news08.net/ads.txt

רחובות במקום הראשון במדד איכות החיים בישראל

כך זה נראה בתרשים.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את נתוני מדד שביעות הרצון מאיכות החיים, הקיימות והחוסן הלאומי של תושבי ישראל לשנת 2016, בפילוח על פי ערי מגורים  ולפי 61 קטגוריות מגוונות בתחומים רבים. בדירוג מופיעות 14 הערים הגדולות בישראל. בין הקטגוריות שנבחנו: תוחלת החיים, הערכה עצמית של בריאות, שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת, מצב כלכלי, שיעור תעסוקה, פארקים ושטחים ירוקים, צפיפות הדיור, שביעות רצון מהחיים באופן כללי ועוד.

במקום הראשון באיכות החיים בישראל נמצאת העיר רחובות

, שבשקלול הקטגוריות העידו תושביה על שביעות רצון בדירוג הגבוה ביותר. היא מובילה בקטגוריות שביעות רצון מעבודה, שביעות רצון מהדירה, תחושת יכולת להתמודד עם בעיות וכן תמותת התינוקות בה היא הנמוכה ביותר.

מתוך 19 המדדים הזמינים עבור רחובות, רק ב-3 מדדים מצבה של רחובות פחות טוב מהממוצע הארצי, וב-16 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי. שיעור תמותת התינוקות ל-1,000 לידות חי ברחובות נמוך מהממוצע הארצי (1.1 לעומת 3.1, בהתאמה), ושביעות הרצון מהניקיון באזור המגורים הייתה נמוכה במעט מהממוצע הארצי (51.3% לעומת 53.4%, בהתאמה). רחובות קודמת בדירוגה הגבוה לערים גדולות ומרכזיות כמו ירושלים, תל אביב-יפו, חיפה ואשדוד.

ראש העיר רחמים מלול אמר: “העשייה מנצחת. אנחנו גאים ושמחים לשמוע על שביעות הרצון הגבוהה של התושבים מאיכות החיים בעיר. השקענו במשך כעשור הן בתכנון ארוך טווח והן בשיפור מתמיד בכל תחומי העשייה בעיר: בקידום הבנייה, בתשתיות הפיזיות והן בחינוך ותרבות. השקעת המשאבים העצומה מוכיחה את עצמה, ולא בכדי העיר צומחת וגדלה בקצב מסחרר ואוטוטו מגיעה לכ- 150,000 תושבים.

“הסקר מחזק את מה שידענו: בשנים האחרונות נהרו זוגות צעירים רבים לעיר רחובות, ומשפחות רבות מצביעות ברגליים בשל המערכות המצוינות שבנינו בה. מצד שני, תוצאת הסקר מחייבת אותנו להמשיך ולהשקיע בעיר על מנת להישאר בפסגה. אני מודה לכל חברי להנהלת העיר, לכל עובדי העירייה ולתושבים היקרים על שיתוף הפעולה, ועל המשוב המתמיד שלהם שמסייע לנו להשתפר כל העת”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן