news08.net/ads.txt

רחובות: מה עשו תושבי אושיות בלשכת ראש העיר?

בדרך להתחדשות העירונית עוצרים במרכז הגישור

תושבי שכונת אושיות ברחובות הגיעו אל לשכת ראש העירייה – וזכו לכבוד גדול כאשר הוענקו להם תעודות הסיום של קורס הגישור בו השתתפו.

כידוע, מרכז הגישור והדיאלוג העירוני פועל במגוון דרכים כדי לקדם ולהטמיע את שפת הגישור בכל המישורים ובקרב כל התושבים העיר. המרכז פועל גם בתחום ההתחדשות העירונית, מאחר ובדרך כלל מדובר בתהליכים ארוכים ומורכבים במסגרתם הדיירים במתחמים השונים נדרשים להגיע יחד להסכמות משותפות שישפיעו על איכות חייהם במשך שנים.

קורס הגישור יועד לתושבי שכונת אושיות והחל ברעיון משותף של נאוה רידי מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מרכז הגישור והדיאלוג העירוני והאגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות. במסגרת הקורס התקיימו 15 מפגשים בהם השתתפו תושבי השכונה במתחמים הצפויים לעבור התחדשות עירונית ובאמצעותם קיבלו כלים לניהול משא ומתן ומיפוי אינטרסים, שיח צרכים, קידום הסכמים וגישור רב צדדי בתחומים שונים שיסייעו להם לקדם את הליך ההתחדשות העירונית.

התום הקורס הגיעו הבוגרות והבוגרים לטקס חלוקת תעודות סיום במעמד מרגש ומיוחד בלשכת ראש העיר רחמים מלול שם פגשו גם את חבר המועצה ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית גיא צור ומנכ”ל העירייה מאיר דהן. נתנאל יעיש, תושב השכונה ובוגר הקורס: “קיבלתי כלים לניהול סכסוכים בהם אוכל להשתמש בכל מעגלי החיים שלי ובתחום ההתחדשות העירונית בפרט. הקורס הזה מעניק לנו את האפשרות להיות שותפים פעילים ולתרום לקידום התהליכים בשכונה ואני שמח שהשתתפתי בו”, אמר.

מרכז הגישור והדיאלוג העירוני של רחובות זכה בשנת 2020 בפרס האחדות מטעם נשיא המדינה ונחשב לאחד ממרכזי הגישור הבולטים בארץ. תושבי רחובות מוזמנים לפנות למרכז הגישור כדי לקדם פתרון סכסוכים, יזום קורסי גישור, הכשרות בתחום הגישור לצוותים החינוכיים ועוד באמצעות הטלפון 08-935-2420 או בדוא”ל> [email protected]

ראש העיר, רחמים מלול: “אנחנו מלווים את התושבים בכל צעד בתהליך ההתחדשת העירונית ולכן יזמנו בשבילם את קורס הגישור. בעזרת כלי הגישור שרכשו בקורס תושבי השכונה יוכלו להגיע להסכמים, הבנות ולהוביל יחד את ההתחדשות בשכונה שלהם בשותפות מלאה”.

חבר המועצה גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית: “תחום הגישור תופס תאוצה ומעניק כלים חשובים ללומדים אותו המשפיע על סביבתם הקרובה ועל השכונה בכלל. אני מברך את המשתתפים ואת המרכז שלנו ברחובות על פעילות ענפה וברוכה שתסייע גם היא בקידום ההתחדשות בשכונת אושיות היקרה לנו”.

נאוה רידי, נציגת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: “ההחלטה לפתוח קורס גישור לתושבי שכונת אושיות היתה מתוך רצון לתת כלים ולהטמיע את השפה הגישורית בשכונה לקראת תהליכי ההתחדשות העירונית. ההתנדבות שלכם להוביל תהליכים בשכונה ולהיות חלק מהשינוי ראויה להערכה ואינה מובנת מאליה. אני מאחלת הצלחה רבה ומאמינה שבקרוב נראה שינויים בשטח”.

אביבה חלבי, מנהלת מרכז הגישור:  “בוגרי הקורס יתנדבו במשך שנה מתום הקורס לסייע בבניית הסכמות, קידום הבנות וגישור בשכונת אושיות. על פעילות הקורס, הקמתו והליווי שלו אחראית אביגיל דורה, מגשרת ורכזת חינוך ופרויקטים במרכז הגישור. כמרכז גישור אנו דוגלים בזאת כי כל בוגר קורס גישור בעיר רחובות הופך לשגריר של השפה ושל הדרך. אנו תקוה כי ככל שיהיו יותר אנשים שישתמשו בשפה ובכלים של הגישור והדיאלוג כך נצליח לייצר חברה סובלנית יותר, דבר שנחוץ במיוחד בימים אלו ובכלל”.

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן