news08.net/ads.txt

ראש המועצה, גבי גאון הכריז על הקמת מרכז מסחרי; התושבים מנגד – “מדובר בפיל לבן?” – כל הפרטים

במקביל להודעת ראש מועצת מזכרת בתיה, גבי גאון על אישור הוועדה המקומית להקמת מרכז מסחרי בשכונת בר-לב בסמוך לגינת דבורה עומר, החלו תהיות רבות בקרב התושבים שביקשו מגאון הבהרות בנוגע למתחם החדש שאמור להציב את המושבה בקדמת הבמה. 
כפי שצוין,  אתמול, אושר בוועדה המקומית מרחבית “זמורה” את הפקדת התכנית (בכפוף לתנאים תכנוניים) להקמת מרכז מסחרי בשכונת בר-לב, בסמוך לגינת דבורה עומר. הבשורה החמה העלתה שאלות בקרב תושבי המושבה: “מה הבשורה במרכז מסחרי נוסף?, “האם יש היתכנות כלכלית לעסקים נוספים או שמדובר ב’פיל לבן’?”. מלבד זאת, גאון נשאל האם יינתן פתרון לחניות לאורך המסלול לאחר שהתושבים טענו כי ישנן בעיות תנועה בציר המרכזי בבר לב.
ראש המועצה, גבי גאון התייחס להיבטים אלו:
“תכנית הבנייה של שכונה בת 1600 יחידות דיור מחויבת במרכז מסחרי אחד לפחות. וכך שכונה זו תוכננה. ובעלי הזכויות של הקרקע מקדמים תכנית בהתאם לתב”ע שאושרה לפני יותר מעשור. כנראה שכאנשי עסקים הם מניחים שקיימת כלכליות בתכנית שלהם.
כיום, כלל התושבים של השכונה מניעים את הרכב בשביל קרטון חלב. מציאות של מרכז מסחרי קרוב יצמצם תנועה כלי רכב וזיהום באופן משמעותי. ולמה צריך לנסוע בשביל כוס קפה ומאפה הנמצא בסמיכות לבית? הצמידות לשני בתי ספר יתן מענה גם לילדים. בנוסף, הוא צמוד לפארק המשחקים ויתן מענה למשפחות המגיעות לשם. מרכז מסחרי זה לא רק חנויות – זה גם מקום לבעלי עסקים לפתוח חוגים לפנאי בראייה קהילתית, אפשרות של קופות חולים ועוד צרכים מגוונים”.
לגבי בעיית התנועה אמר גאון: “הקמת הצומת השלישי ליישוב יצמצם את הכניסה לשכונה. בנוסף, המדיניות שלי היא לקדם חניונים תת קרקעיים כמו במקרה הזה.  מה החלופות האחרות לקרקע בזכויות פרטיות – עוד בניינים או להשאיר שם קרקע חשופה? באמת לא מבין למה לשלול? לבסוף, המועצה גם מקבלת ארנונה מסחרית שכל כך חסרה לה למען שירות לציבור? הרי את יודעת שכולנו משוועים ליותר תחזוקה וחזות של המושבה. בקיצור מכל הסיבות נכון וחשוב לקדם זאת – ומכאן הבשורה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן