news08.net/ads.txt

ראשי המגזר העסקי: “הממשלה מסונוורת מההייטק. מפקירה את הענפים האחרים”

בועידה השנתית באילת של התאחדות המלאכה והתעשייה, המייצגת עסקים קטנים ובינוניים, קבלו ראשי המגזר העסקי על מדיניות הממשלה שמקדשת את ההייטק ומזניחה את הענפים האחרים, ומבקרים את מדיניות הממשלה בהנחיות הקורונה שפוגעת בהתנהלות התקינה של המשק.

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יוסי אלקובי: “הציבור צועק כל הזמן על יוקר המחיה, והוא צודק. יוקר המחיה נובע גם מעודף רגולציה ומיסוי גבוה לעסקים. הצרכן הישראלי, פטריוט ככל שיהיה, יעדיף לקנות בחו”ל. מדינה לא יכולה לשאת עיניה רק אל ענף ההייטק. אני קורא לנבחרי הציבור, עצבו עבור העסקים הקטנים משק תחרותי הוגן, הורידו מהם חסמים והיטלים. שמדינות העולם יהיו תלויות בנו, ולא אנחנו בהן”.

יו”ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי התייחס להחלטות הממשלה בעניין הקורונה: “מילא בגל הראשון או השני, פעלנו בניסוי וטעייה. היום אנחנו כבר צריכים להבין איך להתנהל. העסקים הם לא אקורדיון, אנחנו זקוקים לוודאות. לא נסכים עם שורת החלטות שנובעות משיקולים פוליטיים. לקבל החלטות ערב אחד לסגור ולא לטוס, ולמחרת לשנות את ההחלטה. לקבל החלטות בקניונים ולשנות – זה אקורדיון. זה חוסר וודאות. אנחנו לא יכולים להשלים אם זה”.

אמיתי הוסיף, “מאוד רציתי שהממשלה החדשה תעביר תקציב. זה היה חיוני למדינת ישראל. אבל הממשלה הזו עסוקה בהישרדות פוליטית ולא יכולה לעבוד בצורה שקטה ורגועה. מאחורי הקלעים צריך ללכת עם דבק היפוקסי. ההחלטות לא נכונות. אי אפשר לסגור את המדינה”.

נשיא לה”ב, רועי כהן, אמר: “בעלי העסקים במדינת ישראל הפכו לבני ערובה של ממשלת ישראל בניסיון שלה לחנך את הציבור ולקרוא לו להתחסן. לא יכול להיות שברגעים אלה אנשים לא יודעים מה תהיה היכולת שלהם להתפרנס מחר בבוקר”.
לדברי כהן, נתח הלא מחוסנים מוערך בכ-30% מהכוח הכלכלי בישראל. כהן: “מי שישלם מחיר על האובדן שלהם אלו העסקים. לא שמעתי שהולכים להוריד 30 אחוז מהארנונה או החשמל. את כל ההוצאות בעלי העסקים ימשיכו לשלם”.

נשיא התאחדות הקבלנים, ראול סרוגו: “מדיניות הממשלה הנוכחית להשאיר את המגזר העסקי והעסקים פתוחים – נכונה. בכל זאת יש מקרי קיצון. אם סוגרים את השמיים – צריך לפצות מי שנפגע. אם המדינה כפתה סגירה – המדינה צריכה לשלם”.

יו”ר ארגון קבלני השיפוצים, ערן סיב, הזהיר את בעלי העסקים: “מי שלא יתאים עצמו למצב הקיים – לעבוד עם הקורונה – יפשוט את הרגל. על המדינה אי אפשר לסמוך. המדינה לא עוזרת ולפעמים גם מכשילה. לא כולם יכולים ללכת לעבוד בהייטק. מי שאין לו עבודה בענף התיירות – נשמח לקלוט בענף הבנייה והשיפוצים”.

דובי אמיתי, סיכם ואמר: “בנט מסונוור. הוא בא מההייטק ותולה בו את יהבו. אם לא נטפל בשאר הענפים  – בעוד כמה שנים נאבד את היכולת לנהל כלכלה. הפערים החברתיים ימיטו אסון. קטר ההייטק משתלט בקניבליזם על המשק. גם באוצר מבינים שחייבים לעשות משהו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן