news08.net/ads.txt

קרית מלאכי: תקציב 2021 יעמוד על 236 מיליון, אליהו זהר: “נמשיך להצעיד את העיר למחוזות חדשים”

ראש עיריית קריית מלאכי אליהו זהר יביא ביום חמישי הקרוב, את ספר התקציב לשנת 2021 כאשר גם הפעם, כמו בשבע השנים האחרונות, תקציב העירייה ימשיך לצמוח משמעותית ויעמוד על 236,594,400. לשם השוואה,: תקציב הביצוע לשנת 2020 עמד על 220,639,000.

תקופת הקורונה שהחלה בחודש מרץ האחרון, הכניסה אי ודאות רבה בנוגע להכנסות הרשות. קרנות רבות הפסיקו את פעילותן, גביית הארנונה מתושבים ירדה בכ-4 מיליון בתקופה זו ולאור בקשת ראש העיר למתן את האכיפה על החניות בתקופה זו – המשמעות: הרשות ויתרה על הכנסות בכמיליון שקלים. למרות זאת, בגזברות העירייה הצליחו להשיג תקציבים רבים נוספים, הבולט שבהם הוא הגדלת מענק האיזון בכ-3 מיליון שקלים וחצי וכן תקציבים נוספים ממשרד החינוך.

תקציב החינוך יעמוד בשנה הקרובה על 78.2 מיליון שקלים ויהווה כ-33% מסך התקציב. בשנה הקרובה העירייה תשקיע בחינוך המיוחד, בהקצאת תקנים למרפאים פרה-רפואיים, מרפאים בעיסוק ועוד. גם מדריכת מוגנות חדשה בבית ספר חב”ד בנות תשלים את מצבת רכזי המוגנות בכל בתי הספר בעיר. פסיכיאטר עירוני חדש יתמנה במהלך השנה, נוסף תקן לפסיכולוג נוסף ורכז נוער עבור הציבור החרדי. בתחום הנוער נוסף לתקציב מדריך מד”צים בעקבות סיום המימון של שותפות טוסון. בשל צמצום שיתוף הפעולה עם קרן רש”י העיר נוטלת את המושכות ומממנת בעצמה את העסקת רכזי הנוער, שירות משמעותי, מנהיגות, ועוד. בכך זכה מרכז הצעירים זכה להגדלה של כמאה אלף שקלים למלגות נוספות שיחולקו לתושבי העיר על פי פרמטרים שתקבע מנהלת המרכז ליאת פטיטו.

ומה קורה עם הספורט? ינסוק לכ-3 מיליון שקלים, לעומת 1.1 מיליון בשנה שעברה. סך הכל התקציב יגדל בכ-1.8 מיליון שקלים לעומת 2020. לראשונה תקציב קבוצת הכדורגל מכבי קריית מלאכי יהיה בבסיס התקציב, מבלי לסמוך על תקציב המועצה האזורית באר טוביה כפי שהיה בעשור האחרון. הפעלת הקאנטרי שצפוי להיפתח בקיץ תעמוד על כ-800 אלף שקלים. במהלך 2021 יפתחו חוגים חדשים במגוון תחומים בספורט, ביניהם: שחייה, מרוץ אופניים, טניס שולחן והרחבת מועדון האתלטיקה לבנות ובנים. תקציב התרבות והאירועים יעבור בשנה הקרובה למתנ”ס העירוני. תקציב הביצוע של המתנ”ס עמד השנה על כ-1.9 מיליון שקלים ובשנת 2021 יזכה להגדלה של 1.8 מיליון שקלים לעומת השנה האחרונה. סך הכל תקציב המתנ”ס יעמוד על כ-3.75 מיליון שקלים.

גם בתחום הבריאות יש בשורות: לראשונה תוקצבה פעילות המר”מ העירוני בתקציב השוטף בעלות של 140 אלף שקלים, במקום שותפות טוסון שמימנה את הפעלתו עד היום. בנוסף, כחלק משיפור השירות תבנה העירייה מרכז בריאות חדש ומזמין בעלות של כרבע מיליון כשמטרת המרכזית היא הקמת מרכז בריאות קדמי אזורי.

אליהו זהר ושותפיו שקדו במהלך כתיבת התקציב גם על שיפור פני העיר ושיקום תשתיות פיזיות. תקציב פינוי האשפה והניקיון יגדל בכ-1.4 מיליון שקלים וכן תוספת גינון בסך 700 אלף שקלים. התכנית תלווה בשיתוף הציבור לרבות תוכניות הסבר בבתי הספר והגנים להגברת המודעות לניקיון ומחזור.

לדברי ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר: “מאחורי התקציב הנוכחי עומדות מאות שעות של עבודה פרטנית, גיוס משאבים ומשרדי ממשלה, תב”רים, מילוי קולות קוראים ואחריות. אחריות תקציבית אשר מצד אחד בזכותה קריית מלאכי נמצאת במקום אחר לחלוטין ומצד שני מצמצמת את הגרעון המצטבר, את עומס המלוות ומתמודדת עם קיצוצים רבים. לא רק שהצלחנו להתגבר על החוסרים, גייסנו מיליוני שקלים להמשך שגשוגה של העיר. לאחרונה גם התבשרנו שקריית מלאכי עלתה לדירוג סוציואקונומי 4 וזה מעיד על חוסנה של קריית מלאכי. בעקבות העלייה אנו צפויים  לאבד תקציבים רבים, אך עם הכל אנו יודעים להתמודד בעזרת השם. ברצוני לברך את גזברית העירייה יהודית אמיר, את החשב המלווה שי וינר, המנכ”ל תמיר היזמי ואת כל מנהלי האגפים שלא מפסיקים לחלום ולבוא בדרישות לטובת שיפור השירות עבורכם התושבים. כולנו, יחד עם חברי המועצה ועובדי הרשות נמשיך להצעיד את קריית מלאכי למחוזות חדשים”.

גזברית העירייה יהודית אמיר: “לעירייה אחריות ישירה על איכות חיי התושבים, וצרכי תושבי קריית מלאכי הם רבים, מתקדמים ומשתנים. התקציב נבנה באופן שקול וזהיר על מנת שניתן יהיה להסתגל לשינויים חיצוניים ככל שיהיו ונלקחו בחשבון כאמור המורכבות החיצונית האופיינית לעת זאת. מדיניותו החברתית והשירותית של ראש העיר הופנמה בתוך סעיפי התקציב. זהו התקציב הראשון בתפקידי כגזברית העירייה ועל כן ברצוני להודות לראש העיר אליהו זהר על האמון והגיבוי שניתן לי בביצוע השינויים הנדרשים. קריית מלאכי יכולה להיות גאה בתקציב גבוה בהרבה מרשויות בסדר גודל דומה או יותר, זאת מתוך מחויבות להמשך גרף העלייה בחינוך, שיפור פני העיר ואיכות השירות לתושבי קריית מלאכי”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן