news08.net/ads.txt

רויטל ולך, תלמידת אולפנת בהר”ן בגדרה זכתה במדליית זהב באולימפיאדה הבינלאומית בפיזיקה

 

התלמידה הישראלית הראשונה שזכתה במדליית זהב בפיזיקה: רויטל ולך, תלמידת אולפנת בהר”ן שבמועצה המקומית גדרה.

רויטל ולך, תלמידת אולפנת בהר”ן שבפיקוח המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, ובניהולו של הרב משה נוימן, זכתה במדליית זהב באולימפיאדה הבינלאומית בפיסיקה ודורגה כתלמידה עם ההישג הגבוה ביותר בתחום הפיסיקה. רויטל היא הישראלית הראשונה שזוכה במדליית זהב. “אני גאה ושמחה שזכיתי לייצג את מדינת ישראל בכבוד” אומרת רויטל בהתרגשות, “ואני מודה להקב”ה ולשליחיו הנאמנים – המדריכים והצוות של הנבחרת, לכל המורים שלי, ולאחים שלי ששטפו כלים במקומי כדי שאספיק ללמוד”.

האולימפיאדה הבינלאומית בפיסיקה IPHO התקיימה השנה בהובלת שווייץ באופן מקוון, בהשתתפות 370 משתתפים מ-74 מדינות. נבחרת ישראל נבחנה בדנמרק.

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת נבחרות ישראל במדעים להשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות במסגרת מיזם משותף. כל נבחרת מוכשרת במוסד אקדמי שונה. הנבחרת שהשתתפה באולימפיאדה הוכשרה במרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע באוניברסיטת בן גוריון בנגב בראשות המנהל האקדמי, פרופ’ אולג קריצ’בסקי, המאמן הראשי, פבל רדזיוילובסקי וצוות המאמנים: אסף רוזן ואיל ולך.

שרת החינוך, ד”ר יפעת שאשא ביטון: ״ברכות חמות לחברות וחברי נבחרות ישראל במדעים, שהגיעו להישגים יוצאי דופן והביאו כבוד גדול למדינת ישראל באולימפיאדת הפיזיקה, המתמטיקה, הביולוגיה והכימיה. אני בטוחה שעוד נכונו להם גדולות, ושבעוד מספר שנים הם יהיו חלק משדרת המדענים שיהוו את חוד החנית של המדע הישראלי״.

“רויטל היא תלמידה מוכשרת מאוד, צנועה בהליכותיה ואהובה על ידי חברותיה”, בירך מנהל אולפנת בהר”ן, הרב משה נוימן, “החינוך התורני-ציוני שהיא מקבלת באולפנא ובבית, והתחום המדעי שבו היא מצטיינת דרבנו אותה ללימוד אוטודידקטי של תחום הפיסיקה עד להישג הייחודי של הזכייה”.

כל חברי נבחרת ישראל בפיסיקה זכו במדליות – לפי הפירוט:

רויטל ולך– תלמידת אולפנת הרב בהר”ן, ממורשת- זוכת מדלית זהב.

נדב רון– תלמיד תיכון גולדה מאיר, מפתח תקווה- זוכה מדלית כסף.

יעקב פרידמן– תלמיד תיכון דה שליט, מרחובות- זוכה מדלית כסף.

רון לוי– תלמיד תיכון המושבה, מזיכרון יעקב- זוכה מדלית ארד.

נועם לחיאני– תלמיד תיכון ליד”ה, מירושלים- זוכה מדלית ארד.

קרדיט תמונות: מרכז מדעני העתיד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן