news08.net/ads.txt

ראש העיר, עם דמעות בעיניו לחברי המועצה: “ידעתי על השביתה מ”רחובות היום”, מתי לא קיבלתי את הועד למשרדי?” – רמי מדהלה: “הנהלת העירייה זורה חול בעיני הציבור”. בכיר: “מדהלה וחבריו לוקחים את הציבור כבני ערובה לטובת ג’ובים”

עדי דויטש

העיניים של ראש עיריית רחובות, רחמים מלול – אמרו הכל. הערב (שני) כינס מלול את הנהגת העיר בכדי לגולל בפניהם אודות עיצומי הוועד וההתנהלות של העירייה בסוגיה, לרבות הדיון שיתקיים מחר בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב – כפי שפורסם לראשונה ב”רחובות היום”. כשהחל לדבר, דמעות זלגו מעיניו כאשר סיפר על חוסר הכבוד של ראש הועד אליו.

“מכריזים שביתה מבלי ליידע אותי? מתי אני לא קיבלתי את הועד למשרדי? בכל פגישה הם צועקים ומנבלים את פיהם”, אמר מלול לחברי המועצה והוסיף: “אני יודע על השביתה מ’רחובות היום'”.

חברי המועצה אשר נכחו במפגש הרגיש הם: אמיר ירון, יניב מרקוביץ’, מתן דיל, רוני באום, בנצי שרעבי, עודד עמרם, גיורא בן ארי, אבאי זאודה, יעל בק, יפים זאיקה, אבי מוזס, אבי קינד, זהר בלום, שלמה מונטג ומרה קנבל ומרביתם האזינו לדברי הראיס אך לא צייצו. המנכ”ל דורון מילברג כמובן תומך בכל מילה של ראש העיר, גם בן ארי תמך במלול, דיל ועמרם ניסו למצוא פשרה בטרם יתקיים המשפט מחר.

בכיר בהנהלת העיר, אמר בכאב כי “כל שלושה חודשים מכניסים את התושבים לפאניקה בעוד הנהלת העיר נלחמת על שמירה על הקופה העירונית. האם ראש העיר פעם הכניס עובד לעירייה? האם חברי הועד בכלל מודעים לכך שהוא מתנהל אפילו ללא נהג? רמי מדהלה וחבריו לוקחים את הציבור כבני ערובה לטובת ג’ובים”.

מלחמה חריפה בין הנהלת העיר לועד העובדים. עיריית רחובות.
מלחמה חריפה בין הנהלת העיר לועד העובדים. עיריית רחובות.

מנגד, בזמן התכנסותה של הנהגת העיר, העלה יו”ר ועד העובדים, רמי מדהלה, פוסט ארוך בכרטיס האישי שלו בו הוא מספר על השתלשלות הדברים, מהזווית שלו. “עובדים ותושבים יקרים”, פתח מדהלה את דבריו, “מזה חודשים שאני מנסה ללא הצלחה להיפגש ולפתור עם ראש העירייה את המחלוקת וזאת על מנת לדון במצוקת כוח האדם במחלקת התברואה. המחסור בכוח האדם פוגע בסופו של דבר בתושבים שסובלים מפחים מלאים ומבעיות תברואתיות”, המשיך”, הנהלת העירייה זורה חול בעיני הציבור ומתחמקת מלהציג את נתוני האמת. הגיע הזמן שהציבור יכיר את הנתונים באופן ישיר ולא יושפע מכותרות ומניפולציות. אני מאמין בישירות ואני מאמין שהנתונים מדברים בעד עצמם”.
"מציגים אותנו ככוחניים אבל האמת היא שהכוחניים אינם אנחנו. אנחנו הכואבים והנלחמים למען התושבים ולמען עצמנו". רמי מדהלה
“מציגים אותנו ככוחניים אבל האמת היא שהכוחניים אינם אנחנו. אנחנו הכואבים והנלחמים למען התושבים ולמען עצמנו”

מדהלה הביא בפני חבריו ברשת החברתית את הנתונים, אלו הם, כפי שיו”ר העובדים מונה אותם:
1. בשנים האחרונות העיר גדלה מכ-105 אלף תושבים למעל כ-140 אלף תושבים. 2. לאחר מאבקנו הקודם בו דרשנו להתאים את מצבת כוח האדם לגידול במספר התושבים הוסכם בפגישת עבודה מול מנכ”ל העירייה כי נערוך ספירה של הפחים ברחבי העיר ונבדוק האם צריך להוסיף כוח אדם והנתונים הראו כי מספר הפחים בעיר עלה מ-36,000 פחים ל-45,103 פחים ובסה”כ גידול של 9,103 פחים! במקביל לגידול זה לא היה גידול במצבת כח האדם, דבר שהביא לעומס אדיר על העובדים הקיימים. לפני כמה חודשים העיר רעשה בגלל “מחאת הזבל” שהובילו בצדק תושבים שנמאס להם. ראש העירייה והמנכ”ל מסמסו אותם בדיוק כמו שממסמסים אותנו והבטיחו להם תגבור של מצבת העובדים. בתור מי שמכיר היטב את הנתונים אני מבקש להבהיר למובילי המחאה כי זרו חול בעיניהם וחוץ משלטי חוצות לא התווסף אף עובד לכוח האדם, על זה אנחנו נלחמים!
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. מחר ייפגשו שם הצדדים ויידונו בסוגיית העיצומים
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. מחר ייפגשו שם הצדדים ויידונו בסוגיית העיצומים

“כל אדם בר דעת יבין את הבעיה”, המשיך, “כשהחלש נלחם על זכויותיו לעיתים אין לו ברירה אלא להשתמש בזכות היחידה שעומדת לו מול השררה והיא זכות השביתה. מציגים אותנו ככוחניים אבל האמת היא שהכוחניים אינם אנחנו. אנחנו הכואבים והנלחמים למען התושבים ולמען עצמנו. בואו נזכור שמדובר על עובדים שהם גם תושבים בעיר הזאת, מדובר על עובדים המתעוררים לפנות בוקר ועושים עבודת כפיים קשה ומייגעת. לא מדובר על עובדי צווארון כחול או על בעלי תפקידים בכירים. נוח להציג אותנו ככוחניים, אבל האמת שונה לחלוטין האמת היא שאנחנו סבלניים ושוב ושוב מגיעים להסכמים חתומים על ידי הגורמים המשפטיים המופרים בזלזול שוב ושוב בהינף יד כאילו מדובר בכאלה שאפשר למרוח אותם שוב ושוב רק בגלל שהם עובדים פשוטים. רק על מנת לסבר לכם את האוזן, לפי חישוב כוח האדם שנעשה חסרים 3.5 צוותים של פינוי אשפה בעיר ואומרים לנו שאין כסף. אבל בתקציב העירייה ל-2017 הציגה ההנהלה עודף תקציבי של 12 מליון ש”ח.

רק על מנת לסבר את האוזן, רק המכרז שיצא להארת הגשר בכניסה לעיר יעלה לתושבים 380,000 לערב אחד! אבל שתאורה ופירוטכניקה ופסלים חיים חשובים יותר מאיתנו ומכם. עוד הוכחה כי מנסים לסבן אתכם ואותנו הוא הספין חדש ישן של מנכ”ל העירייה להכניס עובדי קבלן לצורך תגבור וזאת על אף שבהצהרה שנתן לעיתון “דבר ” בתאריך 27.2.2017 הצהיר באופן חד משמעי (את מה שלנו ברור) כי “העסקה ישירה עולה לנו פחות מעובדי קבלן”.

הפוסט שהעלה רמי מדהלה, הערב ברשת החברתית
הפוסט שהעלה רמי מדהלה, הערב ברשת החברתית

“אני מקווה שנבחרי הציבור שאתם בחרתם יאזינו לספינים ולמצגי השווא ואני מקווה שהם לא יסתפקו בכך אלא יבקשו לשאול את השאלות הקשות וילחמו למען העובדים ולמענכם התושבים”, סיכם, “32 מליון ש”ח עיריית רחובות גובה מכם מדו”חות וזאת מעבר לארנונה ומיסים נוספים ומגיע לכם שהשכונה שלכם תהיה נקייה. אנחנו נילחם על זה. מקווים שגם אתם. צו המניעה יחייב את הנהלת העירייה לעשות את מה שאנחנו מנסים לעשות כבר חודשים ולשבת איתנו על מה שהם כבר חתמו והסכימו ועתה מבקשים להפר. אנחנו לא נוותר, זה מגיע לכם וזה מגיע לנו”.

מחר בבוקר, כידוע, ייפגשו הצדדים בבית המשפט. בהנהגת העיר מאמינים כי בית הדין האזורי לעבודה יקבל את בקשת העירייה לעצור את העיצומים, בעיקר נוכח העובדה כי חג הפסח בפתח ועל העירייה להעניק את השירות המקסימלי לתושביה, בכל האגפים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן