news08.net/ads.txt

רופאי קפלן הצילו את חייה של אורליה בראון, תושבת יבנה שנפלה מגמל במהלך טיול בסיני

ישראלים היוצאים לסיני מכירים את אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור, אבל עכשיו הם צריכים להוסיף גם אזהרת גמל: עבור אורליה בראון (64), מטפלת באנשים עם מוגבלויות, מדובר ביום עצמאות אישי. היא נפלה לפני כשבועיים בחוזקה רבה מגמל שהשתולל במהלך טיול מאורגן בסיני בתחילת העלייה לסנטה קטרינה ועברה שני ניתוחים דחופים ומורכבים במחלקה האורתופדית במרכז הרפואי קפלן, בניהולו של פרופ’ יונה קוסאשווילי, לקיבוע שבר משמעותי בעמוד שדרה צווארי. שני הניתוחים שבוצעו ע”י ד”ר אמיר השרוני, מומחה מוביל בתחום ניתוחי עמוד שדרה, וצוות רפואי מיומן ונרחב בקפלן, הצילו את חייה ומנעו מצב אפשרי של שיתוק מוחלט. אורליה הועברה לתהליך שיקום ארוך וממושך בשבועות הקרובים אשר יאפשר לה לחזור בעתיד לחיי שגרה מלאים

.

בראון, תושבת יבנה, יצאה עם קבוצת ישראלים לטיול מאורגן בסיני במהלך חול המועד פסח. במהלך הגעתם לסנטה קטרינה הייתה אפשרות לעלות להר ברגל או על גמל. אורליה העדיפה את האופציה השנייה מכיוון שמדובר בהליכה רגלית מרובה. לאחר עלייתם של הישראלים על הגמלים הם החלו להשתולל ואז האדם שהחזיק את הגמל של אורליה שיחרר את האחיזה והלך להרגיע את הגמלים האחרים. “מיד לאחר ששחרר את הרצועה הגמל שאורליה ישבה עליו הוא השתולל והעיף אותה למטה בחוזקה על הראש והיא איבדה הכרה מהעוצמה”, מתארת אחותה ליאורה “המקומיים הרימו אותה עד לאמבולנס כי לא היתה גישה למקום שבו היא נפצעה”. המקומיים הציעו לקחת אותה לבית חולים בקהיר, אבל היא ביקשה טיפול רפואי בישראל. “הביאו אותה לגבול מצרים ואני נסעתי לקחת אותה כשהיא פצועת ראש, והגענו בלילה לחדר המיון בקפלן. אנחנו סומכות מאוד על הצוות הרפואי כאן”.

מייד עם הגעתה לחדר המיון החל צוות רפואי נרחב להעניק לה טיפול רפואי מהיר ואפקטיבי כדי למנוע נזק בלתי הפיך. “הצוות היה בהלם שאורליה בהכרה מלאה למרות מצבה הקשה, והיא נלקחה מיד לחדר הניתוח. מאותו רגע נרגעתי שהיא בידיים טובות ושיש על מי לסמוך”, מסכמת אחותה ליאורה.

ד”ר אמיר השרוני, אורתופד מנתח ומומחה מוביל בתחום ניתוחי עמוד שדרה, אמר כי אורליה הגיעה לחדר מיון קפלן עם צווארון לאחר שעות רבות מנפילה חזקה מגמל בסיני. “היא הגיעה עם החמרה נוירולוגית, חולשת ידיים, קושי לעמוד, נימול בשתי הידיים וכאב חריף בצוואר. לאחר צילומי הדמיה היא הועברה לחדר הניתוח בשל פריקת חולייה בעמוד שדרה צווארי ושבר בחולייה הצווארית הראשונה. בחדר הניתוח היא חוברה תחילה למכשיר מתיחה על מנת להשיב את החוליות למקומן, ואז ביצענו שני ניתוחים בזה אחר זה לקיבוע שתי חוליות בצוואר ובעמוד השדרה. הניתוח המאוחר יותר היה בגישה אחורית מורכבת. היא התאוששה וחזרה למצב יציב והתחילה ללכת בכוחות עצמה”. ד”ר השרוני הוסיף כי צפויה לאורליה דרך ארוכה בשיקום פיזיותרפי וריפוי בעיסוק.

“אני מבקש להודות באופן אישי”, אמר ד”ר השרוני, “למערך נרחב מאוד ומיומן של רופאים אורתופדים וכירורגים, השירות הפיזיותרפיסטי, ריפוי בעיסוק, שירות דיאטני ואחות לנפגעי עמוד שדרה, שבזכות מקצועיותם והטיפול המסור השתפר מצבה התפקודי של אורליה”. היא ממשיכה לתהליך שיקום מוטוריקה עדינה, הליכה ושיווי משקל, על מנת לחזור לשגרת חייה.

ד”ר השרוני סיכם כי לאור המצב הרפואי הקשה שבו הגיעה אורליה לטיפול רפואי בקפלן לאחר נפילה חזקה מגמל בסיני וטלטולים רבים עד שהגיעה לישראל – אין ספק שמדובר בנס עצמאות אישי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן