news08.net/ads.txt

רחובות: מעל 700 ילדים ומשפחות אמרו באירוע KIDS בסביבה: “לא לפלסטיק! וכן לשטחים הירוקים ושלולית החורף”

ביום שלישי (11/2) האחרון ארגנה עיריית רחובות אירוע “קידס בסביבה” בהיכל התרבות “אחד העם”, ביוזמת איטל בציר – מחזיקת תיק פיתוח בר קיימא בתמיכת ראש העיר ובשיתוף החברה העירונית.

האירוע כלל חשיפת הילדים לקמפיין נגד  פלסטיק של  עמותת “צלול”,  לצד מופע מוזיקלי של “ילדי בית העץ” ונועד להעלות את המודעות לסביבה בכלל ולנזקי הפלסטיק בפרט.

לא לפלסטיק, וכן לשטחים הירוקים.

בערב השתתפו מעל 700 ילדים ומשפחות  שאמרו: לא לפלסטיק, וכן לשטחים הירוקים. ילדים והוריהם חתמו על אמנה לשמירה על השטחים הירוקים ושלולית החורף שהוצבה בכניסה להיכל התרבות ויצרו בפינת היצירה קישוטים מחומרים ממוחזרים.  את קידום ההחתמה על ההאמנה הובילו תושבים שהם תלמידי קורס פעילי סביבה ובראשם: עליזה מזרחי– מחנכת בחטיבת הביניים א’ בקריית החינוך דה שליט המשתתפת בקורס.  לדברי תומר יפה, יועץ סביבתי מנחה הקורס: “אני רואה חשיבות רבה במעורבות הקהילה ובלקיחת אחריות על הסביבה.  כולי תקווה שבריכת החורף תשמר ותיהפך בהקדם לשמורת טבע פעילה”.

300 מיליון טון פלסטיק מיוצרים בשנה בעולם

את האירוע החגיגי פתחה לימור גוֹרֶלִיק, רכזת זיהום פלסטיק מעמותת “צלול”. גורליק שהעניקה הרצאה קצרצרה לילדים והפליאה להסביר להם בשפה קלילה ותוך כדי שילוב סרטונים, על הפגיעה האנושה של בני האדם בטבע וכיצד ניתן להימנע ממנו  ולהציל את ראובן הצב. גורליק תיארה כי 300 מיליון טון פלסטיק מיוצרים בשנה בעולם, עפ”י נתוני המשרד להגנת הסביבה כ-80% מהפסולת בים זה פלסטיק. לדברי לימור גורליק: “החלקיקים השטים בים, חודרים לתוך גופם של היצורים, מטפסים בשרשרת המזון, גורמים לנזק רב לחי והצומח הימי ומגיעים בסופו של דבר לשולחננו”את האירוע הסביבתי חתמו  “ילדי בית העץ” עם מופע מוסיקלי לכל המשפחה והצליחו לגרום לילדים ולהורים לעמוד על הרגליים, לשיר ולרקוד.

לדברי רויטל שאשא דהן, אמא של שיר בת 8 ואור בן 5, שחקנית ומדריכת מוזיקה לגיל הרך (“מוזיקלי עם רויטלי”): “כל הכבוד לעירייה והעומד בראשה, שדאגו לאפשר למשפחות מכלל השכונות, ליהנות בעלות סמלית במיוחד ממופע תרבות איכותי. ואכן, אחת הדרכים הכי אפקטיביות להעביר מסרים סביבתיים וחינוכיים היא דרך מוזיקה, מופע, תרבות וחוויה מהסוג שהתקיים באירוע קידס בסביבה”.

אמא אחרת , תושבת העיר שילדיה לומדים ב”ניצני המדע” ציינה: “יום לאחר האירוע כשאמא שלי הציעה לבתי יערה כפית חד פעמית לבית הספר, היא השיבה לה:  שכפית הפלסטיק בסוף מגיע לים והיא לא רוצה להשתמש בחד פעמי”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן