news08.net/ads.txt

ראש העיר שמואל בוקסר: “שורדי השואה הם גיבורים, לא ניצולים”

50 בתים ארחו השבוע את מיזם “זיכרון בסלון” בנס ציונה ובהם גם בית ראש העיר ורעייתו חגית אשר אירחו את שורדת השואה תושבת העיר, יהודית שוש. יהודית, אשר עבדה שנים במערכת החינוך בעיריית נס ציונה, סיפרה את סיפורה האישי מימי המלחמה בהונגריה. כיצד ראתה כילדה את מי נהר הדנובה מלאים בגופות יהודים ואדומים מדם. המפגש המרגש בו סיפורים קשים מנשוא, שסופרו בצלילות דעת ותובלו בהומור המיוחד של יהודית, ריתקו את הנוכחים. לבסוף אמרה יהודית: “16 מבני משפחתי הענפה, נרצחו בשואה. היום נולד לי הנין ה-14. זה הניצחון שלנו!.”

במסגרת היוזמה החברתית הארצית, שורדי השואה ובני הדור השני, מגיעים במהלך השבוע, למפגשים אינטימיים, עוצמתיים ומרגשים בבתים המארחים, ונותנים עדות אישית על סיפורי הישרדות וגבורה (כאשר מאות תושבים, ילדים ובני נוער, לוקחים חלק במיזם אותו מובילה מירב ספיר בהתנדבות, בשיתוף עם המחלקה להתנדבות בעיריית נס ציונה. אתמול בערב, שיתף לראשונה, במפגש מרגש בקפה לנדוור, תושב העיר זאב שוורץ, את קורות חייו ברומניה בצל שנאה ואנטישמיות. זאב, סיפר על אובדן אחיו הבכור, ותחושת האשם שחש עם הירצחו. על מותה של אמו ובחירת מסלול חיים למימוש צוואתה – לפנות לתחום הימאות שהוביל אותו לשירות בחיל הים ולעבודה בחברת “צים”. בערב המרגש, לקחו חלק גם חברי “גדולים במדים”, שנחשפו יחד עם הקהל כולו למסרים של אופטימיות, אומץ, חוזק וציונות. הערב לווה בקטעי נגינה ושירה בשיתוף הקהל. אלון גבע בן ה-12 ניגן באורגן. גם קפה “ציונה”, אירח את פרופסור צבי כץ. תנועות הנוער ופרלמנט הנוער, התארחו במספר מוקדים בעיר ושמעו את עדותם של דני לרנר ורפי שניצר. צעירי הכוורת, אירחו בבית הפנאי את שרה שלף, דור שני לשואה, שהביא באופן מיוחד ומרגש את סיפורה המשפחתי.

בביתם של יהודית ודני כהן התארח אריה באטוס – מס’ 21 ברשימת ילדי טהרן. יהודית היטיבה לתאר את אריה “שורד מיוחד, מלא אנרגיות, חיוך ואופטימיות. תקופת המלחמה חיזקה את אופיו ומידותיו הטובות. הנוכחות האיתנה והצניעות שלו מטביעות חותם ואני מקווה שכל מי שהגיע למפגש הרגיש זאת. בביתם של יעקב (קורצי) ורביב קורץ, המארחים עדות זיכרון כבר תשע שנים ברציפות, התארחה זהבה קורנברג, דור שני לשואה, שסיפורה על החוויות שלה כילדה, את סיפורו של אביה, הסוד ששמר שנים וההשלכות של חיים לצד הורים שחוו ועברו דברים איומים, שתקו ולא סיפרו.

ראש העיר שמואל בוקסר: “שורדי השואה הם גיבורים, לא ניצולים. גברים ונשים עם כוחות ותעוזה מעוררים הערצה, שהצליחו בנחישות, אומץ ותושייה, לצאת מהתופת. הדור הולך ונעלם ויש לנו עדיין את הזכות הגדולה להקשיב לסיפורים המשמעותיים מעדות אישית. נס ציונה אימצה את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. מרגש לדעת שכל כך הרבה תושבים, בניהם נוער וצעירים הגיעו ומגיעים גם השנה להקשיב ולזכור.”

מירב ספיר, רכזת המיזם בנס ציונה: הערבים הייחודים אפשרו לחבר קהלי יעד חדשים, ביניהם בני הנוער לזיכרון השואה ולהפוך את היום החשוב לאירוע משמעותי עבורם. היתה זו שנה עוצמתית עם מספר גדול של תושבים שפתחו את סלון ביתם כדי לזכור ולא לשכוח ולהעביר את הלפיד הלאה. אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מאנשי העדות, על האומץ, ההזדמנות והצוהר שפתחו לעולמם עבור תושבי העיר. תודה גם למשפחות שפתחו את ביתן עבור הפרויקט החשוב הזה, לאגף הרווחה על השותפות ולכל הצלמים המתנדבים שתיעדו את הערבים המרגשים”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן