news08.net/ads.txt

רובע חדש ייבנה בכרמי גת

הותמ”ל אישרה את התוכנית להקמת רובע עירוני חדש בקרית גת – ‘כרמי גת צפון’

פרסום ראשון | הוועדה למתחמים מועדפים (הוותמ”ל), בראשות מנכ”ל משרד הפנים רונן פרץ, אישרה היום (רביעי), את התוכנית להקמת רובע מגורים חדש בצפון קרית גת, כהמשך לשכונת כרמי גת – “כרמי גת צפון”.

התוכנית שביוזמת רשות מקרקעי ישראל, הינה על שטח כולל של כ-1,600 דונם, והיא ממוקמת בצפון העיר, וממשיכה את הרצף לשכונת כרמי גת הקיימת, בין כביש 40 ומסילת הרכבת. התוכנית קודמה בשיתוף פעולה מלא עם עיריית קרית גת.

התוכנית כוללת כ-6,000 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 7-9 קומות וכן במגדלים של עד ל-18 קומות לאורך השדרה המסחרית הראשית. התוכנית כוללת מגוון של יחידות דיור כדי לתת מענה למשקי בית שונים – מתוך כלל יחידות הדיור כ-850 יוקצו עבור דירות קטנות עד 80 מ”ר, ועוד כ-500 יהיו יחידות דיור קטנות-מאוד (עד 55 מ”ר) המתאימות לזוגות וליחידים. בנוסף ייבנו 500 יחידות דיור בדיור מוגן לאזרחים ותיקים.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 100,000 מ”ר עבור שטחי תעסוקה, 17,000 מ”ר עבור שטחי מסחר, 175 דונם עבור מבני ציבור, ו-330 דונם של פארקים. כמו כן, במסגרת התוכנית תוקם כוללת הקמת תחנת רכבת חדשה על קו באר-שבע – תל אביב. התחנה המתוכננת תהיה צמודה למסוף אוטובוסים חדש, ואלה יהוו כמרכז תחבורה משולב, אשר ישרת את כל רובע כרמי גת.

במערב התוכנית, מתוכנן פארק לינארי חדש על שטח של כ-35 דונם לאורך נחל קומם, ובו יוקמו מוקדי מסחר קטנים, והוא יתפקד במקביל כאתר טבע עירוני, כמסדרון אקולוגי מקומי המושך ציפורים וצמחיית נחל ייחודית, וכן אמצעי טבעי למניעת הצפות. כמו כן, התוכנית שמה דגש על מיצוי הפוטנציאל לייצר אנרגיה מתחדשת מלוחות סולאריים שיותקנו על גגות ועל חזיתות המבנים בה. כחלק ממדיניות חדשה של רשות מקרקעי ישראל ומינהל התכנון לשכונות חדשות, היא כוללת נספח למיצוי ייצור אנרגיה מתחדשת.

התנועה בתוכנית מבוססת הליכה, רכיבה ותחבורה ציבורית: השכונה מבוססת על רשת צפופה של רחובות מקומיים שקטים המבוססים על מיתון תנועה (אמצעים שונים להרגעת מהירות הנסיעה) ומדרכות רחבות ומוצלות, כיכרות עירוניות ופארקים, המאפשרים הגעה למגוון של יעדים בהליכה קצרה ונעימה. כל חלקי השכונה מקושרים אל תחנת הרכבת ואל מרכזי העסקים והתעשייה של העיר באמצעות נתיבי תחבורה ציבורית (נת”צים) העוברים ברחובות הראשיים וברכיבה בטוחה בשבילי אופניים מופרדים. כל יחידות הדיור בשכונה נמצאות במרחק הליכה מנתיבי התחבורה הציבורית.

התוכנית מצטרפת לשורה של תוכניות שאושרו בוותמ”ל בעיר קרית גת בשנים האחרונות והוסיפו בה ביחד מעל ל-20,000 יחידות דיור חדשות: “קרית גת מערב” (תמ”ל 1011) שאושרה ב-2016 הכוללת 9,300 יחידות דיור, “התחדשות עירונית שבטי ישראל” (תמ”ל 2010) שאושרה ב-2019 הכוללת כ-2,300 יחידות דיור בהתחדשות עירונית, “התחדשות עירונית יסקי-קוממיות” (תמ”ל 2014) שאושרה ב-2022 הכוללת כ-1,400 יחידות דיור בהתחדשות עירונית, ו-“קרית גת מערב-דרום” (תמ”ל 1011 א’) הכוללת כ-7,500 יחידות דיור בתכנון המותאם למגוון אוכלוסיות וביניהן לחברה החרדית, ובנוסף כוללת שטח לתכנון עתידי של בית חולים חדש, אשר נמצאת לקראת אישור סופי בממשלה.

מתכננת הותמ”ל, אדר’ סיגי בארי: “הרובע החדש הינו חלק ממהלך לפיתוח העיר קרית גת והפיכתה לעיר משמעותית במרחב. הרובע נשען על תחנת הרכבת החדשה שתיבנה בעיר, ותוכנן באופן אשר יעודד שימוש בתחבורה ציבורית, הליכה רגלית ורכיבה על אופניים. התוכנית כוללת בנוסף פארק נחל רחב ידיים לרווחת תושבי הרובע והעיר, אשר ישמש גם כמשאב טבעי למניעת הצפות ושיטפונות אשר צפויים להתגבר בעתיד כחלק שינויי האקלים”.

מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: “אני מברך על התכנית שתוסיף לקרית גת עוד 6,000 יחידות דיור ואשר מצטרפת למספר תוכניות המקודמות בעיר. התוכנית שאושרה  היום מקדמת  מרחב אורבאני איכותי ומשלבת מגורים בשכונה עם נגישות ואיכות חיים גבוהה, לצד כלל התשתיות והשירותים הנדרשים לתושבי השכונה. קרית גת היא אחת הדוגמאות הטובות לתועלות שמפיקה הרשות מהסכמי הגג לאחר שנחתם עמה ביולי האחרון הסכם גג שלישי האחרון לתוספת של כ-10,000 יחידות דיור בעיר. השכונות שרשות מקרקעי ישראל תכננה וקידמה הביאו אוכלוסייה צעירה וחדשה לקרית גת והפכו את האזור כולו  לאחד מאזורי הביקוש בישראל”.

התוכנית נערכה על ידי ארמון אדריכלים.

צילום: הדמיה: ארמון אדריכלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן