news08.net/ads.txt

רחובות: טקס הנחת אבן פינה להקמת מעונות לסטודנטים

סגן ראש העיר רחובות, עו”ד יניב מרקוביץ’: “מניחים את אבן הפינה למגורי סטודנטים בשכר דירה מפוקח. בעיר שלנו מתגוררים ולומדים אלפי סטונדטים במכללת פרס, הפקולטה לחלקאות ומכון וייצמן. בשנים האחרונים הוקמו מספר פרוייקטים לטובת סטודנטים בעיר אבל פרוייקט זה הוא הגדול והמשמעותי ביותר שקורם עור וגידים ויוצא הבוקר לדרך. תודה לכל השותפים שסייעו לאורך השנים בקידום יוזמה חשובה זו”

טקס מיוחד להנחת אבן פינה למעונות סטודנטים בדרך האצל פינת דרך יבנה התקיים הבוקר במעמד ראש העיר רחמים מלול.

“עיר המדע, התרבות והאקדמיה – במעשים, לא רק בדיבורים”, אמר מלול. “הבוקר קיימנו את טקס הנחת אבן הפינה להקמת מעונות הסטודנטים בעיר ובעוד זמן לא רב יוכלו רבים מהסטודנטים בעיר ליהנות מדיור איכותי במחיר סביר. אני ער למצוקת הדיור בשוק השכירות המקומי. מחירי השכירות הגבוהים וההיצע הנמוך בשוק הם לא תופעה ייחודית לרחובות, אך לנו ברור שהיכן שהמדינה לא מצליחה לספק פתרונות – אנחנו כעירייה נספק אותם.

“בשנים האחרונות פעלנו בשנים במרץ כדי להכשיר את הקרקע המתאימה ביותר, במיקום מרכזי בצומת האצ”ל ודרך הים, עבור מעונות סטודנטים שיספקו פתרון למצוקת הדיור בשכירות בקרב הסטודנטים. והיום, אנחנו מתחילים לראות ברכה בעמלנו ולראות כיצד העבודה הקשה משתלמת.
רחובות היא עיר סטודנטיאלית עם שלושה מוסדות חינוך אקדמיים מהמובילים בארץ וגם בעולם. הסטודנטים הם חלק בלתי נפרד מהמרקם העירוני שלנו וכ-40% מתושבי העיר הם בוגרי אקדמיה. מטרת המהלך היא, לאפשר לסטודנטים שמעוניינים לשכור דירות בעיר, מענה איכותי, כזה שאינו נופל מפתרונות מגורים בערים אחרות בעולם ואף עולה עליהם.

היקף ההשקעה חסר תקדים – 260 מיליון שקלים יושקעו בבניית 500 יחידות דיור ו-1,100 מ”ר שטח מסחרי על ידי שיכון ובינוי סולל בונה. בעוד זמן לא רב יוכלו הסטודנטים בעיר ליהנות ממגורים מוזלים בדמות הנחה של 20% מתעריפי הדיור בפרויקט, להיות במרחק הליכה או נסיעה באופניים למכללה או לאוניברסיטה שלהם וליהנות מאיכות חיים גבוהה, כמו שמגיע להם. נמשיך לפעול למען הסטודנטים בכל המישורים ונעדכן בהתקדמות התהליך והתפתחות הבניה. ובהזדמנות זו, אני רוצה לאחל לסטודנטים ולסטודנטיות של העיר חופשת קיץ מהנה ופורייה”.

שטח הפרויקט משתרע על כ-4 דונם ברחוב דרך הים-האצ”ל – המנוף, וכולל כ-20,000 מ”ר בנוי, מתוכם כ-1,100 מ”ר מסחרי. הפרויקט עתיד לכלול כ-500 יחידות דיור עבור סטודנטים בתמהיל מגוון של דירות יחיד ודירות שותפים. היקף הפרויקט כולו מוערך בכ-260 מלש”ח.

ברחבי העיר רחובות יש ריכוז של מוסדות אקדמיים (מכון וייצמן, הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית, המרכז האקדמי פרס, מכללת אורט, שלוחה של האוניברסיטה הפתוחה, המכללה לחינוך “אורות ישראל”, ביה”ס לסיעוד בביה”ח קפלן ועוד) אשר כבר כיום מונים למעלה מ-13,000 סטודנטים וסטודנטיות, המשוועים למערך מעונות סטודנטים סדור ומעודכן.

במסגרת הערכות שבוצעו עבור הלר, צפי היקף הסטודנטים בעיר בשנת 2025 יעמוד על למעלה מ- 15,000 סטודנטים.

מדובר בפרויקט ייחודי בישראל בתחום הדיור לסטודנטים, בעל אטרקטיביות גבוהה בשל מיקומו על ציר תנועה מרכזי וגישה תחבורתית נוחה, בסמיכות לכל המוסדות האקדמיים.

משום כך פעלה עיריית רחובות באמצעות הלר להקמת הפרוייקט בשנים האחרונות – וכעת הוא קורם עור וגידים עם תחילת הבניה בשטח. הפרויקט מבטיח לסטודנטים תושבי העיר הנחה של 20% מתעריפי הדיור בפרויקט.

מבחינת שיכון ובינוי סולל בונה חשיבות הפרוייקט היא בהענקת פתרון דיור ברמה גבוהה המותאמת באופן מלא לצרכי הסטודנט והסטודנטית, וזהו פרויקט נוסף בשרשרת פרויקטים של מבני מעונות שסולל בונה מקימה ומפעילה באזור המרכז, ביחד עם מעונות האקדמית ת”א יפו ומעונות המכון הטכנולוגי בחולון.

סגן ראש העיר רחובות, עו”ד יניב מרקוביץ’: “מניחים את אבן הפינה למגורי סטודנטים בשכר דירה מפוקח. בעיר שלנו מתגוררים ולומדים אלפי סטונדטים במכללת פרס, הפקולטה לחלקאות ומכון וייצמן. בשנים האחרונים הוקמו מספר פרוייקטים לטובת סטודנטים בעיר אבל פרוייקט זה הוא הגדול והמשמעותי ביותר שקורם עור וגידים ויוצא הבוקר לדרך. תודה לכל השותפים שסייעו לאורך השנים בקידום יוזמה חשובה זו”.

ניסים סלמן, מנכ”ל החברה לפיתוח רחובות בע”מ: ״מאחורי פרויקט שכזה ישנה עבודה רבה וארוכה של הלר. אני גאה שחברת שיכון ובינוי סולל בונה שמתמחה בסוג כזה של דיור בחרה להשקיע ברחובות ובציבור הסטודנטים בה ושלאחר תיאומים כה רבים בפרויקט יוצא אל הדרך והחלה בנייתו״

אסף ענבר מנכ״ל סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי אמר היום כי: “אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם עיריית רחובות והחברה לפיתוח רחובות בפרויקט חשוב זה, שהינו חלק משרשרת פרויקטים של מבני מעונות סטודנטים בכל רחבי הארץ המבוצעים על-ידי החברה. הפרוייקט יאפשר לסטודנטים אפשרות לגור באזור המרכז ברמה גבוהה ובתנאים העונים באופן המיטבי על צרכיהם. אנו רואים בפרויקט זה חשיבות לאומית בשיפור תנאי הסטודנטים בדרכם לרכוש השכלה.

אסף ענבר הוסיף כי סולל בונה עובדת באופן הדוק עם הנהלת העיריה, וכי שיתוף הפעולה המקצועי התאפשר הודות למעורבות האישית של ראש העיר, מר רחמים מלול, והנהלת העיריה.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

צילום: יוסי אלטרמן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן