רגע היסטורי: כביש 411 נקרא על שם ראש עיריית רחובות השני, יצחק כ”ץ

 

במעמד ראש העיר רחמים מלול וקודמיו בתפקיד: יעקב סנדלר, מיש לפידות ויחזקאל הר מלך – נקרא היום (שישי) בצהריים דרך יצחק כ”ץ, על שמו של ראש עיריית רחובות השני.

האירוע המרגש התקיים בהשתתפות בני משפחתו של ראש העיר המנוח, מוקירי זכרו ודרכו. בדברים שנשא אמר רחמים מלול: “עיריית רחובות גאה היום לקרוא לעורק התחבורה הראשי הזה על שמו של יצחק כץ ז״ל. המילה ״דרך״ אינה באה לבטא רק כביש חשוב, אלא אורחות חיים, מנהיגות ודרך חיים- דרכו של יצחק כץ, שכיהן כראש העיר במשך 12 שנים. קורות חייו עמוסים בתפקידים ציבוריים ואזרחיים רבים. הוא היה אדם נדיר ואישיות מיוחדת.
כאיש רוח, הוא דגל בעקרון להיות איש אמת וישר דרך. הוא נודע בצחות לשונו, שנינות והומור וחשיבה מבריקה. הוא היה פטריוט אמיתי ואוהב ישראל, וכך נהג גם כראש כעיר שאהב את שליחותו הציבורית. על כל מפעליו ופעולותיו אנו חבים לו תודה והוקרה, ואת זאת אנו עושים היום בחנוכת הדרך הזו. כל מי שעובר פה יקרא את תולדותיו ובכך ננחיל את מורשתו״.

בטקס נכחו כמאה איש, ביניהם מנכ״ל העירייה דורון מילברג, מנהל אגף גנים ועיצוב הסביבה יוסי כפיר ומייסדת בימת הנוער, איה לביא. את האירוע הינחה דודי אשכנזי, מנהל האגף המוניציפלי בעיריית רחובות. אלמנתו, ניצה כ”ץ, נשאה דברים ובירכה את ראש העיר על הרעיון והדרך המיוחדת להנצחתו. ״להנצחה זו יש משמעות מיוחדת”, אמרה, “יצחק מחבק מדרום את העיר שאהב והיא משיבה לו באהבה על ידי קריאת הדרך על שמו. אנחנו מודים לכל מי שעסקו בכך״. אורי כ”ץ, בנו של ראש העיר המנוח, הוסיף: ״אנו מודים לעיריית רחובות שידעו להכיר בחשיבות העיר ליצחק ובחשיבותו של יצחק לעיר״.

יצחק כ”ץ כיהן כראש העיר בין השנים 1955-1967. עד יומו האחרון תרם לציבור, הקים את עמותת על״ה שם שימש כיו”ר עד לכתו. לפני מספר שנים החליט ראש העיר רחמים מלול להנציח את מורשתו של כץ ז״ל, בקריאת כביש 411 על שמו. הכביש המשתרע בין כביש 40 במזרח וכביש 42 במערב, הינו הכביש הארוך ביותר ברחובות ואורכו כ-6.5 קילומטרים. מאז פתיחתו, הוא מהווה אחד הצירים המשמעותיים בעיר ומשרת עשרות אלפי נהגים מדי יום. תחילה הוצבה במקום אנדרטת הנצחה, שעוצבה על ידי האומן משה חיימוביץ’. האנדרטה הינה בת 3 חלקים, האחד על שם יצחק כ”ץ, השני מספר את תולדותיו והשלישי נושא פסוק מספר משלי שנבחר על ידי משפחת כ”ץ.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן