news08.net/ads.txt

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו: “ספגנו אני ומשפחתי איומים, קללות וטלפונים בשעות לילה מאוחרות”

אחרי כמה שבועות סוערים בלוד שבמסגרתם התרחשו אירועי אלימות רבים, כמו גם ירי זיקוקים בערב יום השואה וערב יום הזיכרון וכשברקע האיום של ראש העיר יאיר רביבו להשבית את העיר אם הבעיות לא יטופלו – התייחס הבוקר (שישי) ראש העיר לשבוע המאתגר שעבר עליו והעיר לוד. “יש לי אחריות גדולה לשמירה על לכידות העיר, גם כשישנה מחלוקת”.
רביבו פתח את דבריו על הדיסוננס המלווה בעיר : “מצד אחד תושבי העיר כולם, יהודים וערבים, שזכאים לאיכות חיים, מצד שני קומץ פורעי חוק שהפרו את שלוות התושבים והפכו את חייהם לסיוט מתמשך של אירועי ירי, נפצים וזיקוקין משעות החשכה ועד השעה 2 לפנות בוקר, ובתווך נמצאות העירייה והמשטרה שאמורות לשמור על האיזון העדין הזה, גם כשזה לעיתים בלתי אפשרי”
.
רביבו לא הסתיר את האיומים על חייו: “באופן אישי, ספגנו השבוע אני ומשפחתי איומים, קללות וטלפונים בשעות לילה מאוחרות, מסוג הדברים שמנסים להחליש איש ציבור, אולם כל אלה לא ירפו את ידי בהמשך מאבק בלתי מתפשר לאכיפת החוק והסדר בעיר.
אותי לא צריך ללמד על שלום, דו קיום וסובלנות. אלו הם הערכים עליהם גדלתי בבית הוריי היקרים, ערכים בהם אני דוגל, ואלו הם המסרים שאותם אני מדגיש שוב ושוב בכל הזדמנות ובכל פורום. כמי שמנהיג את העיר המיוחדת והמורכבת הזו, יש לי אחריות גדולה לשמירה על לכידות העיר, גם כשישנה מחלוקת”.
רביבו הסביר לטענתו שהאוכלוסייה הערבית מהווה חלק בלתי נפרד מהעיר ויש צורך בשותפות אמת בין יהודים לערבים: “95% מהאוכלוסייה הערבית בלוד הם אזרחים נורמטיביים שרוצים לחיות בשלום, תוך כיבוד החוק והסדר. יש מיעוט בעייתי ורק אותו צריך להוקיע. כאשר מחליטים על הידברות ושכנות טובה, אין מנצחים או מפסידים, כולם מרוויחים. לוד היא עיר מעורבת שבה כולם חייבים ללמוד לחיות יחד בעיר אחת, באחווה ובשכנות טובה. לחיות יחד פירושו לתת לכל אחד להיות מי שהוא ולקבל את האחר מתוך שמירה על הזהות שלו, ערכיו, תרבותו ומנהגיו. סובלנות וסבלנות באות מהשורש ס.ב.ל: אפשרי לסבול מעט כשהאחר מקיים מנהג שונה משלך. אבל לא כדי הפרעה ממשית לאיכות החיים או יותר מזה לחיים עצמם.
רביבו סיים את דבריו בקריאה אמיתית לאחדות, הבנה וסובלנות כלפי כל הצדדים. “צריכים יחד להציף את הערכים הטובים ולמצוא את המחבר, להסיר את החומות והדעות הקדומות. אפשר אחרת ואני מאוד אופטימי. אמשיך בע”ה ואינשאללה לפעול למען דו קיום, למען פיתוח שכונות חדשות בכלל והסדרת השכונות הערביות בפרט, להמשיך את מגמת המהפכה בחינוך, מיגור הפשיעה והגדלת איכות החיים בעיר לוד לכל מי שחי פה. אני קורא לתושבי לוד, ערבים ויהודים כאחד, לגלות אחריות ולא להיגרר לפרובוקציות.
מי יתן והעיר לוד תשמש סמל ודוגמא בישראל לדו-קיום, דוגמא ומופת לחיים משותפים המושתתים על ערכים של סובלנות, הבנה וכבוד הדדי. נישא תפילה כולנו לבורא עולם שהשקט, השלום והשלווה יחזרו לעירנו ולמדינתנו. אמן!”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן