news08.net/ads.txt

ניסים גוזלן ביטל את מופע הזיקוקים ביום העצמאות

“בלי זיקוקים. בלי פוליטיקה. עם הנגשה ומקום לכולם” – השר חילי טרופר יצא בהודעה כי השנה לראשונה, לא יהיו מופעי זיקוקים, אלא רק פירוטכניקה שקטה בטקס פתיחת חגיגות יום העצמאות בהר הרצל. השר טרופר הוסיף ואמר כי “היופי של הזיקוקים מלווה ברעש הפוגע באוכלוסיות שונות, ביניהם מי שסובלים מפוסט טראומה. חברים טובים שלי, כאלה ששירתו בעבר בדובדבן, בימ”מ וביחידות אחרות – יחידות שבשבועות האחרונים כולנו מהללים אותם ומודים להם, סיפרו לי שאולי עבור רוב הישראלים הזיקוקים הם תמונות יפות בשמיים, אבל עבורם מדובר על קולות ירי ולחימה. אני לא יכול לעמוד מנגד אל מול המצוקה שלהם. חברה שיש בה ערבות הדדית חוסכת את הכאב הזה מהם. הם כבר לחמו מספיק. הם כבר שילמו מחיר יקר. השנה אנחנו מושיטים להם יד. אני קורא לכל הרשויות המקומיות בארץ לנהוג כך. בואו ניתן ללוחמים שלנו מעט מרגוע לנפש הפצועה ממילא”.

כלל הטקסים הממלכתיים ובדגש על טקס הדלקת המשואות יונגשו השנה באופן משמעותי, כולל תאי שירותים מונגשים, חניות מותאמות, רמפות והנגשה בשפת הסימנים. לראשונה יפתח ערוץ ייחודי ובו ישודר הטקס על פני רבע מהמסך ובו תיראה הנחייה בשפת הסימנים באופן מלא ולא בבועה חלקית. בטקס עצמו ישתתפו באופן רחב וניכר, אמנים ויוצרים עם מוגבלות. עשרים אחוז מהאוכלוסייה בישראל הם אנשים עם מוגבלות, אך בציבוריות זה כמעט ואינו מקבל ביטוי. הפעם, בטקס המרכזי ביותר בשנה, יינתן להם מקום. לא בחסד, אלא בזכות. יד פוגשת יד אחות היא גם יד שמושטת לכל הישראלים ומאפשרת להם להיות שותפים מלאים בכל רבדי הטקס. יהיו רקדנים עם מוגבלות וזמרים עם מוגבלות. לא מחביאים אף אחד. חברה שיש בה ידיים שנפגשות ולב שנפתח היא חברה טובה יותר. טקס הדלקת המשואות השנה מבקש לבטא את הערבות ההדדית, הרגישות החברתית ואת הממלכתיות הישראלית”.

ראש העיר ניסים גוזלן הצטרף להחלטת השר וקבע כי גם בבאר יעקב לא ייערך מופע הזיקוקים לאחר שהאזין ברדיו לראיון של אב לבן הלום קרב בו סיפר האב על הסיוטים של בנו, הבכי ואובדן השלווה שזיקוקי הדינור גורמים לבנו. “בעודו מספר את סיפורו, לבי נחמץ וזה חידד לי את ההרגשה כי קיבלתי את ההחלטה הנכונה” אמר ראש העיר וזכה לחיזוקים רבים מתושבי העיר שברכו אותו על ההחלטה.  “גם השנה, לא יתקיים מופע זיקוקי הדינור  בחגיגות העצמאות” כתב ראש העיר ניסים גוזלן והוסיף כי גם בעלי החיים נבהלים מאוד מרעש הזיקוקים. ראש העיר הבטיח לעדכן בפרטים המלאים אודות חגיגות העצמאות הקרובות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן