news08.net/ads.txt

ראיון חגיגי ומיוחד | רחמים מלול פותח את הפה לקראת השנה החדשה: על החזון, התושבים והפתרון שמסתמן עם סוחרי השוק העירוני

בראיון מיוחד וחגיגי מסכם ראש עיריית רחובות, את השנה שחלפה, מונה את התוכניות לקראת השנה החדשה שבאה עלינו לטובה , מגלה כי מסתמן הפתרון לאכלוס השוק החדש, מבטיח להמשיך להתייחס לכל האוכלוסיות ולכל הגילאים וגם מתייחס לסוגיית נתניה-גנץ: “אפשר יהיה להקים ממשלה מצוינת, שתבטא את רצון כל העם” | בשיתוף עיתון “סטטוס”

ראש העיר מלול, עם זהבה והנכדים

חג שמח, ראש העיר רחמים מלול. ראשית איך אתה מסכם את השנה החולפת מבחינת העשייה בעיר?

“בשנה החולפת זכינו במקום השני במבין הערים הגדולות בישראל באיכות חיים, על פי סקר הלמ”ס. בשנה שלפניה זכינו במקום הראשון בישראל. בשנה האחרונה עיריית רחובות זכתה בפרסי חינוך, הציגה תוכנית חדשה לאיכלוס מזרח העיר, החלה בבניית איצטדיון עירוני ראשון בעיר, קידמה משמעותית את תוכנית ההתחדשות העירונית בקריית משה, התחילה במהפכה בחזות העיר, המשיכה במהפכת הפיתוח בעיר בסלילה מחדש של רחובות ובניית כיכרות, קיימה אירועי ענק בתרבות, זכתה בתחרויות ספורט, הקימה מבני ציבור ומוסדות חינוך והשלימה בהצלחה עוד מאות פרויקטים ויוזמות”.

מה אתה מתכנן לשנה הבאה?

“רחובות חוגגת 130 בשנה הבאה, וזה הזמן להביט על קפיצת המדרגה שעברה העיר בשנים האחרונות, ועם הפנים קדימה על כל התוכניות הגדולות שאנחנו מתכננים ליישם. נמשיך לקדם את פיתוח העיר באמצעות תכנון מזרח העיר. מדובר בתוכנית חדשנית בקנה מידה בינלאומי, אשר נחוצה להמשך התפתחות העיר. נמשיך לקדם פרויקטים נוספים אשר יענו על הביקוש הגדול לדירות למגורים בעיר; נמשיך במהפכת הפיתוח ברחבי העיר. נחליף קווי מים וביוב, נסלול עוד רחובות ומדרכות ונטפח עוד ועוד אזורים בעיר . נמשיך לבנות כאן מבני ציבור לרווחת התושבים. בתכנון עוד עשרות כיתות גן וכיתות לימוד, נשקיע בחינוך, בלמידה משמעותית ובחינוך לערכים, יחד עם חתירה להישגים.

רחמים

“אנו מצויים בעיצומו של תכנון נרחב להגדלת היצע השטחים למסחר ותעסוקה בעיר, על מנת לשפר את מצבה הכלכלי, ונמשיך בפיתוח אזורי התעשייה בעיר. ההתחדשות העירונית המזוהה כל כך עם רחובות תימשך גם בשנה הבאה- יחד עם קידום הפרויקט בקרית משה, נמשיך לקדם פרויקטים נוספים, בפרט לאור הקמת הפורום הציבורי להתחדשות עירונית לאחרונה. מהפכת חזות העיר שהתחלנו בה בשנה החולפת – תמשיך ביתר שאת. לפנינו עוד מכרזים בנושא ועוד אתגרים, אך אין לי ספק כי נגיע לכל תחום ולכל אספקט בנושא ניקיון וסביבה. נמשיך לטפח את הספורט בעיר, ולהביא את הקבוצות ההישגיות להישגים נוספים. את הזרעים זרענו בשנים האחרונות עם תשתיות הספורט שהקמנו ושיפצנו ברחבי העיר, ואין לי ספק שההשקעה תיתן את אותותיה בקרוב. נשאף לגוון ולהוסיף עוד ועוד נדבכים בתחום התרבות בעיר, שהפכה להיות מזוהה כל כך עם רחובות. נמשיך להשקיע בכל האוכלוסיות, בכל הגילאים”.

מה היית רוצה שיהיה יותר בעיר? מה החזון שלך?

“אני רואה בחזוני עיר חדשנית ו’ירוקה’, עם תושבים מאושרים, שכונות חדשות ומחודשות, ועם מיליוני מ”ר של שטחי תעסוקה ומסחר ואזורי תעשייה משגשגים.  אנחנו בדרך לשם, אנחנו עוסקים בכך חלק ניכר מהזמן. בטווח הקרוב, בשנה הבאה אני מאמין שנשיג את הפתרון לאכלוס השוק החדש. מתנהל מו”מ בין הסוחרים לבין הוועדה שהקמתי מבין חברי המועצה ועובדי העירייה”.

מה מידת שביעות הרצון שלך מהחינוך בעיר?

“באופן אובייקטיבי, לפי המגוון, היכולות, הפרסים והישגי התלמידים, מערכת החינוך ברחובות היא בין הטובות בישראל. כשנכנסתי לתפקידי שיעור הזכאות לבגרות היה 58% (2009) כעת הוא עומד על 84%, שיעור העלייה הוא קרוב ל- 45, וזה הישג פנומנלי שאפשר להשיג רק בהשקעה מתמדת ובהקצאת משאבים מתאימים. ברחובות יש ביטוי לכל זרמי החינוך, ותקציב החינוך הוא הגדול ביותר. רק השנה בחר משרד החינוך ברחובות ליישום הפיילוט הארצי של “open city” אשר מאפשר לתלמידים ללמוד יום בשבוע בית אחר, במקצוע שיבחרו. זו ההכנה לבתי הספר של העתיד, ורחובות היא הראשונה בישראל שעוסקת בזה”.

בעניין אחר, איזו ממשלה תקום בישראל לפי דעתך בשנה הקרובה?

“אם כולם יחזרו בהם מהחרמות והפסילות וירצו לשתף פעולה עם כל האוכלוסיות במדינת ישראל, אפשר יהיה להקים ממשלה מצוינת, שתבטא את רצון כל העם”.

מה ראש השנה מסמל עבורך?

“המנהג האהוב עלי בראש השנה הוא אכילת המתוק, כדי שכל מעשינו יהיו מקובלים עלינו ועל סביבתנו, שלא יהיה טעם מר במעשינו”.

איפה תחגוג את החג ועם מי?

“אחגוג השנה, כמו בכל שנה, עם רעייתי זהבה ובני משפחתי. חלק מילדי ונכדי יחגגו איתנו, כולנו סביב השולחן, יש זמן לשוחח עם הנכדים ולשחק איתם, וזו נחת הרוח הכי גדולה שיכולה להיות לי”.

מה תאחל לשנה הקרובה לתושבי העיר בפרט והמדינה בכלל?…

“לרגל שנת תש”פ, אני רוצה לברך את תושבות ותושבי רחובות ואת תושבי מדינת ישראל בכלל,  בשנה טובה, אפילו עוד יותר מקודמתה. שנה של עוד ועוד עשייה, יותר תוכניות, יותר פרויקטים, יותר הישגים ויותר איכות חיים בעיר הכי טובה בישראל. אני מבקש לאחל שנה טובה לכל שותפי, חברי למועצת העיר, ולכל עובדי העירייה והחברות העירוניות. לתושבים היקרים, אני מבקש להודות על שיתוף הפעולה ועל האמון שאתם נותנים בנו בכל יום מחדש. אני רוצה לאחל לכל אחת ואחד: שנה טובה ומתוקה, שנה של בריאות, שמחה והצלחה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן