוסדות ציבור.

ידוע כי, כל בנייה של הרשות מחייבת אותה לפרסם לתושבים את מהות הבנייה אי הצגת הפרטים ביחס לבנייה האמורה וכפי שמתחייב בחוק התכנון והבניה תשכ”ה-1965 ,הינה עבירה חמורה אשר בין השאר יוצרת אי וודאות בקרב תושבי השכונה ואינה הולמת רשות מקומית אשר תפקידה לפעול בשקיפות ובהגינות אל מול תושביה.


מספר תושבי השכונה אשר דיברו עם “המקומון” סיפרו על התחושות הקשות בנוגע לבניה למול ביתם, על החסך הגדול בשקיפות למול העירייה ועובדיה, חוסר ההצלחה להבין למה להסתיר מתושבי השכונה מה העיריה מתכוונת לבנות מול הבית שלהם, ולמה אף אחד לא מעדכן אותם? מדבר איתם? מקשיב למצוקות ולטענות שלהם.

לאחר מספר ניסיונות למול העירייה פנינו לחבר מועצת העירייה, עו”ד שי זולדן בתקווה לקבל תשובות זולדן שמיד נרתם לעזרה, פגש את התושבים במקום, הגיע לצלם את המתחמים באזור, וכתב מכתב מנומק הדורש תשובה רשמית מעיריית קריית גת והעומד בראשה. בנוסף אף התריע בפני מחדל בטיחותי שבו אתר בנייה פעיל נמצא לא מתוחם כהלכה בצמוד לבית ספר יסודי יד יצחק, דבר המהווה פגיעה בטיחותית עבור הילדים במוסדות החינוך הצמודים.

זולדן מסר: “אכן הנושא אינו עומד בסטנדרט המקובל וכי מצופה מעיריית קרית גת להתאים עצמה לעידן החדש ולהנחיל תרבות ארגון שקוף ומשתף למול ציבור התושבים, הוכח שתהליכים למין אלו עוזרים לחבר את התושבים לעיר, מייצרים שקיפות תכנונית ועירונית ובטווח הארוך אף ייעילים כלכלית עבור העיר והתושבים, והכי חשוב, אנחנו נשרת נאמנה את התושבים שבחרו בנו, ונוכיח להם שברמה העירונית תושבי העיר הינם חשובים ודעתם חשובה בשכונה שבה הם גרים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן