news08.net/ads.txt

ראיון חג מיוחד | דניאל גד סוגר מעגל וישוב לבית העם בו גדל, הפעם כאחד השחקנים המצליחים בישראל

גד

סוגר מעגל: 

דניאל גד, מהשחקנים הבולטים והמוערכים בעולם הבידור הישראלי, בראיון חג מיוחד על הזיכרונות מתחילת דרכו בבימת הנוער, ההצלחה המסחררת של סדרת הדרמה “השבאבניקים”, שיתוף הפעולה עם כוכב הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו וההתרגשות שאופפת אותו לקראת הופעתו הקרבה בבית העם, עם המחזה “שייקספיר מאוהב” בו הוא מגלם תפקיד ראשי.

ביום ראשון הקרוב השחקן דניאל גד יסמן עוד וי בקריירה שלו, אלא שהפעם יהיה זה במעמד סופר מרגש: בבית השני שהיה לו כנער, הבית בו גדל ולמד את רזי התיאטרון, המקום בו למעשה הוא התאהב לראשונה בחיידק המשחק שאחז בו ולא הירפה, עולם בו הוא מככב בשנה האחרונה וזוכה לתהילה של ממש. בראיון שקיימתי עימו באמצע השבוע, דניאל בן ה-27 היה עסוק עד מאוד. לא, הוא לא היה באמצע חזרות או בעוד מחזמר אלא דווקא באתנחתא משפחתית בברצלונה עם הוריו – שחקן הכדורגל לשעבר שמחה גד וענת – ואחותו, אסתר. את החג אגב, הוא יעשה כמובן בעיר המדע שהוא כל כך אוהב. גם משם, בין הטיולים המרתקים ברחבי ספרד, הוא דואג לעדכן בשתות החברתיות כי בתחילת השבוע הוא מגיע לככב בהיכל התרבות העירוני עם המחזמר בו הוא מגלם תפקיד ראשי “שייקספיר מאוהב”. “זאת סגירת מעגל גדולה עבורי להגיע עם ההצגה לבית העם ולבימת הנוער”, הוא אומר ומתרפק על זיכרונות נעוריו: “כשהייתי בכיתה י”א עלינו עם הצגה בבית העם. באותה תקופה, המבנה היה נטוש ומוזנח. אני זוכר שניקינו אותו וכל כך התרגשנו לשחק בו אחרי שנים שאף אחד לא נכנס אליו. תמיד זה היה נראה לנו כמבנה מטורף לתיאטרון. עכשיו, לאחר השחזור והשיפוץ והפיכתו להיכל התרבות זה יהיה מרגש פי כמה וכמה. זו תהיה הפעם הראשונה שאני עולה לבימת בית העם אחרי כל כך הרבה שנים, אני מתרגש מאוד ומצד שני יש משהו מאוד מרגיע בלחזור למקום בו גדלת. תראי, בימת הנוער זה סוג של בית. חממה שגדלתי בה מגיל 13 עד 18”.

השנה האחרונה הייתה מורכבת מהמון רגעים קסומים מבחינתו אולם גולת הכותרת הינה ללא ספק כיכובו בסדרת הדרמה הקומית “שבאבניקים”, הסדרה שזכתה לשבחים רבים ולתואר הסדרה הטובה ביותר של השנה בטקס פרסי הטלוויזיה – ובמרכזה ארבעה תלמידי ישיבה המתמודדים עם החיים. “זכיתי לקחת חלק בפרויקט מסוג כזה”, אומר דניאל גד שבזכות הסדרה מניותיו עלו והוא דורג כשחקן בולט גם בתיאטרון וגם בטלוויזיה הישראלית. “הפסיפס האנושי שאלירן מלכה, היוצר, התסריטאי והבמאי, יצר באמצעות ארבעת בחורי הישיבה נגע בצופים, הן החילוניים והן הדתיים – ועורר שיח ציבורי רחב ומקרב לבבות. להיות שחקן בסדרה כזאת זאת מתנה ענקית”.

אי אפשר להתעלם מאותו סיפור בו חבר’ה חרדים שצפו בכם סולקו מבית הספר. לא מדובר בעניין של מה בכך. מה דעתך בסוגיה?

“תראי, אני מגיע מבית שבו התרבויות שונות. בכל ערב שבת הולך עם האבא האשכנזי שלי לבית הכנסת ואוכל את הקיגל וגם את החמין שאמי הספרדיה מכינה. האמונה היא כוח גדול בחיי וכשקיבלתי לידי את התסריטים של הסדרה – משהו בגוף נדרך מהזדהות ואמפתיה לדמויות. אלירן כתב ברגישות פסיפס אנושי המורכב מדמויות אנושיות, עגולות ומורכבות. הסדרה היא הזדמנות מבורכת לחיבור אחר וייחודי בין העולמות והבנת האחר הן בצד החרדי והן בצד החילוני שאני מקבל ממנו המון תגובות חיוביות של ראיית האוכלוסייה החרדית באור אחר וחיובי מבעבר בזכות הסדרה. מקרה כזה בו מועפים בחורי ישיבה בשל השתתפותם בסדרה פוגע במטרה שלשמה נוצרה הסדרה והיא קירוב לבבות. הייתי שמח אם היו דנים לכף זכות את הבחורים האלה ומחזירים אותם לישיבה ובכלל לנצל את ההד הציבורי שנוצר בעקבות הסדרה למטרות של שלום אחווה”.

עוד אחד מרגעי השיא של דניאל גד בשנה הזו היה ללא ספק המפגש עם כוכב הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו. גד יחד עם ישראל אטיאס ועומר פרלמן  המככבים איתו ב”שבאבניקים” הוטסו במיוחד למדריד והצטלמו במשך יומיים עם רונאלדו לפרסומת של HOT. ” אבי היה שחקן כדורגל כך שכמי שגדל בבית חובב ספורט, המפגש עם אחד מהכדורגלנים הטובים בעולם היה כייף מאוד. בניגוד לדמות הקשוחה שלו במגרש, על סט  הצילומים נפגשנו עם אדם מצחיק וזורם”.

אגב, איך אתה מתמודד עם גל ההערצה כלפיך, אפשר בכלל להישאר עם רגליים על הקרקע?

“אני משתדל להישאר נאמן לעצמי ולהיות קשוב לקולות הפנימיים. האהבה מן הקהל היא בונוס”.

אפרופו אהבה. מה עם אהבה?

“תגיע”.

*

 

 (צילום ראשי: גבריאל ברהליה, צילום מחזה: דניאל קמינסקי, צילום משפחתי: אלבום פרטי).

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן