news08.net/ads.txt

ראש עיריית לוד מגיב לראשונה על פרשת הרב נתנאל דרעי: “לנאשם קיימת חזקת חפות עד שלא הוכחה אשמתו”

הרב נתנאל דרעי הואשם השבוע בעבירות של מעשה סדום בשלושה תלמידים שלו, בחלק מהמקרים במשך כמה שנים, כשהיו בגילאי 17-13. על פי כתב האישום, האירועים התרחשו בבית המדרש, שם העביר דרעי, בן 39 מלוד, שיעורי תורה לנערים – הנמנים על הקהילה שהוא מנהיג בעיר. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום כל ההליכים נגדו. ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, נמנע עד כה להתייחס לנושא, אך בשעה האחרונה התייחס לפרשה שמטלטלת את העיר.
רביבו עדכן כי  מיד עם היוודע החשדות הראשונים שהגיעו אליו מההורים של המתלוננים נפתח צוות מיוחד לטיפול בפרשה המשלב את המשטרה, גורמי הרווחה והחינוך, בית הדין הרבני המיוחד ואנשי מקצוע לטיפול במקרה הזה. בעירייה מקיימים ישיבות עדכון יומיות הכוללות צוות רחב של שותפים כולל מומחים המתמחים בנושא טיפול ופעולות בנפגעי קהילות סגורות ועבירות מין בקטינים.
בנוסף, העמידו ברווחה קו לשיחות נכנסות עבור המשפחות 089279807. מספר זה פורסם כבר בציבור על מנת להקל על המשפחות לקבלת מענה ראשוני מהיר, ובעירייה מסייעים הן חומרית, הן נפשית והן בשיבוץ מחודש במוסדות חינוך אחרים, כאשר אותם מוסדות קולטים קיבלו סיוע בשעות תגבור חינוכי ופסיכולגי.
ראש העיר, יאיר רביבו: “חברנו לרב מלמד מעמותת המרכז הישראלי למוגנות כדי להצליב מידע ולהנגיש את השרות שלנו ברווחה לכל מי שיפנה אליו ישירות. אנו מעניקים טיפול בקטינים שהתלוננו כי נפגעו מינית ניתן ע”י עמותת מיטל השוכנת בלוד.
בתיאום עם נציג המשפחות, אנחנו נערכים להקמת קבוצות תמיכה לנפגעים עי” מנחים חרדיים מהמרכז הישראלי לנפגעי קהילות סגורות.
הבוקר סיירתי במתחם הפעילות הרוחני של הרב יחד עם מפקד תחנת המשטרה ומנכ”ל העירייה. בשלב ראשון בהתייעצות עם המשטרה והפרקליטות החלטנו על סגירת המתחם, שעל פי החשדות בו נעברו העבירות. המתחם כולל את משרדי הרב, החדרים הפנימיים, חדרי האורחים וחדרי השינה בו לנו התלמידים. תוך 48 שעות המתחם יגודר ויינעל ותיאסר כניסה אליו.
בית הכנסת והמקווה הם ציבוריים ואין בשלב זה עילה חוקית לסוגרם. הם פתוחים לציבור ככל בית כנסת, במגבלות הקורונה, אך אם במקום תתפתח אלימות תהיה עילה לסגירה.
לסיכום עד כה, אנחנו ניצבים בפני אתגר עירוני, שמקרין על לא מעט מערכות.הפרשה קשה ומטלטלת ואנו סומכים על רשויות החוק, שיוציאו את האמת לאור, וכמובן שחשוב להדגיש כי אנו במדינת חוק ולרב הנאשם קיימת חזקת חפות עד שלא הוכחה אשמתו.
אנחנו ערוכים ומקיימים הערכות מצב מידי יום בתיאום מלא עם המשטרה והרווחה, כאשר תשומת הלב שלנו נתונה בראש ובראשונה לקטינים שנפגעו ומשפחותיהם”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן