news08.net/ads.txt

ראש מועצת מזכרת בתיה, גבי גאון: “התושבים רוצים פתרונות בשטח”

גבי גאון התארח היום (שלישי) בפודסאט מיוחד אצל עופר פטרסבורג עורך מוסף נדל”ן. גאון, סיפר  על הרחוב הטוסקאני עם מסעדות אנינות הטעם בנוף אירופאי, ועל התוכניות לפארק תעשיה ושכונה חדשה בבניה רוויה. 

 

לעומת זכרון יעקב, די נעצרתם מבחינת בבנייה לא?

“המושבה היא מורשת מאוד מיוחדת. יש קהילה חמה ובית של חינוך וקהילה. הנושא הנדל”ני מאוד חם.  חשוב לציין ש-17 אלף תושבים זה כבר לא מושבה קטנה, יחסית הבנייה אצלנו מאוד מדודה. התחילו פרויקטים, התחדשות עירונית לשני בניינים וכרגע זה עומד על 7 קומות. אין ספק שהעתיד מדבר על יותר צפיפות. יש תכנון  לפרויקטים כולל בשכונות השיכונים הוותיקים עם 8 קומות. בנוגע למזכרת בתיה הירוקה,  שם מדובר על 2500 יחידות דיור ובנייה רוויה”.

איך מטפלים בנושא הנדל”ן אצלכם?

“זה עסק נורא פשוט. צריך לייצר היקפי בינוי משמעותיים. לייצר הרבה מאוד דירות כדי לטפל במחיר. זה כמו לטפל בלב וכל חלקי הגוף מזניחים. עכשיו עלה רעיון של שר האוצר לצמצם את הארנונה ב-10 אחוז ארנונת עסקים ולהגדיל ב-15 אחוז את ארנונת המגורים ובאופן תיאורטי לייצר תמריץ לראשי הרשויות לבנות. אז אני אגלה לך שזה לא פיתרון רלוונטי וישים. אני חושב שצריך לייצר מודל מיסים לאומי. התקציב שלנו השוטף בערך 140 מיליון ש”ח עם 17 אלף תושבים, האם זה מספיק? יש פה שאלה נרחבת.  לא מכיר שיח אחד משמעותי ששם את השלטון המקומי על השולחן. שימו אותנו ואז נוכל לדבר. נכון לשעה זו, אני לא מכיר בשורה רצינית, היינו בישיבת הנהלה לפני כשבועיים, הגיעה שרת הפנים, איילת שקד. אני חושב שזה יפה מבחינתה להגיע ורואים נכונות אך מצד שני צריך להראות תוכניות שמחוברות לשטח. תאריכים ולתת כותרות לעיתון או לטלוויזיה זה הכי קל, התושבים רוצים פתרונות בשטח”.

גאון הוסיף: “קודם כל, מזכרת בתיה צריכה להתחבר לכביש 6 והקמת שכונה חדשה יחד עם תחנת הרכבת שכבר מועילה לנו. ככל שנמשיך לייצור פרויקטים וכמובן ליישם אותם, נוכל לנקז יותר השקעות בנייה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן