news08.net/ads.txt

קרית גת: נציגי העירייה נעדרו מהוועדה לשלום הילד; המאבק בנושא “הפוך על הפוך” נמשך

חניכי “הפוך על הפוך” בקרית גת קיבלו את הבשורה הקשה כי במהלך חודש ספטמבר ייסגר המקום, שפועל בחסות עמותת עלם והעירייה, בשל חוסר תקצוב וחוסר שיתוף פעולה מצד העירייה, שהוביל את העמותה להבין כי פעילותה בעיר אינה רצויה עוד – לכאורה.

כידוע, “הפוך על הפוך” הינו מרכז עירוני לנוער, המספק מגוון שירותי מידע, הכוונה, יעוץ ותמיכה לבני נוער בגיל 13-18 במגוון נושאים. המקום פועל בקרית גת מזה 26 שנים, כאשר מדי שנה כ-200 בני נוער בעיר מקבלים מענה לפניותיהם.

יגאל וינברגר, חבר מועצת העיר קרית גת, המכהן גם כיו”ר הועדה לקידום הילד בעיר, קיבל את המידע אודות המשבר ומיהר לעמוד בראש המאבק להצלת המקום. כצעד ראשון, החליט וינברגר לזמן את הגורמים העירוניים לישיבה דחופה במסגרת הוועדה לקידום מעמד הילד, שנקבעה ליום חמישי שעבר בנושא “ילדים ונוער בסיכון”. למרות חשיבות הנושא ועל אף שהוזמנו אליה, הרי שמספר נציגי עירייה נעדרו ממנה, ביניהם: חברת המועצה ויו”ר דירקטוריון הגיל הרך מוריה זגורי, מחזיק תיק החינוך בעירייה חיים אברג’יל, מנהלת אגף החינוך זהבה גור ונציגי מחלקת הנוער בעירייה. מי שנכח בוועדה היה וינברגר, יבגני גולוב מנהל תפעול ופרויקטים בעמותת ‘כולנו למען כולנו’ וכן שלושה מתנדבים ב”הפוך על הפוך”.

וינברגר פתח את הדיון ואמר: “לצערי הרב, אנשי מקצוע, בעלי אגפים וחברי מועצה האמורים לשבת סביב שולחן זה קיבלו החלטה שגויה ולא הופיעו. לעומת זאת, אני שמח לראות כי ישנם אנשים שהילדים והנוער בסיכון מעניינים אותם ומבינים כי כל ילד, ילדה, נער ונערה זקוקים לבית וקורת גג פורמלי ובלתי פורמלי בעיר קרית גת, במדינת ישראל ובעולם כולו”.

המתנדבים ב”הפוך על הפוך” סיפרו ממקור ראשון על המצוקה שנחשפו אליה בשל החשש מסגירת המקום: “אני מתנדב מזה חמש שנים…צועק את הצעקה שכל נער ונערה שאי פעם דרכו במרכז- ‘אל סגרו לנו את ‘הפוך על הפוך’. זעקה זו מופנית בעיקר לעירייה ומבקש שתתעוררו”. מתנדבת אמרה כי “סגירת המקום נקבעה אך ורק מהעובדה שעמותת עלם אינה מצליחה לדבר עם אף גורם בעירייה על מנת לדון על מצב הנוער בעיר…המרכז משמש כבית שני, אוזן קשבת ומפלט משיטוט ברחובות תוך כדי פיקוח ע”י גורמים מוסמכים. מצער אותי לראות כי אף אחד מגורמי העירייה לא הגיע לוועדה וסירב לשמוע את קולנו ורגשותינו בקשר להחלטה על סגירת המרכז”.

מתנדבת אחרת הדגישה ש”אם אתם סוגרים מקום כזה, אתם סוגרים לנערים בית חם, אוהב ותומך ואין לדעת מה יעלה בגורלם של אותם ילדים שזקוקים נואשות למרחב כזה ולהכלה כזו שאינה קיימת בשום מקום אחר. יגאל וינברגר חתם את הישיבה ואמר כי הוא מבטיח להביא למועצת העיר את הדברים הקשים שנאמרו בדיון “ולעשות ככל שניתן על מנת שקברניטי העיר והעומד בראשם ידונו בהמשך קיום המקום והפעילות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן