news08.net/ads.txt

ראש המועצה חשף: אין חובות לגדרה, היתרה עומדת על 97,400,000

יואל גמליאל|מרכז התרבות החדש הדמייה|גמליאל עם המשפחה

ראש המועצה חשף: אין חובות לגדרה, היתרה עומדת על 38 מיליון שקלים

תקופת הבחירות הסוערת בגדרה הובילה את ראש המועצה, יואל גמליאל, לחשוף לראשונה ובאופן חריג ממנהגו, לחשוף מסמף רשמי החתום על ידי גזבר העיריה על מצבה הפיננסי של גדרה, המציג יתרה משמעותית, זאת לאחר שהואם על ידי אחד המתמודדים כמי שמבקש הלוואה בשל גירעון.

בסביבתו של גמליאל הסבירו כי המהלך להציע או לבקש אשראי עבור המועצה הינו מהלך מקובל וחשוב לעיריות ולמועצות ולפיכך ביקש להצביע בנושא בישיבת המועצה שהתקיימה אמש.

“38 מיליון שקלים יתרה בחשבונות המועצה, 60 מיליון תקציבי פיתוח ממשרדי ממשלה – זהו מצבו הכספי האמיתי של המועצה”, הבהיר גמליאל בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו. “לראשונה אני מגיב להטעיות אשר התפרסמו בעניין מצבה הכספי של הרשות”.

באשר לישיבת המועצה בה הובא נושא אישור אשראי למועצה אמר כי “זהו הליך שגרתי אשר נהוג במרבית הרשויות בארץ. אני מזמין את התושבים לבחון באופן אישי את מצבה הכספי של הרשות”. גמליאל צירף מסמך אובייקטיבי המעיד על מצבו הכלכלי של הישוב, החתום על ידי גזבר העיריה, רפי אומיד.

במסמך שכותרתו יתרות מזומנים בחשבונות המועצה נכתב כי הדוח המעודכן ליום 26 באוגוסט מציג את יתרות המזומנים בחשבונות הבנק של המועצה לרבות עודף יתרות מזומנים בחשבונות עו”ש שוטף בסך 1,206,811 ש”ח וכן עודף יתרות מזומנים בחשבונות פיתוח בסך 37,424,970 ש”ח. סך עודף יתרות מזומנים שוטף ופיתוח נאמד ב-38,631,781 ש”ח. בנוסף קיימות הרשאות ממשרדי ממשלה לפיתוח בסכום נוסף של כ-60,000,000 שקלים. לדברי הגזבר סך תקציב הפיתוח מסתכם בסך של 97,400,000 שקלים.

בסיכומו של המסמך ציין הגזבר אומיד: “בנוגע לבקשה להקצאת אשראי כמו בכל שנה, כך גם כעת מתבקשת המועצה על פי הוראות משרד הפנים לאשר מסגרת אשראי של 5% מתקציב המועצה. מדובר בהליך שגרתי אשר נהוג במרבית הרשויות בארץ וזאת ללא כל קשר לעודף או לגירעון השוטף של המועצה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן