news08.net/ads.txt

רחובות בין הערים השיאניות במספר הדירות שנבנו בעשור הנוכחי

 תנופת הבנייה בישראל בעשור האחרון מקבלת חיזוק כאשר בודקים את הנתונים בשטח: מניתוח שמתבסס על נתוני הלמ”ס עולה כי בעשור האחרון נבנו בישראל כחצי מיליון דירות, 30% יותר ממספר הדירות שנבנו בעשור הקודם.

אם מסתכלים על הנתונים לעומק רואים כי גם ראשון לציון וגם רחובות נמצאות בין הערים השיאניות במספר הדירות שנבנו בעשור האחרון. ברחובות שממוקמת במקום ה-11 נבנו כ-10,000 דירות. העלייה בהתחלות הבנייה מתבטאת גם בבנייה מאסיבית של מגדלי מגורים שהדרישה אליהן עלתה בעקבות הצפיפות בערים הגדולות שסובלות ממחסור בקרקעות פנויות וביקוש הולך וגובר למגורים במרכזי ערים. כך למשל, בעשור הנוכחי 2,590 דירות ברחובות נבנו דירות בבנייני מגורים בני 16 קומות ומעלה.

יו”ר ארגון קבלני רחובות, דוד סרוגו, ציין כי ״התחלות הבנייה המוצגות בנתונים מתייחסות למעשה לתכניות שתכנונם החל לפני מספר שנים. כאשר אנו מתסכלים על הצפי בשנים הבאות, אנו רואים מעט מדי תכניות הנמצאות בוועדות התכנון בשלבים הסופיים. אמנם התחלות הבנייה ברחובות בעשור האחרון ממקמות אותה במקום יחסית גבוה, אך אותנו מדאיג היום שאחרי תכנית מחיר למשתכן, כאשר היצע הדירות בשוק החופשי יקטן משמעותית. על הממשלה לדאוג לא רק לאוכלוסיית מחיר למשתכן, אלא להמשיך לדאוג לפיתוח גם של השוק החופשי, כך שבערים מבוקשות כמו רחובות רוכשי הדירות ימשיכו ליהנות מהיצע דירות ראוי, וגם למנוע את ההשפעה של הירידה בהיצע על העלייה במחירי הדירות״.

כאשר בודקים את מספר צמודי הקרקע שנבנו בעשור האחרון ניכר שעיקר הבנייה בישראל מתמקדת דווקא בהן –150 אלף יחידות דיור צמודות קרקע שהן 30% מסך כל יחידות הדיור נבנו במהלך העשור הנוכחי.

 

 

 

 

 

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן