news08.net/ads.txt

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, לשר הפנים, אריה דרעי: הגיעה העת לאיחוד הרשויות רמלה ובאר יעקב

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, שיגר מכתב לשר הפנים אריה דרעי בבקשה לאיחוד הרשויות רמלה ובאר יעקב. וידל ציין בפנייתו, כי תהליך איחוד רשויות מקומיות בישראל מהווה הנחת יסוד מהותית בעבודת משרד הפנים וזאת מתוך נקודת המוצא שתהליך זה יביא בסופו של יום להתייעלות כלכלית, תפעולית ארגונית ותכנונית.

בפנייתו כתב: “רשות מאוחדת תוכל להפחית עלויות וזאת בלי לפגוע ברמת השירותים לתושב ובמקרים אחרים אף להציע רמת שירותים גבוהה יותר לתושב תוך שמירה על אותה רמת הוצאות. אני מאמין שהבשילו התנאים לכך. רמלה ובאר יעקב הן ישובים צמודים ונושקים האחד בשני במיוחד עם בנייתה של שכונת “נאות שמיר” המודרנית ובנייתו של כביש 200. אני מאמין, כי רשות מאוחדת עשויה להניב חיסכון של מיליוני שקלים בשנה לקופת הציבורית ואף להביא להתייעלות של משרדי הממשלה”.
וידל הוסיף כי לטעמו רצוי לאחד רשויות קטנות השוכנות בסמוך לרשות גדולה יותר אשר מהווה עיר מרכזית כמו העיר רמלה הנותנת מענה לתושבים של הרשות הקטנה. “מן הכלל אל הפרט, הרי שמועצת באר יעקב, הינה רשות קטנה הסמוכה מאוד לעיר רמלה וכמו כן תושבי באר יעקב צורכים שירותים בעיר רמלה באופן קבוע, כך שלטעמי מדובר באיחוד טבעי שיניב חיסכון גדול לקופה הציבורית”.
ראש העיר רמלה, מיכאל וידל, ציין במכתבו לשר הפנים הרב אריה דרעי, כי  לצד עמדת העירייה הנחה ראש העיר את מנכ”ל העירייה רונן עזריה, על ביצוע של עבודת מטה יסודית והכנת תכנית מפורטת למימוש.
וידל התייחס להתנגדויות הצפויות מצד הנהגת באר יעקב ותושביה ואמר: “יתכן  ויהיו התנגדויות, זה טבעי. כל ישוב מבקש לשמור על עצמאותו ואני בהחלט מבין זאת. אך  לדעתי צריך לשים על השולחן את כלל היתרונות למהלך שכזה. איחוד באר יעקב לרמלה הוא צעד שיחזק כלכלית את שני הישובים וישפר את איכות החיים בה”.
ראש העיר וידל, הדגיש, כי המערך הפיננסי של רמלה איתן  למימוש הרעיון ויעידו על כך חוות הדעת המקצועיות של חברת הדירוג מעלות   S&P  שאישרה לראשונה  ב-2019 העלאה מרשימה לחברה למימון רמלה 2005 לדירוג הגבוה טריפל  .  AAA חברת הדירוג קבעה את ההעלאה ל – AAA  תחזית יציבה, על סמך שיפור באיכות האשראי של עיריית רמלה. כן נקבע, כי חלק מסיכוני האשראי הקשורים לעירייה פחתו וכי המאפיינים שלה משתווים לרשויות מקומיות בעולם המדורגות בדירוג מקביל טריפל AAA   .  “זוהי הבעת אמון של האנליסטים של חברת דירוג האשראי. הדירוג הגבוה מעיד על יציבותה הכלכלית של העירייה ועל פעולותיה ועשייתה למען פיתוח ושדרוג חיי התושבים. הממשלה מאמינה ברמלה ומשקיעה בעיר סכומי עתק, אני מאמין שמדיניות זו תמשך. רמלה מצויה בתקופת פיתוח אדירה בכל תחומי החיים, הממשלה מאמינה בנו. בכוונתי להמשיך לחזק את המערך הפיננסי העירוני ופיתוחה של העיר רמלה והאיחוד עם באר יעקב שפועלת תחת חשב מלווה יצעיד את העיר המאוחדת להישגים כראוי לעיר מחוז מובילה ומתפתחת. אך תנאי מרכזי הוא שהמדינה ומשרד הפנים יאמינו בהצלחת האיחוד, ישקיעו בו ויזרימו מיליוני שקלים להצלחתו. הפיכת מפת השלטון המקומי לערים מטרופוליניות גדולות שסביבן ישובים קטנים יותר היא מציאות שמתרחשת בעולם, בדומה לגרמניה וצרפת, שם הם חולקו הערים והאזורים למחוזות.  אני מאמין בהצלחת האיחוד וממתין להחלטת שר הפנים אריה דרעי בנושא”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן