ראש הממשלה, הערב: “הנגיף מתפשט במהירות עצומה, לא משביתים את החינוך המיוחד וגני הילדים, אנא שימרו על מרחק”

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר הערב (חמישי) את אזרחי ישראל אודות ההתנהלות של המדינה במצב החירום בעקבות נגיף הקורונה. “ארגון הבריאות העולמי הכריז על הקורונה כמגפה כלל עולמית”, פתח נתניהו את דבריו. “בשלב הזה אין חיסון לנגיף והצפי הוא שגם אם יימצא חיסון זה ייקח זמן רב. זה לא עניין של ימים ולא עניין של שבועות והלוואי ויכולתי להגיד שזה עניין של חודשים”.

“הנגיף מתפשט במהירות עצומה. קצב ההדבקה אינו אחיד ועולה במהירות לגבהים עצומים”, הוסיף נתניהו. “צפי התמותה הוא בין שניים לארבעה אחוזים מכלל הנדבקים. זהו שיעור גבוה מאוד, זו מגפה אמיתית. כיוון ששיעור התמותה הוא כזה תעשו לבד את החשבון של המספר האפשרי של אנשים שימותו מן המחלה. מדובר במספרים גדולים, גדולים מאוד ואצלנו זה עלול לחלילה להגיע גם כן למספרים גדולים ולכן אנו מצווים לעשות הכל כדי שזה לא יהיה.

“המגפה האחרונה שאפשר להצביע עליה שהייתה דומה במאפיינים שלה למה שקורה עכשיו זה מגפת השפעת הספרדית שהשתוללה בעולם ועשרות מיליוני בני אדם מתו ממנה. היעד העליון שלנו הוא להאט ככל האפשר את קצב ההדבקה – כך נוכל להרוויח זמן יקר, ראשית לצמצם את מספר החולים. לטפל בחולים שחלו באופן שמערכת הבריאות לא תקרוס ולהרוויח זמן יקר כדי לנסות למצוא חיסון לנגיף עם מיטב המוחות.

“בשבועות האחרונים קיבלנו שורת החלטות נחושות. אנחנו באירוע מתגלגל שאף אחד לא מכיר אותו ואף אחד לא יודע להתמודד איתו. כולם מסתדרים תוך כדי תנועה – וגם אנחנו. היינו הראשונים שחייבנו כל מי שבא מכל מקום בבידוד של שבועיים. הטלנו חובת בידוד על מי שנמצא בסיכון הדבקה, מנענו התכנסויות של יותר ממאה אנשים. תימנעו מהתקהלות בכלל, ככל האפשר.

הקצבנו עשרה מיליון שקלים לעסקים וכדי לחזק את מערכת הבריאות ומערכת קריטיות אחרות. אנו משקיעים משאבים עצומים כדי להדביק את קצב הבדיקות שלנו, רוצים לשפר את עצמנו עוד יותר. המפתח לניצחון על הנגיף הוא מניעת ההדבקה עד שיימצא חיסון והמפתח על מניעת ההדבקה הוא שניים: האחד – שמירה על היגיינה אישית. אל תלחצו ידיים. שמעתי צעירים אומרים ‘זה לא קול’, זה הכי קול שיש, זה הכי אחראי שיש. אני מבקש מכם השתמשו בטישו למנוע התעטשויות, למנוע מגע בפנים באמצעות טישו.

הדבר השני הוא שמירת מרחק וזה מה שאני מחדש היום. אתם רואים שהשרים לא נמצאים על הבמה משום שלא יכולנו לשמור על מרחק מינימלי של מטר ורצוי שני מטר. רסיסי הרוק מגיעים כמו כדור שנזרק לעבר האדם שממול ואם נמצאים במרחק של שני מטר זה לא ייגע בכם. אם אתם נמצאים קרוב הוא ייגע בכם וצריך להקפיד על זה. שמירת המרחק היא כ”כ חשובה ואתם יכולים לשמור על מרחק. אתם יכולים להתרגל לזה. זה יכול לעצור באופן מהותי את קצב ההדבקה. היום במסגרת שמירת המרחק אנו נוקטים בצעד חיוני נוסף.

אנו סוגרים את בתי הספר והאוניברסיטאות, עושים זאת בשיקול דעת. ההחלטה אינה כוללת את החינוך המיוחד, פנימיות, נוער בסיכון, פעוטונים וגני ילדים – ניתן לכך פתרונות בהמשך. כיוון שאין לנו פתרון לשני האחוזים האחרונים – לא נשאיר את הבעייה ב-98 אחוזים. לגבי כיתות א-ג ניתן לזה פתרונות מיוחדים, מחנות מיוחדים או קייטנות. אנו מאמינים שנצטרך לטפל גם בתחבורה ציבורית, בבתי סוהר ובכל מקום שבו עלול להתפשט הנגיף”.

 

⭕ הודעה רשמית – משרד החינוך
בהתאם להחלטת ראש הממשלה, משרד הבריאות, המל”ל ושר החינוך הוחלט: מערכת החינוך תחל את חופשת הפסח החל ממחר. ילדי הגנים, ילדי החינוך המיוחד, נערים בסיכון ותלמידי כפרי ימשיכו את לימודיהם
כדי לעצור את מגמת ההתפשטות של נגיף הקורונה ומספר החולים החליטו הערב ראש הממשלה, משרד הבריאות, המטה לביטחון לאומי ושר החינוך כי החל ממחר (ו’)  מערכת החינוך תחל את חופשת הפסח. ההחלטה תחול על כיתות א’-יב’ ועל פעילויות בלתי פורמליות (כגון: טיולים). היא לא תחול על גני ילדים, ילדי החינוך המיוחד הלומדים במוסדות חינוך מיוחד ונערים בסיכון. כמו כן, היא לא תחול תלמידי כפרי הנוער שאינם ברי פינוי. אלה יקבלו מענה חינוכי בכפרים. אשר לילדי עובדי הצותים החיוניים בגילאי א-ג, נבחנים כעת פתרונות, והודעה תימסר בהמשך.
המשרד יחל לתת את המענים הלימודיים הנדרשים, ויעדכן באופן מסודר בהמשך אודות המשך המהלכים שהוא יקדם במהלך הימים הבאים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן