ראש עיריית אופקים, איציק דנינו: “השנה למדנו את לקחי השואה על בשרנו”

עצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה בעיר אופקים העצרת דמדה השנה בסימן “הקהילה היהודית ושברה”

“השנה את לקחי השואה למדנו על בשרנו. הטרגדיה הגיעה לפתחנו, ולביתנו. אנו חוזרים ומשננים את חשיבותו של כוח מגן חזק ומרתיע, במדינה עצמאית וחופשית: דם יהודי אינו הפקר עוד. הימים הללו חלפו מן העולם. אל לנו לתלות תקוות בעמי העולם. אסור לנו לסמוך על איש, אלא על  עצמנו בלבד” – כך אמר ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, בעצרת הזיכרון לשואה ולגבורה אשר נערכה ביום ראשון בהיכל התרבות בעיר. את האירוע ארגנה מחלקת התרבות במתנ”ס אופקים, בשיתוף עיריית אופקים ובית הספר התיכון הרב תחומי עמל אמירים.

העצרת, אשר עמדה השנה בסימן “הקהילה היהודית ושברה” – כללה בין היתר הדלקת נרות זיכרון בידי ניצולי שואה, טקס ממלכתי בביצועם של תלמידי עמל אמירים, תפילות קדיש ויזכור, את ההצגה “מהדקים” ותערוכה לזכרם של הקרבנות.

“אלפי הקהילות היהודיות היו לאורך הדורות “המסגרת” הבסיסית והחשובה ביותר בחיי היהודים”, אמר דנינו בטקס, “עם עליית הנאצים לשלטון המיט מסע רצח טוטלי חורבן על אלפי קהילות ברחבי אירופה וצפון אפריקה. יהודים הושמדו באכזריות רבה, וקהילות רבות נמחקו כליל באמצעות רצח עם. ב-7 באוקטובר, הנאצים החדשים – החמאס – קמו לכלותינו בדור הזה, פלשו לאופקים ולקהילות השכנות שלנו, בקיבוצים, במושבים ובערים, טבחו ושרפו אנסו וחטפו, בזזו וגנבו. נשים וגברים אמיצי לב, רבי תושייה, נקראו לקרב, מצו מצפונם ומתחושת שליחות של ערבות הדדית. כל אחת ואחד מהם הוא סיפור של גבורה ואומץ”.

“אסון שמחת תורה פגע קשה בקהילת אופקים, ואנו נעשה הכל כדי לרפא ולשקם”, סיכם דנינו. “נמשיך לבנות קהילה חזקה שהוכיחה את חוסנה. במקום שבו זרעו טרור ומוות – נצמח מחדש, נפרח וגם ננצח. נעמוד שכם לשכם ויחד נוכל להם”.

 

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: ליאור איפרגן – פוטו שוש

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן